Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne esikoinen hoitoon synnytyksen ajaksi?

Vierailija

Meillä ei sukulaisia samalla paikkakunnalla asu, eikä oikein tuttaviakaan, joten pieni ongelma on että mihin saada esikoinen hoitoon synnytyksen ajaksi.

Ottaakohan ympärivuorokautinen päiväkoti tällaisia tapauksia vastaan? Onko kokemusta?

Vaikea kyllä kuvitella parivuotiasta että miten onnistuisi vaikka iltamyöhällä vieraaseen päiväkotiin jääminen, kun kotihoidossa on ollut..

Vai onkohan vaan mentävä synnyttämään ilman miestä?

Kommentit (14)

Vierailija

Mutta olin varautunut menemään ilman miestä jos synnytys olisi alkanut äkillisesti, ja sama juttu nyt kun odotan kolmatta. Ei päiväkodit ota yhtäkkiä ja onhan se nyt 2-vuotiaalle hirveä järkytys joutua yhtäkkiä tuollaiseen, älä edes mieti sitä. Voithan kysellä jos joku naapuri tms. voisi tulla teille edes hetkeksi.

Vierailija

Vielä en ole pyyhettä heittänyt kehään, että ilman miestä joutuisin synnyttämään. Onko sulla ketään ystävää, jolta voisit kysyä? Itse meinasin viime kädessä kysyä yhdeltä " mammakaverilta" , jos en muuta pian keksi.

Vierailija

päivystäisi siellä, niin voi tulla vaikka yölläkin teille valvomaan esikoisen yöunet loppuun. Kunhan sopii etukäteen. Ainakin pääkaupunkiseudulla on näin.

Meillä myös naapuri tarjosi ihan itse apuaan, jos esim. on yöllä lähtö edessä, niin käski vaan rinkuttaa ovikelloa.

Loppujen lopuksi meille muutti siskontyttö kahdeksi viikkoa loppuaikana hjelppimään minua esikoisen hoidossa ja odottelemaan lapsenvahtikeikkaansa. Koulut ei olleet vielä alkaneet. Ja niin sitä kävi, että yöllä lähdettiin ja siskontytön herättelin ja kerroin lähdöstä, sitten sinne ne jäi vielä molemmat koisaamaan. Maksettiin tälle " aupairille" siitä vähän pientä taskurahaa. Suosittelen, oli mukava apu loppumetreillä.

Vierailija

jo tarpeeksi iso muutos pienelle, kun vauva syntyy perheeseen, kuka hullu lähtee viemään lasta silloin vieraille hoitoon.

Mies pärjäsi lapsen kanssa ja kyllä minä vastuullisena aikuisena osasin ihan itse synnyttää. Lapsi ja mies heti vauvan synnyttyä vierellä.

Vierailija

että mummi lähtee ajamaan 300km päästä kun epäilemme synnytyksen käynnistyneen. Jos tulee kiire ja joudumme lähtemään jo ennen mummin paikalle tuloa, lapsi voi mennä naapuriin tai yöllä naapurista tulee jompikumpi meille sohvalle nukkumaan! Kysele rohkeasti olisiko teillä naapurissa lapsiperhettä johon ehtisit vielä tutustua?

Vierailija

yhden päivän pärjää kenen tahansa aikuisen kanssa, kunhan on etukäteen sovittu. meidän lapsi ainakin on niin reipas että pärjää.

Vierailija

kunhan vaan mies tulee pitelemään kädestä. Vähän tsemppiä naiset hyvät, teidän pitäisi olla niitä aikuisia! Kyllä ne vauvat syntyvät sílloin kun ovat syntyäkseen, oli mies paikalla tai ei. Tietysti kiva jos mies pääsee mutta ehkä se esikoinen sillä hetkellä arvostaa enemmän isänsä seuraa kuin se syntyvä vauva...

Uusimmat

Suosituimmat