Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyytymiä jälkivuodossa, Onko huono juttu?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla on nyt 2 vkoa synnytyksestä ja jälkivuodon seassa on ollut eilen ja tänään pieniä verihyytymiä. Muistelin että saiko niitä olla vai oliko merkki jostain tulehduksesta tms. Mitään muita " oireita " ei kyllä oo.

Muistaisko joku?

Kommentit (6)

Vierailija

Mulle kukaan ei muistaakseni koskaan sanonu mitään hyytymistä, mut molemmissa jälkivuodoissa niitä on ollut. Toisella kertaa tuli niin iso hyytymä, että sain oikeesti vähän jopa ponnistaa etä se molskahti pönttöön =/ Mitään oireita ei kuitenkaan ollut enkä jaksanut keneltäkään kysyä olisko pitäny huolestua. Ihan normaalisti jälkivuoto sitten loppui joten uskoisin että hyytymät (isotkin) on ihan normaaleja :) Jos sitten tulee muutakin oiretta, kuten kuumetta ja kipuja, niin kandee kyllä ottaa yhteys lääkäriin.

Vierailija

mulla puserreltiin sairaalassa joka päivä hyytymiä ja sitten vielä 2 vkoa synnytyksen jälkeen tuli ruokalusikan kokoinen hyytymä. Lisäksi vuoto oli ollut lisääntymään päin. Onneksi hakeuduin ajoissa lääkäriin - jouduin kaavintaan koska kohtuun oli jäänyt istukanpalasia ja vanhaa verta ja olisi tullut tulehdus jollei olisi kaavittu. Joten kannattaa seurata tarkasti vuodon määrää jos yhtään on lisääntymään päin samalla kun hyytymiä tulee.

Vierailija

vain että hyvä kun tuli pois! kun muita oireita ei ollut...

itselläni tuli pieniä hyytymiä sekä synnytyksessä huomaamatta jäänyt n.2x3cm kokoinen istukan palanen viikko synnytyksestä...sen jälkeen vuoto loppuikin todella nopeasti...

Vierailija

Jos nyt muistan oikein, mulle sanottiin että hyytymät on normaaleja, kunhan nyt eivät rupea olemaan " kananmunan kokoisia" .. Eli pienet hyytymät yleensä ok. Mutta tarkista vielä vaikka neuvolasta..

Uusimmat

Suosituimmat