Onko vakuutusyhtiöllä oikeus säilöä ihmisten terveystietoja arkistoonsa?

Vierailija

Jos haettua vakuutusta ei lapselle myönnetty, voinko tietosuojalakiin tai muuhun vedoten vaatia lapseni terveystietojen deletoimista vakuutusyhtiön arkistosta?

Kommentit (14)

Vierailija

suunnata energiaa johonkin muuhun?

Lainaus:

ja mulla on aikaa töissä kirjoitella valituksia milloin minnekin.

Että oikein milloin minnekin????? Säälittävää, hanki elämä!

Vierailija

niin silloin ne ovat osa päätöstä eli todisteena kielteiselle päätökselle. Näin ollen ne saavat ja niiden pitääkin jäädä vakuutusyhtiön rekisteriin.

Vierailija

haluan vain lapseni tiedot pois kaupalliselta yhtiöltä. Ei haittaa vaikka kuluttajavirastossa menisi vuosi päätökseen. En ole riitauttamassa vakuutuspäätöstä, vaan haluan tietoni pois IFiltä.

olen luopunut esim kanta-asiakaskorteista ja käytän yleensä vain käteistä, koska en halua jättää yhtään enempää jälkiä mihinkään rekistereihin, paitsi av-palstan palvelimelle.

Vierailija

Ainakaan pysyvään säilytykseen ei luulisi olevan tarvetta. Turhia henkilörekisterejä ei saisi pitää ja varsinkin, kun on kyse noin arkaluontoisista tiedoista, pitää varmaan olla todella perusteltu syy niiden säilyttämiseen.

Vierailija

Tiesitkö, että Kuluttajariitalautakunnan päätökseen saamiseen menee noin vuosi?

Ja sinnekin joudut ne terveystiedot antamaan, jos ovat vaikuttaneet päätökseen. Jos sinä et anna niin vakuutusyhtiö antaa ja siihenkin heillä on lupa.

Lienet saanut päätöksen tänään. Kannattanee nukkua yön yli, rauhoittua ja vaikka soittaa päätöksen antajalle ja jutella asiasta.

Todennäköisesti mikään muukaan vakuutusyhtiö ei myönnä ko vakuutusta. Vakuutusten myöntämisperusteet kun ovat lähes samat kaikilla vakuutusyhtiöillä.

Ymmärrän kiukkusi mutta voin omasta kokemuksesta kertoa, että en saanut sairaskuluvakuutusta sen takia, että minulle sattui tapaturma, jonka takia minut jouduttiin leikkaamaan useamman kerran. Nyt on odotettava 5 vuotta ja haettava uudelleen ko vakuutusta. Ja toivottava etten sinä aikana joudu sairaalahoitoon. Näin se vaan menee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat