Ajattelin ehkä kadota:

Vierailija

Mun elämässäni on sellainen juttu, että JOS joudun asiasta maksumieheksi, olen loppuelämäni rahallisesti kusessa.

Olen eronnut ja nyt tajusin erään porsaanreiän vanhoissa papereissa. Ex voi todellakin pilata elämäni. Enempää en voi kertoa.

Jos näin käy, ex ei saa multa penniäkään.

Ajattelin kadota. Läheisilleni kyllä kerron, että hengissä olen, mutta vaihdan maisemaa. Yllättävintä tässä on, että voisin todellakin jättää kaiken.

Tätä pitää vaan suunnitella jo etukäteen. Jos haluaa kadota jälkiä jättämättä, ei sitä voi tehdä parissa päivässä. En halua jäädä velkaa kenellekään, joten tottakai hoitaisin laskut ym kämpän irtisanomiset, kalusteiden myynnin ym kaikessa hiljaisuudessa.

Ja todennäköisesti voisin tehdä tämän kaiken kenenkään huomaamatta.

Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

kannattaa varmaan mennä lakimiehen juttusille tosta " porsaanreiästä" , nyt ennen kuin sen kanssa on tullut ongelmia, ja selvittää, voiko tilanteen korjata, ennen kuin katastrofia edes tapahtuu.

Vierailija

toki maksa loppuelämääni, mutta en maksa sille enää penniäkään. En herää aamulla töihin, jotta saisin sen sotkut maksettua. Enenen.

Vihdoinkin pääsin siitä eroon ja pystyn aloittamaan oman elämäni. Omilla ehdoillani.

Ap

Vierailija

eihän sitten kyse ole suuresta summasta. Vaikka joutuisitkin maksumieheksi niin et sitä koko elämääsi maksa. Ja voisithan päästä mikä se on se velkasovittelu (?) vai mikä.

Vierailija

Aika sekaisin olet, jos " pelkästään" rahan takia jätä kaiken tutun ja kaikki läheiset ihmiset. Kukahan siinä sitten jutun häviää? Mietipä sitä.

Vierailija

Ei se ap niinvain käy. Susta jää väkisin jälkiä jos líikut ja toimit jossain. Sun pitäs vaihtaa aivan kaikki identiteetistä alkaen.

Vierailija

En tiedä miten vakavasti olet joutumassa maksumieheksi. Jos riski on suuri ensin on selvitettävä asia juristin kanssa: eli onko porsaanreikä mahdollinen. Ja jos on onko exäsi tietoinen kyseisestä asiasta.

Lisäksi lähtisin purkamaan asiaa toisesta päästä: eli mikä on kyseinen summa mitä joutuisit maksamaan. Se olisi ensimmäinen oleellinen tieto jos haluat kommenttia siitä, että onko katoamisen hinta kohtuullinen. Aina on olemassa myös jokin muu ratkaisu vaikka et itse näkisi sitä.

Vierailija

kyllä kunnolla selvää lakimiehen kanssa asioista, mutta jos joudun maksumieheksi, niin penniäkään en maksa. Elätin miestä jo koko avioliiton ajan. Penniäkään en sille enää anna.

Voisin ihan hyvin aloittaa alusta jossakin muualla. Olen perusonnellinen ihminen, joten voin olla onnellinen ihan missä vaan. Tutustun helposti ihmisiin.

Summa vastaisi mun kahden vuoden palkkaa ja en todellakaan käy enää päivääkään töissä sen takia, että maksan sen paskan laskuja. Mutta toivon, että kaikki selviää.

Ap

Vierailija

edes vaan ihan suomesta noitakin löytyy kun on kontaktit.

Vierailija:

Lainaus:

Ei se ap niinvain käy. Susta jää väkisin jälkiä jos líikut ja toimit jossain. Sun pitäs vaihtaa aivan kaikki identiteetistä alkaen.

Vierailija

ehkä on " mukavempi" olla sitten vaikka yhteiskunnan elättinä kuin yksin, peloissaan jossain ulkomailla :( Voithan yrittää neuvotella asioista exän kanssa jospa se johtaisi johonkin parempaan ratkaisuun. Mutta älä tee hätiköityjä päätöksiä, kärsit niistä itse ja myös läheisesi.

Vierailija

ole lapsia, laskut maksan kaikki, joten ne ei seuraa. Ei mulla oikeastaan muita läheisiä kuin vanhempani. Kaikki muut voin jättää. Eikä tarkoitus ole kadota muiden tietämättä. Jättäisin kyllä merkkejä, että olen kadonnut tahallani ulkomaille.

Eikä tämä ole vaan " rahan takia" , vaan elämäntavan, johon tämä voi pahimmillaan johtaa. Toinen vaihtoehto on kituuttaa koko loppuelämä ja tehdä töitä maksaakseen exän laskuja. Kolmas vaihtoehto on irtisanoutua työpaikastani ja alkaa yhteiskunnan erätiksi, jolla ei ole tuloja ja antaa kaiken mennä ulosottoon.

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat