Ultrajuttua

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi.

Minulla oli edelliset kuukautiset 14.8.08 ja kierto minulla on noin. 25-27 päivää. Kävin alkuraskauden ultrassa 24.9 ja siinä lääkäri katsoi viikoiksi 5+3. Tänään eli 15.10 kävin ultrassa ja se näytti että viikot olisivat 9+2. Kumpaan olisi uskominen. Mietin vaan tuota hedelmöittymisen ajankohtaa... Ekan ultran lääkäri sanoi ajankohdaksi 30.8 tai siitä muutama päivä eteenpäin ja tämä lääkäri sanoi nyt 25.8-30.8. Apteekin testillä plussasin jo 9.9, onko mahdollista plussata jo 9 päivää hedelmöittymisestä? Anteeksi sekava teksti mutta tää on oikeesti tärkeetä!!!

Kommentit (2)

Vierailija

Eli kirjoitit että "tää on oikeesti tärkeää". Miksi? Onko lapsen isä hedelmöityspäivästä kiinni? Eiköhän se np-ultrassa selviä, viikot siis. Kunhan pääset ultraan niin, ettei mene kuitenkaan yli rv 13+6 (tai mikä teillä onkaan rajana) jos niskaturvotusmittauksen haluat. Lasketun ajan kannalta tuolla ei ole väliä, kun ne lapset harvemmin kuitenkaan laskettuna päivänä syntyy.

Ja vastauksena kysymykseesi: eiköhän noinkin varhainen plussa mahdollinen ole, riippuu ihan testistä. Toki jos viiva pärähti heti vahvana raskaus lienee alkanut jo aiemmin. Ja toisaalta luottaisin myöhempään mittaukseen enemmän, kun alkio on isompi. Tällöin mittavirhe on suhteellisesti pienempi. Minulle kyllä sanottiin vielä keskussairaalan ultrassa rv 9+5:kin, että ikä voi heittää viikon sinne tai tänne. Rv. 12 vastasi kuitenkin just viikkoja tuohon edelliseen nähden.

Onnea plussasta!

Vierailija

mulla apteekin raskaustesti näytti plussaa tästä raskaudesta 10pvää oviksen (testatun sellaisen) jälkeen, että uskon ite ainakin sun aikaiseen plussaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat