Voinkohan mä ikinä saada mistään töitä? Ikää 28 v, viisi vuotta kotiäitinä eikä juuri lainkaan työkokemusta

Vierailija

aikaisemmiltakaan vuosilta. Pari hassua kesätyötä ja yksi puolitoista vuotta kestänyt työsuhde 1998-2000. Yksi keskenjäänyt koulutus ja yksi kolmevuotinen koulutus josta valmistunut ennen kotiäitiyttä. Ja tuolta alalta ei lainkaan työkokemusta (eikä sille alalle töitäkään juuri ole).

Ihan itkettää, miksi tämä elämä on mennyt näin. En halua siivoojaksikaan :( eikä mua kyllä kukaan palkkaa cv:ni perusteella, se on selvä. Ei edes myyjäksi, joksi haluaisin, kun ei ole sitä kassakokemusta.

neuvoja? Lisää en voi kouluttautua, on kolme lasta ja mies jäi työttömäksi. Töihin pitää päästä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Katsoppa työkkärin sivuilta työvoimakoulutus paikkakuntasi lähellä. Siellä on lyhyitäkin koulutuksia, ja joiltakin aloilta pääsee töihin kesken pitkänkin koulutuksen.

Koulutustukea saat käteen n. 600-700 euroa kuussa.

3

Vierailija

Oot vielä nuori ja lapset tehtynä. Moni voi ottaa mielelläänkin tuon takia töihin. On kuule paljon sinun ikäisiäsi ihmisiä jotka ei oo saanut mitään koulutusta loppuun ja lapsiakaan ei ole.

Jotakin koulutusta varmaan tarvit, tuo työvoimapoliittinen koulutus varmaan hyvä vaihtoehto.

Vierailija

Varmasti löytyy työtäkin kun vain et liikaa nirsoile (vähän saa nirsoillakin)

Mä olen 38-vuotias ja monen lapsen äiti. Ikinä ei ole ollut vakityötä, mutta työttömänäkään en ole ollut kuin joitain viikkoja, eli sanoisin että elämä kantaa, vaikka olisi kouluttautunut harvinaisempaankin ammattiin.

Itse en voisi kuvitella työskenteleväni esim. hoitoalalla. On ihan väärä luonne sinne.

Vierailija

Itse olen jo 37v ja lapsia 4, mutta opiskelen tällä hetkellä työn ohessa uuteen ammattiin. Elämässä joutuu olemaan työelämässä niin monta vuotta, että kyllä se elämänlaatua huomattavasti heikkenee, jos ei tee sellaista työtä, josta tykkää.

Meillä myös ei minun päätoiminen opiskelu olisi mitenkään mahdollista, siksi aloitin avoimen yliopiston puolelta täydentämään tutkintoani ja nyt ollaan viittä vaille maistereita ja koko ajan työn ohessa opiskeltu.

Vierailija

yhden pienen lapsen äiti ja toista odotan.

Kaksi koulutusta minulla on ja vuoden työkokemus " silloin joskus" .

edessä siis ainakin kolme vuotta vielä ilman töitä. Aika näyttää.

Ehkä minusta joskus jotain tulee...

Vierailija

ilman koulutusta. Etenkin vanhustenhuollon puolelle. Jos ala kiinnostaa yhtään, kysele vanhainkodeilta / terveyskeskuksista ja kotihoidosta. Myös lähihoitajaksi pääsee oppisopimuksella.

Vierailija

Itse olin keväällä kauhuissani, kun etsin ensimmäistä kesätyöpaikkaani. Ikää tosin " vasta" 22v, mutta olin silti poikkeava tuttujeni joukossa, joilla kaikilla oli jo paljon työkokemusta. Itse olin ollut kotiäitinä ymsyms, ei mitään mainittavaa. Teini-iässä olin yksinkertaisesti niin laiska ja huoleton, etten edes työntekoa ajatellut.

Moneen paikkaan hain ja lopulta pääsin itse valitsemaan jopa muutamasta vaihtoehdosta ;) Eli peli ei todellakaan ollut menetetty. Kohta kesätyöni on jo lopuillaan, mutta jatkoa seuraa koulun ohessa ja ylennystäkin tarjottiin. Pelkoni oli ihan turha!

Haastattelijat saattavat joskus olla tympeitä, mutta ei kannata välittää. Ole vain kuin et huomaisikaan ja hymyilet takaisin ystävällisesti. Koulutusta minäkin suosittelen! Itse opiskelen amk:ssa ja tulevaisuus näyttää nyt valoisalta enkä enää " häpeä" itseäni =)

Tsemppiä!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat