Millainen on pahin anopin ammatti?

Vierailija

Ammattikasvattajat ovat pahimpia anoppeina.

Mun anoppi on eläkkeellä oleva opettaja ja se on pahin mahdollinen anoppi, mitä voi olla.

Jo opettajana toimiessaan anoppini oli ns. ei pidetty yläasteen opettaja. Komenteli nuoria ja puuttui joka asiaan. .. tiukkapipo vailla huumorin häivääkään.

Nyt anoppina ollessaan hän on samanlainen, mutta lapsiamme kohtaan. Aina oikeassa ja puuttumassa ja arvostelemassa perheemme asioita. Emme saa olla rauhassa.

Onko muilla kokemuksia opettaja-anopeista?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

eikä se tätinä ole lapsiani kohtaan opettajamainen, vaan ihan OK.

Anoppissa on vain varmaan jotakin vikaa... vai johtuuko sen käytös siitä, että on ollut niin kauan (eläkeikään asti) opettaja? Ja mun sisko on vasta nuori opetteja....

ap.

Vierailija

On tosiaan Besserwisserja lastenhoito kokemusta on 50 vuotta joten osaa varmasti hoitaa lapsenlapsiaan minua paremmin.

On muuten todella raivostuttavaa!

Vierailija

Sen lisäksi että anoppini täyttää kaikki opettajakliseet (on oikeita ja vääriä vastauksia ja hän tietää aina oikeat) hän on siis mielestään ylivertainen aivan kaikessa kotitalouteen liittyvässä: ruoanlaitossa, siivouksessa, vaatehuollossa yms. Ja lastenhoidossa tietysti myös, ja perheen ihmssuhteissa... Tosiasiassa hänen molemmat omat lapsensa pitävät häntä kylmänä ihmisenä, joka pilasi heidän lapsuutensa. Siinä perheessä vanhemmat huomasivat vain toisensa ja lapset olivat välttämätön velvollisuus.

Vierailija

Eniten mua ärsyttääkin se " olen ylitse teidän muiden" -asenne anopissani. Anoppini ei meinaan ole ihminen ihmiselle, vaan kokoajan opettajamainen... Siis opettaa ja käyttäytyy auktoritäärisesti. Eriävän mielipiteen sanominen tai ilmaiseminen anopille ei tuota tulosta. Olen kyllä yrittänyt selittää kantaani joissakin kasvatusasioissa. Anopin kommentti on " Mutta tällätavalla on parempi...." , " olen kyllä kasvatuksen ammattilainen ja maisteri ja tiedän, Sinä et ole" .... ynnä muuta yhtä rakentavaa.....

Kukaan ei ole koskaan asettanut anopin " olen oikeassa - tiedän paremmin" asennetta kyseenalaiseksi, vaan kaikki tottelevat ja tekevät niinkuin anoppi sanoo. Jos joku on erimieltä, anoppi tyrmää fiksuilla sanoilla muiden mielipiteet.

Koen, että anoppini yrittää hallita lapsiamme....

Mitä tehdä?

ap

Vierailija

Meidän nuori on visuaalisesti erityislahjakas ja hän on tottunut lapsesta asti arvioimaan painotuotteista kuvan ja värien käyttöä, fontteja yms. Niin teatterin käsiohjelmista kuin muualtakin. Isoäidin kanssa katselivat taidekirjoja jo ihan pienestä. Hän on lahjakas valokuvaaja ja graafinen suunnittelija 14-vuotiaana. Osin isoäidin harrastuneiduuden ansiosta.

Vierailija

Lähettääkös täällä muiden opettaja-anopit lapsillenne

" oppimista tukevaa materiaalia" ??????????

Mites sellaiseen pitäis suhtautua??????????

Vierailija

Mutta ei siitä silti ole ollut mitään haittaa, ei puutu lasten kasvatukseen mitenkään, vaan saamme tehdä itse omat ratkaisumme. Joten kai sekin riippuu ihan ihmisestä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat