köyhät ovat kyltymättömiä

Vierailija

Olen ollut muutaman viikon jakamassa ruokaa ja muuta tavaraa ilmaiseksi. Siellä huomaa että vain paras kelpaa ja mikään ei riitä. Vittu, olkoot ilman sitten jos ei itsellä ole rahaa ostaa.

Kommentit (7)

Vierailija

Mulla ei ole ollut toukokuun jälkeen mitään tuloja. Ainoastaan lapsilisät tulee tililleni. Mies on myös perheessä joka tienaa. Kelle noi avustukset on tarkoitettu? Itse en ole kehdannut mitään avustuspakettia hakea, kun ei olla kuitenkaan nälkää nähty. Toki tarvii katsoa mitä ostetaan.

Vierailija

huomasi monien saitojen tuttujensakin käyvän. Mua hävettää ja nolottaa. Mitä ihmettä se (+nämä varakkaat tutut) sinne tunkee viemään oikeasti köyhiltä ruuat nokan alta? Peruste on kuulemma se, että eläkeläisenä on oikeus saada vähän takaisin... Äitini saa eläkettä yli 2000 Euroa nettona kuussa ja isä toiset samanmoiset. Ei velkoja tai mitään. Jää enemmän säästöön.... Olen ajatellut, että jos joskus tulee perintöä, niin ihan moraalisista syistä annan siitä siivun hyväntekeväisyyteen.

Eli jonoissa on ahneita ja hyvävaraisia vanhoja ihmisiä paljon... Mennään vaan ryntteissä kurjan näköisenä, vaikkei mitään tarvetta olisi. Tiedän yhden pultsarinnäköisen miehen, joka käy kerjäämässä suunnilleen joka paikassa ja esittää maailman köyhintä ja nälkäisintä. Tyypilla on vaan Helsingin seudulla about 20 sijoitusasuntoa. No, eihän ne tyhjästä tule, pitää olla nuuka.

Vierailija

Varmasti suurinosa on niitä jotka ei avustuksia tarvitsisi. He vain haluavat käyttää rahansa muuhun. Onhan se kiva, kun ilmaiseksi saa, eikä kukaan kysele onko oikea tarve.

Vierailija

En ole ikinä ollut jakamassa uutta tavaraa, mutta ainakaan vanha ei Suomen köyhille tunnu kelpaavan. Esim. vauvanvaatteiden pitää olla muodikkaita, mikä hyvänsä potkari ei kelpaa ilmaiseksikaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat