Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummitäti pyytänyt lastamme pienelle reissulle. Tulisiko minun osallistua kustannuksiin?

Vierailija

Pelkkiin matkoihin jotka kulkevat yleisillä tulee hintaa jo vähän päälle 30 euroa. Sitten on vielä tietysti syömiset.

Kuinkahan paljon mun pitäs antaa tädille rahaa. Itse on matkaa kyllä ehdottanut.

Kommentit (12)

Vierailija

vaikka kaksikymppistä tai kahta kaksikymppistä. Jos ei huoli, niin tiedät ettei sun tarvitse osallistua kustannuksiin.

Tarjoa siis niin, että ojennat rahoja. Tai kysy, haluaisiko hän että maksat kuluja.

Ei se muuten taida selvitä. Tuskin av-läiset tietää mitä kummitäti ajattelee...

Vierailija

Säästöä syntyy vaikka maksaisin lapsen kulut. Esim. linnanmäellä joutuisin ostamaan omankin rannekkeen ja näin omat reissut on kaksi kertaa kalliimpia.

Vierailija

Eikös se yleensä mene noin? Itse en kyllä olettaisi edes moisia kyseltävän. Olen aikanani kummipoikani kanssa viettänyt kerran viikossa muutamia tunteja ja järkkäillyt tuolle ajalle mukavia juttuja - tietenkin syönnit ja muut. Enkä minä edes ajatellut, että vanhempien tulisi jotain tuosta maksaa. Se oli minun ehdotukseni ja silloin kaikki kulut mulle!

Vierailija

- kiität tätiä hauskasta ideasta ja kysyt haluaako kustannuksista sinun maksavan, ja minkä verran.

- täti kiittää ja kieltäytyy, haluaa tarjota kaiken kun on sen keksinytkin.

- jos kuitenkin raha kelpaa, maksa pois

Kovin isoa haloota ei pitäisi syntyä.

Vierailija

Jos taas kummitäti vie niin annan aina rahaa matkaan. Nyt esim ovat menossa Heurekaan. Minä maksan lapsen junamatkat, lipun ja molempien ruoat. Tämä siksi, että kyseessä on opiskeilja jolla ei todellakaan ole ylimääräistä rahaa. Arvostan sitä, että hän haluaa lapsen kanssa viettää aikaa ja siksi osallstun kuluihin.

Vierailija

Jos mä vien kummipoikani ja veljentyttäreni jonnekin, niin tottakai maksan, jos kerta itse teen aloitteen. Olisi aika typerää maksattaa vanhemmilla osa.

Vierailija

Eli kummi on hyvin voinut ajatella maksavansa kaiken, mutta jos rahasta on tiukkaa, ehkä kuitenkin mielellään ottaa " tukea" vastaan.

Ei sitten ole ehkä seuraava reissu ainakaan rahasta kiinni.

Minä tarjoaisin rahaa mutkattomasti heti ja sanoisin, " että jos mä vaikka maksan matkat ja annan 20 ruokarahaa xxx:lle, niin riittäkö se?" (yht 50). Kummi voi sitten muodollisesti pyristellä vastaan ja voin vähän tuputtaa ainakin osaa rahoista :o)

Vierailija

jos itselläni rahasta tiukkaa, mut jos en ole mitään pyytänyt (näinkin on tapahtunut), en ole mitään odottanutkaan saavani.

Kivempi muuten olis reissussa olla niin, ettei ole sun, mun, ja ton rahoja, vaan kaikilla olis yhteinen budjetti, josta sitten ostetaan jokaiselle suurinpiirtein samaa.

Uusimmat

Suosituimmat