Työssäkäyviä " köyhiä" ?

Vierailija

siitä ihmisryhmästähän tuo Halonen puhui ennen vaaleja ja olemme tässä huomanneet että taidamme kuulua siihen porukkaan.

Meitä siis minä mies ja 2 alle kouluikäistä lasta.

Talous on todella tiukkaa ja nuppia kiristää.

Minulla matalapalkka-alan työ eikä miehelläkään kuin hieman yli keskiverron ja silti menee maksimimaksut kaikesta kuten päivähoidosta melkein se 400e/kk. Asuntolaina on muttei mikään järjetön ja auto(laina) pakollinen terveyssyistä. Mietityttää vaan että mikä helvetin järki tässä on?? ehkä se sitten helpottaa kun ei mene päivähoitomaksuja eikä autosta kuin bensa mutta vaikeaa on.

Elämäntapojakaan ei voi syyttää koska alkoholiin ja tupakkaan ei mene rahaa lainkaan, vaatteita ostetaan vain tositarpeeseen etc. Ruokienkin hintoja ja kg hintoja syynätään, harrastuksia siis maksullisia ei ole kuin miehellä yksi ja se on kyllä ihan pakollinen ettei miesparka ihan näivety.

Ahdistaa.

Kommentit (15)

Vierailija

että on ihan ok tulot ja niillä kyllä pärjää. Meillä hoitomaksu reilu alle 100e yhdestä lapsesta ja töissä käydään molemmat ja joskus jää ihan kivasti ylimääräistäkin. Nyt joku kadehtii tietty pientä hoitomaksua,no se on merkki todella pienistä tuloista. Auto on mutta vuokralla asutaan ja tykätäänkin vielä asua tässä talossa. Ihmisten kulutustottumukset on monesti ihan pielessä.

Vierailija

Että ihan yh! Vali vali!

Vierailija:

Lainaus:

Että täys maksuluokka päivähoitomaksuissa, lainaa ja omaa asuntoa ja autoa...Halonen ei tainnut ihan teitä tarkoittaa työssäkäyvillä köyhillä, vitun idiootit!

Mä olen 2 lapsen yh. Olen käynyt päivittäin töissä siitä asti, kun nuorempi oli 2v. Tuloni ovat aina olleet alle 1000e kk, millä elätän KOLME ihmistä, nyt jo teini-ikäisiä. Maksoin aikoinaan pienten tulojen vuoksi n. 20e päiväkotimaksuja per lapsi, ja sekin summa tuntui suurelta, ja sitä olisi tarvittu ruokaan. Asumme vuokralla kivassa, mutta pienessä asunnossa (50 neliötä), ja kaikki vaatteet jne. ostetaan vain kirpputoreilta. Ja teen siis palkkatyötä päivittäin, useimmiten osa-aikaista, kun vuoroja ei ole. On myös ollut aika, jolloin mulla on ollut kaksikin eri työtä samana vuorokautena. Saamme asumistukea, joka putoaa heti, jos saan paremman palkan (2kk vuodessa on mahdollisuus 1300e bruttotuloihin), joten tulos on plus miinus nolla, jos töitä olisikin enemmän, se summa vähenee asumistuesta, missä ei huomioida sitä, että seuraavassa kuussa tulot voivat olla vain 800e brutto.

Vittu että tollaset rikkaat paskahousut autoineen ja keskituloineen VIITSIVÄT pohtia, ovatko he niitä työssäkäyviä köyhiä!

Eläkää oikeasti hetki työssäkäyvinä köyhinä, niin, että palkasta ei jää asunnon ja parin laskun (esim. sähkölasku, puhelinlasku) kuin 70e tilille, ja venyttäkää ne lapsilisät riittämään KOKO KUUKAUDEN ruokarahoiksi itsellesi ja 2 lapselle. Sitten voitte miettiä näitä köyhyysjuttuja uudelleen.

Vierailija

Sulla on varmasti tiukkaa, ei tuo ole oikein että joutuu kituuttamaan 2 lapsen yhna tuollaisilla tuloilla. Pitäisi tuollaisissa tapauksissa olla yhteiskunta tukena enemmän jos jostain syystä ei sitä miestä/toista osapuolta ole :-/

Mutta kyllä mun mielestä on myös vääryysä jos 2 aikuisen taloudessa joutuu miettimään esim sitä ettei ole varaa pitää autoa. Minkä ihmeen takia sitä töissäkään kävis jos ei saa mitään kivaa ja hyödyllistä vastinetta sille rahalle.

Vierailija

Autoilija työkseen, sairaus esim reuma ettei voi kantaa ruokaostoksia pitkiä matkoja, halvemmaksi tulee matkustaa sukulaisten luo kuin bussilla...?

