KOSKA teillä " yösyönti" jäi pois? Tyttö nyt vuoden...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja kysymys ei koske niitä, joiden mukerot lopetti syömisen 4kk ikäisenä saatuaan ensi annoksen puuroa...

Meillä ei oteta maitoa enää öisin, sitä meni kaks pulloa eli vajaa 5dl yössä. Syö ihan normaalisti päivällä.

Nyt menee yks vesipullo, välillä kaks. Nukkuu katkonaisesti, rauhoittuu tietenkin vain siihen pulloon, enkä ole jaksanut tässä vuoden aikana

sitä yörumbaa aloittaa että en antais ollenkaan vaan antaisin huutaa...

muutamana yönä sitä olen kokeillut...

MUTTA VOIKO OLLA NIIN, ETTÄ HÄN JÄTTÄISIKIN SEN IHAN ITE POIS???????

Kommentit (9)

Vierailija

keskimmäisn kanssa totuttelu sujui hyvin, eli itkeskeli muutama yön, kuopus taas on aina ollut joka suhteessa hyvin vaativa, eli vaati vähän enemmän töitä (mulle olisi hyvin sopinut syönti kerra pari yössä, mutta ei kymmentä kertaa). Nyt pienin on 2v4kk ja nukkuu ok, joskus saattaa herätä yöllä ja sanoo että on jano. Sillon annan vettä.

minime05
Seuraa 
Liittynyt29.1.2007

Elikkä kolmisen kuukautta sitten jäi velli pois yöllä. Tyttö itse olisi sitä varmaan lipittänyt vielä monta vuotta. Mun mielestä sillä vellillä oli ihan turha yöllä täyttää mahaansa, koska aamupala meni sitten niin huonosti alas.

En kyllä pidä huonona tuota vesipulloa, eihän vesi edes pilaa hampaita!

Eri asia just nuo maidot ja vellit. Meilläkin tyttö herää nykyään joskus yöllä kun on jano ja rauhoittuu kun saa hörpätä vettä.

Vierailija

Lopetin imetyksen noin 7 kk iässä. Tytsy söi silti pulloa öisin kaksi kertaa yössä noin 8 kk ikään asti, jolloin laitettiin omaan huoneeseen nukkumaan, sitten meni vielä pari kk kerta yössä maitoa (ja söi kyllä nälkäänsä, sen verran vauhdilla meni pullollinen) ja sitten se vaan jäi pois ihan itekseen. HUomattiin vaan aamulla, että tänä yönä ei tarvinnukaan enää herätä. Sen jälkeen alkoi hoitopäivät, joten oli meidän aikataulujen kannalta aika passelisti.

terv. Meeri

Vierailija

Taaperomme heräsi ennen vähintään kerran yössä juomaan pullollisen maitoa. Mutta pikkuhiljaa se on jäänyt pois; enää vain hyvin harvoin herää aamuyöllä ja silloin annan sen maitopullon.

Alkuillasta taapero syö tuhdin liha-annoksen ruokajuomineen, illalla syö puuron ja juo 2 dl korvikemaitoa (muulloin juo rasvatonta). Ei heräile öisin ainakaan janoon eikä nälkään. Tietenkin päivällä saa ateriansa, mutta painotus on iltapuolella.

Nukkuu samassa huoneessa meidän vanhempien kanssa ja ikää on nyt 1v 2kk.

Vierailija

Imetyksen lopetin tossa 10-kuisena. Viimiset imetykset oli just noita ilta- ja yöimetyksiä. Sitten aloin tarjoomaan vettä illalla ja yölläkin, meillä sitä juotiin mukista. Osa yöheräämisistä kuitattiin ihan vaan rauhottelemalla, mutta ehkä kerran-pari yössä joi vettä pikkasen. Tuntui, että siitä tuli sellanen tapa, ja ehkä mä liikaa tuinkin sitä veden juomista. Olin jotenkin niin tottunut yöimetykseen, että veden juottaminen tuntui edelleen luonnolliselta eikä poika toisaalta illalla osannut oikein tankatakaan nestettä tarpeeksi. Nyt poika ei mielestäni herää enää yöllä juomaan (paitsi jos on syönyt mummulassa iltapalaksi kaksi grillimakkaraa..), mutta jos herää vaikkapa painajaiseen tai johonkin, niin välillä pyytää vettä ja se jotenkin rauhottaa ja herättää todellisuuteen. Eli edeleen melko useana yönä hörppää pikkasen vettä, ikää on nyt 1 v 9 kk. Yleensä juo illalla sänkyyn mennessä vettä ja aamullakin ehkä jo ennen aamupalaa sängystä noustessa. Yöllä herää yleensä pari kertaa, mutta ei enää yleensä juomaan vettä.

Vierailija

Elikäs poika oli 8kk, kun itse lopetti rinnasta imemisen. Ikinään ei tuttipulloa huolinut, mikä oli toisaalta aika rankaa... 6kk asti nukkui 10 tunnin yöunet putkeen kunnes 8kk alkoi heräilemään tunnin välein. Itse en enää pysynyt hereillä päivisin sen yörumban takia, kun rauhoittu vain rinnalle. Niinpä teimme niin, että lopetin kertaheitolla yöimettämisenkin, kun ei kerran päivälläkään enää maistunut. Kaksi yötä isi rauhoitteli huutavaa poikaa ja se jäi sit siihen. Helposti meni, huh!

Vierailija

tytöllä on ikää 2v10kk. Tosin ehkä noin desin.

en keksi yhtään syytä, miksi öinen vedenjuonti sinänsä pitäisi lopettaa, itsellänikin on tosinaan yöllä jano. makuuhuonekin on näin kesällä turhan lämmin. meillä vesi varataan yötä varten valmiiksi tytön ulottuville ja juo halutessaan nokkamukista tai urheilujuomapullosta (jottei kaada vahingossa unenpöpperössä). yöt on rauhallisia, mitä nyt joskus herää painajisiin, mitä tällä hetkellä tapahtuu hyvin harvoin.

Omien unien rauhoittamisen kannalta varmaan kannattaa pikku hiljaa yrittää säännöstellä juomista, niiin ettei vettä joudu yöllä hakemaan.

Voi olla että alkaa itse vähentää veden juontia, mutta voi noin pieni tarvita siihen vähän apuakin, jos lapsella on muuten tasainen vaihe menossa eikä esim. hampaita tulossa, niin kokeile vaikka heti vesimäärän vähentämistä.

Vierailija

Meillä esikoinen joi vettä öisin 4-vuotiaaksi asti (tämä oli kaikille yksinkertasinta), keskimmäinen jätti (pehmeän unikoulun seurauksena) kokonaan yösyömiset ja juomiset kun oli 9kk, kuopus oli myös noin 9kk (minä lopetin, en vaan jaksanut).

Esikoisen kohdalla en kokenut asiaa mitenkään rasittavaksi, vesilasi oli aina yöpöydällä, mutta kahden pienimmän kanssa en vaan jaksanut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat