Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3v. lapsi leikki tuntikausia yksinään eri huoneessa kuin minä...

Vierailija

lapsesi kanssa. Ei sen nyt tarvitse asiasta oirehtia, mutta jää siitä kuitenkin sellaiset yksinolon muistiarvet mieleen.

Nauti lapsestasi ja opetelkaa leikkimään ja puuhaamaa yhdessä..

Kommentit (6)

Vierailija

Minun kolmivuotiaani leikkii isosiskonsa kanssa tuntikausia. Pääasia, että äiti on läsnä aina, kun äitiä tarvitaan! Jotkut tykkäävät häärätä itsekseen, ihan turha sinne on mennä häiritsemään.

Oletan kuitenkin, että te leikkituokioita lukuunottamatta vietätte ihan "normaalisti" aikaa yhdessä?

Vierailija

niin mielestäni on. Toki tarhassa tietty saa leikkiseuraa ja sosiaalisia kontakteja, mutta milloin lapsi oikein viettää aikaa kanssasi?

Ihanaahan se on, jos lapsi viihtyy itsekseen (itse aina välillä haaveilen sellaisesta ;), mutta liika on aina liikaa. Jos lapsi ei seuraasi vaadi eikä kaipaa, sinun täytyy itse alkaa järjestää yhteisiä leikki-, luku- tms. tuokioita.

Vierailija

aktiivsiesti hänen kanssaan, jos muuten saat kotihommia ym hyvin tehtyä. Miksi ihmeessä puuhaisitte koko ajan omianne, kai sitä voi tehdä sekä että?

Vierailija

eli onko syytä tuntea huonoa omaatuntoa,minä surffaan,teen töitä ym.. ja 3vuotiaani leikkii itsekseen tuntikausia eri huoneessa...?

toki aina välillä kurkitaan toisiamme,vaihdetaan sana,kaksi,ja sitten se menee taas:)))

lapsi käy tarhassa, ja minä töissä, eli ei ihan yksin ole,mutta viikonloput mnee näin, ja arki-illat...

tunnen pistoja sydämmessäni,mutta lapsi ei näytä mitään merkkejä,että vaivaisi??

Vierailija

Lapsestaan voi oppia niin paljon tämän leikkejä seuraamalla. Et varmasti kadu, että olet käyttänyt lapseesi aikaa hänen varhaisvuosinaan. Sen sijaan av:llä surffailu ei varmaan herätä sinussa onnentunteita muistellessasi tulevaisuudessa aikaa vaikka kaksi vuotta taaksepäin.

Uusimmat

Suosituimmat