Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki väsyneille!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tiedän, ettei tietyillä viikoilla hurjassa väsyssä mahdollisesti auta mikään, MUTTA en voi olla jakamatta tätä tietoa, jos se vaikka jotakuta auttaisi.

Eli odotan neljättä lastani. Neuvolassa ei puhuttu mitään vitamiineista, niin en niitä tullut aloittaneeksi. Kyllästyin kuitenkin muutaman viikon jälkeen kauheaan olooni ja yliväsymykseeni, josta johtuen en oikein jaksanut edes olla ja mieli painui miinukselle.Reilu 2 viikkoa sitten ostin Ladyvita Plus -vitamiinia ja jo 2 päivän kuluttua olin aivan erilainen. Nyt olen ollut jo viikon ajoittain jopa PIRTEÄ ja paha olokin on loppunut. Viikkoja on nyt n 14. Kannattaa edes KOKEILLA! =) Tai jotain muuta vitamiinia, mainitsin kuitenkin, mitä mulla on nyt.

Kommentit (4)

Vierailija

Olen myös syönyt noita Multitabs-raskaus -vitamiinejä koko raskausajan, enkä ole oikeastaan missään vaiheessa ollut kovin väsynyt, joten olisiko niissä syy??? En osaa sanoa, enkä ole kyllä aiemmin edes ajatellut, että voisivat vaikuttaa väsymykseen. Aloitin vain niiden syömisen testin tehtyäni, kun ajattelin ettei niistä ainakaan haittaa voi olla...

hannnah

Vierailija

Itse olin myös todella väsynyt n viikoilla 5-10. Monivitamiinia söin koko ajan jo ennen raskautta. Mutta se mikä välillä auttoi, oli veden juominen! Join ihan normaalisti vettä muutenkin, mutta kun lisäsin veden juomista niin olo oli huomattavasti pirteämpi. Ilmeisesti kehoni tarvitsi jo enemmän vettä ja väsymys oli ehkä oire jonkinlaisesta pienestä kuivumistilasta. Ei mikään ihmelääke, mutta saattaa auttaa jotakuta toistakin! Kannattaa ainakin kokeilla, helppo ja halpa konsti :)

Toinen mikä auttaa on aika... Nyt viikolla 13 en enää tarvitse pitkiä päiväunia joka päivä; lääkärin mukaankin väsymys kuuluu lähinnä alku- ja loppuraskauteen. Toivon kaikille muillekin " energistä keskiraskautta" !

Vierailija

Minä syön normaalistikin vitamiineja ja hivenaineita, joten muutosta ei tullut kuin foolihapon myötä.

Syön siis päivittäin C-vitamiinia, B-vitamiinia, kalsiumia, D-vitamiinia, magnesiumia, foolihappoa ja maitohappobakteereja. Aika pieniä määrät ovat monivitamiinivalmisteissa, joten niihin en ole lähtenyt. Minulla myös paha migreenitaipumus, joten ilman magnesiumia en voisi ollakaan.

Näitä kysyttiin meillä neuvolassa ihan heti ja kehotettiin syömään. Tosin koska syön muutenkin niin... Maitohappobakteereja sen takia, koska olen allerginen todella monille ruoka-aineille. Se kuulemma auttaa vauvaa. Kuka tietää, toivottavasti auttaa.

Käytännöt vaihtelevat neuvoloittain, jossain kehotetaan ja jossain ei. Mutta kolmen ekan kuukauden tolkuttomaan väsymykseen eivät auttaneet. Tai no, ehkä olisin ollut tajuttomana ilman noita nappeja ;)

Vierailija

Mulla on multitabsin raskausmonivitamiinia ja huomasin kanssa sen vaikutuksen kun unohdin välillä ottaa sen aamulla... Olin huomattavasti väsyneempi ja näytti etten jaksa millään olla töissä...

Uusimmat

Suosituimmat