Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisiko vielä vähän apua graduun?! Mulla on 6 lukua työssäni,

Vierailija

johdanto 10 sivua, asialuku 40 sivua, asialuku 15 sivua, asialuku 35 sivua, päätelmäluku 10 ja lopetusluku 5 sivua. Häiritsee ihan kauheasti kun tuo yksi asialuku on selvästi lyhyempi kun nuo muut. Se käsittelee asiaa, joka minusta ansaitsee ihan oman lukunsa, mutta tässä yhteydessä lyhyempi laajuuskin on minusta ihan perusteltua. Olen yrittänyt venyttää lukua tai siirtää muista luvuista alalukuja tähän lukuun sitä kasvattaakseni, mutta sisältö minusta menee huonommaksi.

Siispä, onko työn tekninen epätasapaino kovin suuri puute? Tietenkin voisi vastata että ei vaan sisältö ratkaisee, mutta onko nyt sisällössäni ja käsittelytavassa joku moka, kun yksi aihealue saa vaan noin vähän käsittelyä...

Kommentit (2)

Vierailija

mutta kuulemma sisältö ratkaisee ja lukujen pituutta ei pidä tuijottaa liikaa. Kuulemma jopa vaihtelevuus lukujen pituuteen antaa lisäkiinnostavuutta. Toisaalta käsitettelyn perehtymisen taso pitää olla tasapainossa, eli lyhyt kappale uhkaa jäädä pintapuoliseksi. Ja lopuksi vielä, että ohjaaja ei kuulemma edes katso tuota seikkaa kun vasta lukiessaan, jos tuntuu ettei aihe ja teksti kulje. Eli huono teksti aiheuttaa huonon jäsentelynkin, mutta hyvä aiheen käsittely oikeuttaa poikkeamisen säännönmukaisuudesta jäsentelyssä.

Että ota nyt tostakin selvää.

Vierailija

mun ohjaaja painottaa jatkuvasti sitä, että sisällön on oltava tasapainossa. Eli jos yksi luku on valtavan pitkä toisiin verrattuna, on kysymyksenasettelussa tai sisällysluettelossa tai käsittelytavassa jotain pielessä. Ja tämä puute on siis korjattava.

Uusimmat

Suosituimmat