Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIKA-APUA! Miten paikata CV:ssä useamman vuoden kotonaolo?

Vierailija

siis jos on ollut lasten kanssa kotona useamman vuoden? jättääkö vain tyhjä kolo vai mainita kotiäitiydestä? auttakaa, kiitos paljon :)=

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Kyllähän jo CV:n ulkoasu kertoo sinusta paljon. Onko cv selkeä ja johdon mukainen, onko käytetty jotain asiakirjamallia, kertooko se hakijasta vai onko väkisin väännetty luettelo, onko persoonallinen, onko luova, mitä atk-ohjelmaa on käytetty (osaako hyödyntää muitakin ohjelmia kuin wordia) jne...

Vierailija:

Lainaus:

ja jotkut äidit oppivat vain tossuttamaan, pompottamaan, painostamaan, kiristämään ja uhkailemaan lasten kanssa ollessaan. Sekä suhtautumaan muihin ihmisiin kuin aivottomiin kääpiöihin, joilla ei ole omia järkeviä ajatuksia, omaa tahtoa, logiikkaa tai tarvetta kunnioitukseen.

Ei se mitään plussaa ole työpaikalla, vaikka jotkut sitä kutsuvatkin " organisointikyvyksi" .

Vierailija

Ennen vanhaan oli myös perhe ja harrastukset, mutta silloin en saanut töitä. Ihan kokeillakseni otin nämä asiat pois ja heti alkoi poikia työhaastatteluja. Työhakemuksessa saatan nämä asiat mainita, jos ne sopivat hakemukseen sopivasti.

Toisaalta CV:ni ei ole mikään stabiili paperi, vaa muutan sitäkin aina jokaisen hakemuksen yhteydessä, jos koen, että siihen on tarvetta.

Niin joo ja nyt olen töissä.

Vierailija

Jos työyhteisössä omien lasten hoitaminen on todella niin suuri ongelma, että sitten kun näitä poissaoloja on vaikkapa per vuosi yhteensä 5-10 päivää (hatusta vedetty) ja sen takia ajatellaan, ettei ko henkilö ole todennäköisesti sopiva tehtäviinsä, niin kyllähän se työskentelely ajan mittaan paikassa alkaa tuntua hankalalta.

Ei minun mielestäni aina ole työntekijänkään paras automaattisesti saada työpaikka, mikäli tällainen handicap katsotaan ylitsepääsemättömäksi.

Mieheni lähtee esim. joka tiistai sekä joka toinen perjantai töistä jo klo 15 - lasten takia. Samaten hän tulee töihin joka keskiviikko vasta klo 10 - lasten takia. Lasten syyslomien aikana hän perui kokouksia ja työskenteli vain klo 10-15. Toiset työpaikat joustavat enemmän kuin toiset. Hän on esimiestehtävissä, ei johdon.

Vierailija

ja jotkut äidit oppivat vain tossuttamaan, pompottamaan, painostamaan, kiristämään ja uhkailemaan lasten kanssa ollessaan. Sekä suhtautumaan muihin ihmisiin kuin aivottomiin kääpiöihin, joilla ei ole omia järkeviä ajatuksia, omaa tahtoa, logiikkaa tai tarvetta kunnioitukseen.

Ei se mitään plussaa ole työpaikalla, vaikka jotkut sitä kutsuvatkin " organisointikyvyksi" .

Vierailija

Se tuo kuitenkin upeita taitojankin jotka voi esittää positiivisessä valossakin. Mietihän itse minkä rumban vedät läpi organisoidusti joka ikinen aamu. Pystyt tosiaan toimimaan paineen alla kun lapset vaativat kaikki huomiosi yhtä aikaa ja huolehdit samalla että pyykit pestään, apk tyhjennetään, ruoka valmistuu eikä kukaan satuta itseään päivän aikana. Ei se kotiäitiys ainakaan minulla ollut mitään suklaan syöntiä sohvalla sotkuisessa kodissa Gloriaa lukien.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat