Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3vuotias lopetti maidon juonnin kun luovuttiin tuttipullosta. Vinkkejä saada tytsi juomaan taas maitoa...??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kaikenlaisia kippoja ja kuppoja on yritetty, mutta tuloksetta. Nyt on jo 1 kk mennyt ilman maitoa. Asiaa vaikeuttaa se, ettei isosisko juo ollenkaan maitoa. 3 vuotias tosin joi innolla maitoa tuttipullosta, mutta muualta ei enää kelpaa...

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mitä olette tehneet? Pitääkö siirtyä kalkki+d-vitamiini valmisteisiin?

Kommentit (10)

Vierailija

lusikallinen kaakaota saa maidon maistumaan jo niin hyvältä että sitä menee esim. välipalalla isohkokin lasillinen. Toki ruokajuomana on sitte aina se pakollinen maito, vaikka ei sitä juurikaan juo. Jogurttia, viiliä ja juustoa yritetään meilläkin syödä ja tietysti näin kesällä jäätelöä!

Vierailija

Kalsiumia saa toki muualtakin kun maitotuotteista. Sardiinit ja viikunat on aika kalkkilähteitä kuten moni muukin maidoton tuote.Olen yrittänyt itse laittaa ko aineksista muutakin ruoka silloin kun tuntuu ettei juuri sitä maitoa mene tarpeeksi.

Vierailija

Ei kai sitä maitoa nyt väkisin tarvii juoda? Kuten moni on sanonutkin, niin juustot, jugurtit yms. antaa kyllä sen riittävän kalsium-määrän ja voihan sitten ottaa calsichewtakin ihan hyvin. Meillä tarjotaan vaan vettä ruuan kanssa, kun ei maidosta tykkää. Välillä saattaa juoda puolilasia piimää, kun minä itse sitä juon.

Vierailija

Meillä kanssa huonosti maitoa juova poika 3 v., mutta pillimaito elikkäs sellainen pikkupurkissa myytävä HYLA-maito uppoaa useimmiten. Maito maistuu myös, jos saa itse kaataa sen mukiin (pienet tölkit soveltuvat myös siihen parhaiten).

Kidiuksella on myös niitä juotavia jugurtteja pillitetroissa.

t: Lempi

Vierailija

Nyt syötän neidille vaan enemmän juustoa, jugurttia, ja muita maitotuotteita.

Ja toisinaan en anna ruoalla muita juomavaihtoehtoja kuin maito. Jos ei suostu maitoa juomaan niin sitten saa olla juomatta. Ja aina on kyllä juonut, vaikka on saattanutkin raivarit asiasta saada.

Minun neidillä ikää 2v.

Vierailija

En ottanut asiasta stressiä. Syötin jogurttia, ja sotkin ruoan joukkoon maitoa aina kun mahdollista. Lisäksi annoin kalsium+d-vitamiinitabletin päivittäin.

Kun tyttö meni päiväkotiin hieman alle 3-vuotiaana, alkoi maito taas maistua. Esimerkin voimalla :)

Maitohan ei ole lainkaan välttämätöntä lapselle, kalsiumin saa muualtakin. Ja jos saa d-vitamiinia tarpeeksi, riittää vähäisempikin kalsium.

Vierailija

eli tyttö suostui maidon juontiin vain maitopullosta... ollaan sit oltu ilman maitoa ja käytetty juustoa, jugurttia yms. sekä tietty maitoa puurossa. Mutta päiväkodissa neiti JUO maitoa, ei paljon mutta kuitenkin!

Uusimmat

Suosituimmat