Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan kanssa Dubaihin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heissan,

mietittiin lähtöä marraskuussa Dubaihin miehen & silloin tasan vuoden ikäisen poikamme kanssa. Ei vaan ole lähipiirissä kokemusta Arabiemiraateista, varsinkaan lasten kanssa. Löytyisikö täältä kokemusta paikasta, ja osaatteko suositella vai onko hankala paikka pienen lapsen kanssa? Millainen ilmapiiri, miten lapsiin suhtaudutaan?

Viikon matkasta kun on kysymys, sen pidempää lentomatkaa ei viitsisi tehdä, ja moni maa (Turkki, Marokko etc.) on pannassa hygienian & tapakulttuurinsakin vuoksi. Noissa maissa, samoin kuin Egyptissä ja Intiassa matkustaessani päätin jo silloin että pienen lapsen kanssa en paikkaan palaa... (vaikka hauskoja matkakohteita kaikki olivatkin).

Kiitoksia jo etukäteen, jos asiantuntemusta tahi mielipiteitä löytyy. Matkaa ollaan varaamassa vasta lähiviikkoina.

Anyara & co

Kommentit (5)

Vierailija

Me oltiin 2006 alkuvuodesta Dubaissa 8kk:n ikäisen vauvan kanssa. Muuten kaikka oli helppoa, paitsi imettää ei saanut julkisilla paikoilla. Ihmiset olivat ystävällisiä ja vauvaa ihasteltiin paljon. Välillä ehkä liikaakin, kun monet olisivat ottaneet neidin syliin yms. Paikka on siisti ja ruoka hyvää. Ainakin jossakin ostoskeskuksessa oli hyvä lastenhoitohuone ja varmaan muissakin on. Meillä oli hotelli keskustassa ja hyvin pystyttiin kulkemaan ihan rattailla, kerran taidettiin tulla taksilla soukilta hotellille.

Vierailija

Itse olen ollut Dubaissa lapsettomana, tosin olin raskaana, joulukuussa 2004. Mennään ehdottomasti vielä uudemman kerran pojan kanssa. Minusta se on ihan hyvä kohde lapsen kanssa - erityisesti, jos ottaa huoneistohotellin. Ja kantorepun basaareja ajatellen. Hyvin siellä ainakin tuolloin pystyi kävelemään, oli jalankulkijoille valot ja ihan hyvät jalkakäytävät, joilla pääsee rattaillakin.

Me olimme puolivuotiaan kanssa Egyptissä ja 1,5-vuotiaan kanssa Kiinassa, joten " erikoisista" lomakohteista lapsen kanssa on kokemusta. Mitään vatsa- tms. ongelmia ei Egyptissä ollut meistä kenelläkään ja huoneistohotellikin todella hyvä ja siisti.

Vierailija

Tultiin viime viikolla Dubaista. Lapset olivat hoidossa Suomessa.

Meillä oli viiden tähden hotelli ja se olikin matkan paras juttu. Palvelu uskomaton, ihan mieletön. Hotellialue upea. Kannattaa ehdottomasti ottaa hotelli rannalta. Koska keskustassa ei ole mitään tekemistä.

Ja ihania leikkipaikkoja oli uima-allas aluella.

Ostareissa hyviä ruokapaikkoja, ehdottomasti kannattaa syödä siellä.

Liikuttiin vain takseilla, tosi edullisia.

Kultaa kannattaa ostaa paluu matkalla lentokentällä, hinnat oikeat.

Muualla joutuu tinkiä ja kuitenkiin pyydetään enemmän kuin kentällä (

siis jos aiote ostaa jotain)

Kulttuurisokkia emme saatu, ihan tavallinen eurooppamaa, missä vaan enemmän arabialaisia. Ja pukeutua voi ihan miten vaan.

Lapsia huomioidaan kyllä tosi ihanasti.

Kannattaa siis lähteä Dubaihin!

Vierailija

Olen käynyt Dubaissa kun olin vielä lapseton, mutta joitain vinkkejä voin antaa. (Ja siellä oli jollain muuten 3 kk:n ikäinen vauva mukana)

Dubai on tosi turvallinen paikka, mutta liikenne on aika hurjaa, joten rattaiden kanssa kannattaa olla varovainen. Muutenkin käveleminen paikasta toiseen voi olla hankalaa, mutta paikallisbussit pelaavat hyvin ja tietysti taksit. Jalkakäytävät olivat ainakin silloin paikoitellen aika huonoja (2003).

Mutta jos on hotellissa esim. siellä rannan kupeessa, niin siellä ei ole mitään ongelmia. Me oltiin niin keskellä keskustaa kuin vain olla voi. Ostoskeskuksethan ovat tosi suuria ja niissä on helppo liikkua ja niissä on paljon muutakin kuin kauppoja. Mutta esim. suositulle aavikkoretkelle nelivedolla ei oteta vauvoja mukaan ihan turvallisuussyistä. Ja siellä basaarialueella voi olla aika ahdasta. Ruoka on hyvää ainakin aikuiseen makuun ja lapsillekin varmaan löytyy herkkuja. Ja hyvä ruokakauppa on esim. Carrefour Deiran alueella. Paikalliset ihmiset ovat ystävällisiä, onhan siellä töissäkin ihmisiä ympäri maailmaa.

Itse voisin lähteä vauvan kanssa myös sinne, jos se jotain kertoo... Menkää ihmeessä ja hyvää matkaa!!!

Uusimmat

Suosituimmat