Vierailija

mutta ei ole vielä lapsiakaan kuluttamassa. Molemmilla alle keskipalkan työt, joten kyllä mietityttää, jos tässä jossain vaiheessa on yksi tai kaksi lasta kuluttamassa myös. Tästä syystä meillä on nyt melko edullinen asunto, mutta sellaisesta paikasta, jossa selvitään ilman autoakin. Ikävää tietty olisi, jos auto olisi pakko olla muista syistä.

Vierailija

Rehellisesti sanottuna olen sitä mieltä, että jos itse suostuu tekemään töitä 1000¿ bruttopalkalla, ei voi syyttää kuin ihan itseään...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

että on ihan ok tulot ja niillä kyllä pärjää. Meillä hoitomaksu reilu alle 100e yhdestä lapsesta ja töissä käydään molemmat ja joskus jää ihan kivasti ylimääräistäkin. Nyt joku kadehtii tietty pientä hoitomaksua,no se on merkki todella pienistä tuloista. Auto on mutta vuokralla asutaan ja tykätäänkin vielä asua tässä talossa. Ihmisten kulutustottumukset on monesti ihan pielessä.

Vierailija

tee vanha kunnon meno/tuloseuranta, listaa kaikki menot 2-3 kolmen kuukauden aikana, huomio myös vakuutusket, tv-lupa, sähkölasku, vesilasku yms...mitkä eivät välttämättä tule joka kuukausi. Näet konkreettisesti minne rahat menee. Muutamasta ekstrajutusta, kuten ulkonasyöminen, lehtitilaus, herkkuja silloin ja tällöin, kertyy iso summa... Sitten vaan karusti niukentamaan kuluttamista.

Vierailija

Töitä olisi niin paljon kun haluaa tehdä, mutta rahaa vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen jää käteen aivan liian vähän. Enkä tarkoita, että eläisin ylivarojen, vaan 100 e kuussa kaikkeen elämiseen (ml. vaatteet yms) on pirun vähän. Onneksi asun yksin (on koira).

Autolle olisi tarve, mutta kun ei ole varaa ylläpitää, niin turha sitä on hankkiakaan. Pyörällä päästään jne...

Vierailija

Pahiten rahatilanne vaikuttaa lainanmaksukykyyn. Eli nyt asutaan tosi ahtaasti ja vaatimattomasti vaikka tarvitsisimme ehdottomasti lisää tilaa. Mutta lisää lainaa ei voi näillä tuloilla ottaa. Pakko vaan jaksaa.

Vierailija

Että täys maksuluokka päivähoitomaksuissa, lainaa ja omaa asuntoa ja autoa...Halonen ei tainnut ihan teitä tarkoittaa työssäkäyvillä köyhillä, vitun idiootit!

Mä olen 2 lapsen yh. Olen käynyt päivittäin töissä siitä asti, kun nuorempi oli 2v. Tuloni ovat aina olleet alle 1000e kk, millä elätän KOLME ihmistä, nyt jo teini-ikäisiä. Maksoin aikoinaan pienten tulojen vuoksi n. 20e päiväkotimaksuja per lapsi, ja sekin summa tuntui suurelta, ja sitä olisi tarvittu ruokaan. Asumme vuokralla kivassa, mutta pienessä asunnossa (50 neliötä), ja kaikki vaatteet jne. ostetaan vain kirpputoreilta. Ja teen siis palkkatyötä päivittäin, useimmiten osa-aikaista, kun vuoroja ei ole. On myös ollut aika, jolloin mulla on ollut kaksikin eri työtä samana vuorokautena. Saamme asumistukea, joka putoaa heti, jos saan paremman palkan (2kk vuodessa on mahdollisuus 1300e bruttotuloihin), joten tulos on plus miinus nolla, jos töitä olisikin enemmän, se summa vähenee asumistuesta, missä ei huomioida sitä, että seuraavassa kuussa tulot voivat olla vain 800e brutto.

Vittu että tollaset rikkaat paskahousut autoineen ja keskituloineen VIITSIVÄT pohtia, ovatko he niitä työssäkäyviä köyhiä!

Eläkää oikeasti hetki työssäkäyvinä köyhinä, niin, että palkasta ei jää asunnon ja parin laskun (esim. sähkölasku, puhelinlasku) kuin 70e tilille, ja venyttäkää ne lapsilisät riittämään KOKO KUUKAUDEN ruokarahoiksi itsellesi ja 2 lapselle. Sitten voitte miettiä näitä köyhyysjuttuja uudelleen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat