Uskaltaisko mennä psykiatrille...

Vierailija

Mulla on ollut ajoittain ahistusta ja etenkin unihäiriöitä paljonkin.

Mietin mennäkö terveyskeskukseen vai omalla rahalla psykiatrille.............

Olenko pilleristi loppuikäni sitten ?

Kommentit (10)

Vierailija

Ne tasaavat mielialan vaihtelua. Masentuneella on usein aivoissa serotoniinin epätasapaino, jonka mielialalääkkeet korjaa. Sitten on helpompi alkaa purkaa niitä takana olevia ongelmia.

Suosittelen että lähdet liikkeelle julkiselta puolelta. Hakeudu mielenterveystoimistoon tai mene ihan terkkariin, voit saada lähetteen psykiatrille. Kannattaa myös käyttää hyväkseen, jos tarjotaan mahdollisuutta käydä psykiatrisella sairaanhoitajalla mielenterveystoimistossa. Terapia yksityisellä on kallista kuten huomaat.

Vierailija

Olin kyllä tosi pihalla ja stressaantunut, mutta ei siihen muuta määrätty kuin kaksi viikkoa lepoa. Hengasin sen ajan lasten kanssa ja jo alkoi helpottaa. Myöhemmin aloitin terapia, käyn kahdesti viikossa kahden vuoden ajan. Maksaa 70 euroa kerta.

Vierailija

Lainaus:

Huollan yksin erityislasta ja pelkään työpaikkani puolesta.

Tarvitsisin lepoa ja yksinoloa mutta ei ole mahdollista, en ole löytänyt sellaisia tukihenkilöitä enkä osaa /kehtaa tutuilta pyydellä apuja, ovat kiireisiä omien lasten kanssa.

Olen kai liian hyvinvoiva mihinkän sos huollon tukitoimiin.

Ajattelin jos vaikka yöunia ja tota pinnan kireyttä voisi laannuttaa. EN halua että lapsi kärsii kun äiti on aina "vähän väsynyt".

Ei tuo minusta mitään psykiatria vaadi eikä kaipaa, ennemminkin ihan konkreettista kodinhoitoapua, että saisit levätä. Ota yhteys perheneuvolaan ja kysy sieltä neuvoa.

Vierailija

Minä kävin elokuussa ja olen vieläkin jonossa, ei tietoa, koska pääsen psykiatrille vai pääsenkö ollenkaan :( Kävin sitten kerran yksityisellä, oli oikein miellyttävä kokemus eikä se todellakaan pakota syömään lääkkeitä :) On vaan niin hirvittävän kallista, että jäi mulla yhteen kertaa, odottelen siis pääsyä terveyskeskukseen.

Vierailija

Huollan yksin erityislasta ja pelkään työpaikkani puolesta.

Tarvitsisin lepoa ja yksinoloa mutta ei ole mahdollista, en ole löytänyt sellaisia tukihenkilöitä enkä osaa /kehtaa tutuilta pyydellä apuja, ovat kiireisiä omien lasten kanssa.

Olen kai liian hyvinvoiva mihinkän sos huollon tukitoimiin.

Ajattelin jos vaikka yöunia ja tota pinnan kireyttä voisi laannuttaa. EN halua että lapsi kärsii kun äiti on aina "vähän väsynyt".

Vierailija

hyviä lääkkeitä joita käytetään 2 viikosta neljään viikkoon. Eli lyhyt kestoinen unilääke käyttöön, unettomuus nääs aiheuttaa myös ahdistusta pitkällä tähtäimellä.

Mutta neuvon kuitenkin ensisijaisesti sinua ottamaan yhteyttä ihan kunnalliseen, varaamaan ajan ja siitä se sitten lähtee. Ei sinulle suoriltaan varmaan aleta mitään voimakkaita lääkkeitä syöttää. Mielenterveydelliset ongelmat on ihme kyllä vieläkin kamalia peikkoja vaikka monet julkkiksetkin ovat omista tarinoistaan julkisuudessa kertoneet. Itse söin jonkun aikaa Mirtazapiinia unettomuuteen ja ruokahaluttomuuteen, olin niin väsynyt ja sen johdosta tosi alavireinen että lopulta en kyennyt edes syömään.

Vierailija

Lainaus:

Mulla on ollut ajoittain ahistusta ja etenkin unihäiriöitä paljonkin.

Mietin mennäkö terveyskeskukseen vai omalla rahalla psykiatrille.............

Olenko pilleristi loppuikäni sitten ?

Eikö kannattaisi hoitaa syytä siihen eikä seurausta?

Vierailija

Pitääkö käydä monta kertaa vaikka pelkkää arviota / jatkopaikan neuvontaa varten ?

Ajattelin jos psykiatri osaisi parhaiten arvioida kuinka pipi /terve olen ja mikä lääkitys voisi auttaa. Pelkään vaan että psykiatrit hövelisti niitä pillereitä määräävät.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat