Olen ihan pihalla mitä tekisin. Olen jo pian 40v ja työni

Vierailija

on vakituinen mutta todella huono palkka vaikka työ kyllä ihan mukavaa. Olen jotenkin tullut tienhaaraan ja pitäis valita mihin suuntaan lähtisin ja vaihtoehtoina ajattelen aikuislukiota tai sitten kokonaan uusi ammatti mutta kumpi vaiko molemmat. Eläkeikään kuitenkin vielä vuosia. Mulla yksi tutkinto mutta sitä en enää voi tehdä ja nykyiseen työhöni pääsin ilman tutkintoa. Kertokaa mielipiteitänne tai kokemuksianne. Pelkkä opiskelu ei tule kysymykseen ja haluan tehdä työtäni siinä sivussa.

Kommentit (8)

Vierailija

Jos lapset lentäneet tai lentämässä maailmalle, joudat ihan hyvin vielä opiskelemaan uuden ammatin.

Jos taas pienet lapset, kannattanee ottaa työrintamalla mahdollisimman kevyesti.

Lukion kyllä suorittaa myös työn ohella ihan kevyesti nykyään.

Vierailija

Minä taas sitä mieltä, että koskaan ei ole liian myöhäistä sivistää itseään.

Itse kirjoitin ylioppilaaksi jo melkein 20v sitten, mutta sen jälkeen olenkin jatkanut opintoja lähes koko ajan.

Nyt suoritan sitten työn ohessa yliopistotutkintoa, enkä usko, että mikään aikaisemmista opinnoistani tai tutkinnoistani on turhaa.

Vierailija

Lukiota ei kannata lähteä suorittamaan vain suorittamisen ilosta, jos on aikomus hankkia jonkinlainen uusi koulutus jollekin uudelle alalle. Eriasia on tietysti jos haluat suorittaa lukion, onhan se yleissivistävää, vaikka harrastuksen ja sen sivistyksen vuoksi.

On olemassa muitakin tapoja kouluttautua, jopa työn ohessa. Selvitäpä paikkakuntasi aiukuiskoulutuskeskuksen ohjelma. Työkkaristäkin kannattaa kysellä. AMK:ssa on aikuisille tarkoitettuja iltalinjoja. Kaikki tietysti riippuu pohjakoulutuksestasi.

Ei muuta kuin opiskeluvaihtoehtoja selvittelemään! Tsemppiä!

Vierailija

Ei siitä ole sulle hyötyä. Kokeile oppisopimussuhdetta nykyisen työnantajasi kanssa ja suunnittele muuntokoulutusta siihen sellaiseen tehtävään, jossa teidän työpaikalla olisi tarvetta hyvästä ammattilaisesta. Onko teidän työpaikalla henkilöstöpäällikköä tai koulutussuunnittelijaa? Käy niiden luona ekaksi juttusilla ja pyydä, että asia pidetään luottamuksellisena.

Meillä yksi yh-äiti teki näin, oli koulut jääneet joskus aikoinaan kesken. Nyt on pätevä datanomi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat