Miksi päiväkotia pidetään huonona vaihtoehtona?

Vierailija

Mä en veisi omaani perhepäivähoitajalle millään. Sehän voi olla vaikka minkälainen seko. Päiväkodissa voit olla varma, että lasta kohdellaan asianmukaisesti, kun siellä hoitajat valvovat toisiaan.

Kommentit (10)

Vierailija

kurjaa että tälläisiäkin juoppolalleja pitää olla. Ite oon pph mutta tällä hetkellä kotiäitinä, aiemmin ollu perheissä sekä ryhmiksessä hoitamassa. Itse en mielelläni ota kotia lapsia hoidettavaksi kun työpäivistä tulee niin pitkiä. Ensimmäinen saattaa tulla klo 06.00 ja viimenen lähteä 18.00. Eli työpäivällä on mittaa.

Jos hoitaja on luotettava voi pph olla hyvä ratkaisu ihan pienelle vauvalle joka menee hoitoon mutta isommalle ehkä päiväkoti.

Noilta juopoilta (ja muilta " kiinnijääneiltä" pitäis evätä lupa toimia pph: na)

Vierailija

Puuhailevat kaikenlaista, retkeilevät ja tekevät " kotijuttuja" eikä sellaista kliinistä ja tarkoin määriteltyä kuin päiväkodissa.

Siksi en veisi päiväkotiin, kun siellä lapset saavat puuhailla itsekseen vaikka mitä ja hoitajia ei riitä joka paikkaan vahtimaan. Lisäksi retket sun muut on tarkkaan määritelty eikä niitä voi tehdä esim. säätilan mukaan tai lehdessä olleen ilmoituksen perusteella. Päiväkodissa ei voi tehdä oikein mitään spontaania. Lisäksi ryhmät ovat isoja ja useimmat hoitajat väsyneitä työhönsä kun sijaisia ei saada jne.

Tosin en veisi kunnalliselle pph:llekaan. Samaa sakkia päiväkodissa ja pph:na. Mieluummin vien yksityiselle, jotka tekevät työtä rakkaudesta lapsiin ja tykkäävät siitä (muunlaisiakin toki on).

Vierailija

itse olin siellä ryhmiksessä jokunen vuosi sitten ja kärsin paljon tästä sijaisten puutteesta. Sijaiset vaihtui koko ajan ja mun vakituinen työpari oli useamman kuukauden sairaslomalla ja sijainen saattoi vaihtua joka päivä. Kova homma opettaa alusta kaikki joka päivä eri ihmiselle.

Muuten päiväkoti on mukava paikka olla töissä kun siellä on muitakin aikuisia ja saa jakaa sitä vastuuta ja retketkin on hauskempia kun on monta ideoimassa. Ja työvuorot selkeämmät (silloin kun on kaikki ok, eikä uusia sijaisia).

Ja ne lapset ja vanhemmat oli tosi ihania!

Vierailija

Ja tuntuu kaikki sellaiset alalle alkavan joilla ei ole mitään koulutusta tai mahdollisuutta päästä mihinkään töihin.

Yhdelläkin pph:lla on täällä itsellä useampia laspia ja suuri salaisuus että monen niistä lapsien isistä on siis hänen hoitolapsiensa isiä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mä en veisi omaani perhepäivähoitajalle millään. Sehän voi olla vaikka minkälainen seko. Päiväkodissa voit olla varma, että lasta kohdellaan asianmukaisesti, kun siellä hoitajat valvovat toisiaan.

Mä oon itse penskana ollu perhepäivähoidossa ja sen hoitajan oma lapsi kiusas mua koko ajan. Pph tiesi kyllä, mutta väitti mun vanhemmille, ettei mitään sellaista tapahdu ja vanhemmat uskoi sitten sitä eikä mua. Mun lasta ei perhepäivähoitoon viedä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat