Mies 26v asuu maalla vanhempiensa kanssa eikä ymmärrä, miksen käy mielelläni heillä

Vierailija

Tilanne on tämä: asun 150km päässä miehestä, eikä minulla ole omaa autoa. Olen töissä kaupungissa, mulla on koira ja kissa, ystävät ja kaikki täällä kaupungissa. Asun kaksiossa elukkojeni kanssa ja olen asunut jo monet vuodet yksin. Mies taas suhteen alussa väitti, että asuu vain väliaikaisesti vanhempiensa kanssa, mutta nyt on paljastunut, että äiti pyörittää taloutta vielä ainakin seuraavat 3-4 vuotta. Emme näe paljoa, koska miehellä on maalla jatkuvasti töitä. Käytännössä minun pitäisi mennä enemmän miehen kotiin, mutta minusta se tuntuu aina joka kerta " hassulta" . Vanhemmat kun on uskonnollisia, aika tiukkoja mutta mukavia. Äiti leipoo, tekee ruuat jne. ja mieheni asuu siellä ihan " poikasena" , eikä ymmärrä, miksi minä en välttämättä viitsi mennä hänen äitinsä " hoiviin" asumaan. Toki voisin auttaa äitiä, kuten olen tehnytkin, mutta silti olo on heidän luonaan aivan erilainen, mitä se olisi vaikkapa silloin, jos mies asuisi omillaan. Ymmärtääkö kukaan minua, vai onko vain mieheni oikeassa??

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

a) ei ole työpaikkoja alaltani, ja en aio opiskella 5 vuotta korkeakoulussa päästäkseni emännäksi

b) en ole tottunut siihen, että esim. sisään lappaa kyläläisiä, kaikki tuntee toisensa ja juorutaan paljon

c) jos ajattelee lasten hankkimista, niin en halua kasvattaa lapsia seudulla, jossa suurin osa on syrjäytyneitä, rasisteja jne..

d) haaveissani on valmistuttuani muuttaa työpaikan perässä jonnekin, mistä nyt saa vakipaikan

e) minusta ei koskaan voi tulla emäntää, joka kokkaa monet ruuat päivässä, pitää asunno tiptop ja odottelee miestä kotiin.. en vain ole sellainen.. ja mies taas arvostaa suuresti sitä, että kaikki tehdään alusta asti itse jne..

jne.. :(. Mies sitä paitsi asuu tosiaan ihan " poikasena" siellä, hänellä on oma teinihuone, josta kuuluu jokainen narahdus ja puhe vanhempien huoneeseen, joka on vieressä. Minä haluaisin yhteisen elämän miehen kanssa, johon kuuluisi yhteisiä haaveita (esim. mies on ehdoton, että jää vakituisesti asumaan siihen kyläpahaseen.. minä en sinne sopeudu ikinä.. mutta miehelle ei käy edes kompromissi, että se olisi vaikka kakkosasunto tms. viikonloppupaikka).

Vierailija

Siis se nuori isäntä voi silti olla aikuinen ja niille vanhemmille voi laittaa oman siiven ja asunnon. Tuo on tosi lapsellisen oloista.

Vierailija

tee. Nytkin tulevasta viikonlopusta mies hyvin nihkeästi lupasi tulla luokseni (minulla on töitä sitä paitsi siten, etten pääse maalle nyt viikonloppuna), kun hänen isänsä oli ollut sitä vastaan (pitäisi tehdä kuulemma koko viikko töitä).

-ap

Vierailija

18, sun pitäisi ymmärtää, jos aiot suhdetta jatkaa, että maatilan töissä ollaan kiinni 24/7, 365 päivää vuodessa. Ei se onnistu niin, että mies jättäisi esim. eläimet hoitamatta muutaman päivän ajaksi, että pääsisi hoitelemaan sua.

Vierailija

ajoissa loppu, mikäli et kestä ajatusta muuttaa maalle...kun kerran tiedät että mies jatkaa sukutilan pitämistä. Niin se vaan maalla on, monesti appivanhemmat jäävät asumaan lähistölle auttelemaan tilan töissä. Jotkut muuttavat kauemmaksi, etteivät häiritse nuorenparin elämän perustamista.

Jos aiot jatkaa miehen kanssa tee selkeäksi oma kantasi, ja jos ei vastakaikua kuulu olisi viisainta erota, ettei mene pilalle molempien elämä, ja ehditte vielä löytää jonkun jonka kanssa voi elää siellä missä haluaa yhteisymmärryksessä.

Vierailija

mies tulee jäämään maalle jatkamaan maanviljelystä kotitilalleen. Ja kuvailemasti järjestely ei todellakaan ole maaseudulla mikään ihmeellinen. Jos maatilalle muuttaminen ei tyylisi sovi tai tule koskaan sopimaan, on syytä tehdä asia selväksi puolin ja toisin. Ei sinusta toki tarvitse maatilan emäntää tulla, monihan jatkaa työtä kodin ulkopuolella mutta kyllä maatilalla asuminen silti sitoo koko perheen aivan eri tavalla kuin tavallinen palkkatyö (lomien ja vapaiden viikonloppujen puute, miehen kausiluontoinen totaalinen työsidonnaisuus silloin kun töitä on esim. kylvöaikaan tai syksyllä puintiaikaan tai jokapäiväinen kiinniolo jos talossa on eläimiä). Samaten varsin läheinen suhde miehen vanhempiin on tosiasia, monesti asuvat joko samassa pihapiirissä tai ihan lähellä, onhan kyse heidänkin kodistaan, vaikka " isäntä" vaihtuukin ja lisäksi usein sukupolven vaihdoksenkin jälkeen entinen isäntä ja emäntä ovat pitkään apuana töissä.

Todennäköisesti mies ei tule joksikin työttömäksi toimistorotaksi kaupunkiin pelkästään sinun vuoksesi. Keskustelkaa asiasta rehellisesti. Tuntuu, että joko et ole asiaa halunnut tai kyennyt jo aikaisemmin ymmärtämään vaikka lienee ollut itsestään selvää jo pidemmän aikaa.

Vierailija

kuulostaa siltä, ettei juttu tulisi toimimaan. Jos sinä et halua maalle ja mies ei halua kaupunkiin niin ei siinä oikein vaihtoehtoja ole.

Itse en kanssa missään nimessä muuttaisi maalle, ei ole minun juttuni. Olette vielä nuoria, ehditte etsiä toisen kumppanin, jonka kanssa perustaa perhe. Mutta jos jäät tähän suhteeseen, joka ei kirjoitustesi perusteella näytä toimivan niin voi olla, että 10 vuoden päästä surkuttelet miten annoin tilanteen mennä näin pitkälle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat