Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etta vituttaa ja tympasee kun ei ole mitaan mahdollisuutta ostaa omakotitaloa tai rakentaa nailla nykyisilla alyttomilla hinnoilla!!!

Vierailija

Kommentit (9)

Vierailija

lähteä lainaneuvotteluihin tuolta pohjalta ts. ettei teillä ole varaa asua omakotitalossa, mutta silti päätätte hankkia sellaisen, koska tahdot niin kovasti. Palkkojen nousun varaan ei voi laskea asuntolainapäätöksiä tai sen varaan, että maksatte mitä jakselette. Eipä muuta, mutta hieman realismia peliin. Meille oli itsestäänselvää, että emme osta ylihintaista asuntoa. Se siitä.

Vierailija

Uudet rivitalot on kuitenkin niin hyvin suunniteltuja että asut kyllä ihan omassa rauhassa, ilman naapureiden häirintää (ainakin mun kokemukset ovat tämmöiset).

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kerrostalo hyvien kulkuyhteyksien varrella on meidän valinta ja unelma on saavutettu!

niin vaihtelu virkistää.

Vierailija

rivitalo-osakkeissa.

Mekin luultiin, ettei omakotitaloon ole varaa. Mutta me tehtiin yksi merkittävä päätös, joka pohjautuu ajatukseen: Sinulla on vain yksi elämä, mieti miten sen elät, se kuluu koko ajan ja kuluu ja kuluu ja kuluu...Joten me otimme lainaa siten, että olemme tätä vauhtia maksaneet sen pois 65v:nä. Mihin me sitä rahaa säästelisimme muuhun.

Muutimme itse rakentamaan omakotitaloon. Ja jos tämä käy kalliiksi, niin sitten muutetaan pois ja myydään tämä. Ei sitouduta ihan kamalasti. Mutta on tämä hieno ratkaisu, edes hetkeksi. On paljon järkevämpää elää tämä elämä nyt kuin jossitella jälkikäteen omaa liiallista varovaisuuttaan. Ja tuo pankkilaina oli vaan nieltävä, mutta ihan sama raha olisi mennyt vuokraan, jos oltaisiin toisten nurkissa eletty. Ja jotkut elää niin koko elämänsä.

Joten pankkiin vaan juttelemaan, huomaat ettei se nyt niin vaikeaa olekkaan. 30 v laina, maksatte minkä pystytte (kyllä ne teidän palkatkin joskus nousee ja aina on pikkaisen inflaatiota), omarahoitusta rakennustyömaalle tarvitaan n. 30% talon hinnasta.

Vierailija

Tyyliin kääntyen talon päätyyn. Vanhoissa rivareissa näitä löytää, mutta uusissa ei.

Vierailija:

Lainaus:

Uudet rivitalot on kuitenkin niin hyvin suunniteltuja että asut kyllä ihan omassa rauhassa, ilman naapureiden häirintää (ainakin mun kokemukset ovat tämmöiset).

Uusimmat

Suosituimmat