Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä tv aamusta iltaan auki?

Vierailija

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo 15 vuotta ja vielä riidellään samasta asiasta. Mies noudattaa sitkeästi lapsuudenkodin oppeja siitä, että esim. viikonloppuna tv avataan aamulla ja suljetaan illalla, vaikka kukaan ei sitä katsoisi. Minä taas edustan aivan päinvastaista kulttuuria. Miten sinun kotonasi on?

Kommentit (14)

Vierailija

Miksi olisi, jos sitä ei katsota?

Mua ärsyttää turha taustahäly.

Naapurissa on aina tv auki ja radio toisessa huoneessa, vaikka kukaan ei katso/kuuntele niitä. Mies haluaa, että tv on vähintään tekstitv:llä.Outoa.

Vierailija

tänäänkään ei ole edes kertaakaan vielä avattu.

Mies joskus katsoo aamulla uutiset telkkarista, seuraavaksi tulee pikkukakkonen JOS sitä muistetaan ja ehditään katsoa ja sit yleensä isin ja äidin iltaohjelmat 9 jälkeen. Viikonloppuna tuohon tulee lasten aamuohjelmia 0-2 tuntia lisää - tosin lapset ei niitä välttämättä katso vaan leikkivät niiden äärellä.

Vierailija

Kyllä se aamulla avataan, varsinkin kun isommat lapset jo osaa itse vaatia lastenohjelmia. Se on auki yleensä siihen asti, kun ulos lähdetään. Seuraavan kerran se avataan illalla lastenohjelmien alkaessa ja jää auki, kunnes lähdetään lasten kanssa iltatoimiin. Tai jos ei olla sisällä siihen aikaan, kun lastenohjelmat alkaa, ei telkkari aukea yleensä ollenkaan illan aikana. Aikuiset ei meillä telkkaria ehdi katsoa.

Vierailija

päällä koko päivää. Aamulla ehkä luen teksiteeveen uutiset tai katson ne. Illalla katsotaan joskus lastenohjelmat ja idols tai tää uus ohjelma jackpotti. Muuten ei juuri telkkaria katsota. Mieheni siskon perheessä taas on tv auki koko päivän ja siellä on tosi ahdistavaa olla, kun kamala melu koko ajan. ja sit se, et pienet lapset leikkii tv:n läheisyydessä ja näkevät, mitä milloinkin sieltä sitten sattuu tulemaan. Meidän lapset on ainakin sellasia, et jos tv avataan jäävät sitä napittamaan heti, joten tarkkana saadaan olla sen kans mitä sieltä katsotaan..

Vierailija

MTV/Voice,tai muksun Disney-kanavista joku.

Itse en seuraa kuin Tudorsia ja MTV:n sarjoja,yleensä niitä julkkisjuoruohjelmia,tai Jackass-heppujen sarjoja :)

Vierailija

Aamulla voidaan katsoa lastenohjelmia ja taas uudestaan illansuussa, mutta aikuisten ohjelmia katsotaan normaalisti vasta lasten mentyä nukkumaan. Tv myös aina suljetaan, kun sitä ei kukaan katso (paitsi illalla tv voi olla auki kun mies matkoilla, lapset nukkuu ja minä toisessa huoneessa).

Vierailija

Telkkari avataan jos jotain katsotaan, ja suljetaan sen jälkeen. Ja pyrkimyksenä on, että mitään ei katsota ennen klo 21.00, mutta välillä mies kyllä katsoo uutisia aiemmin.

Minäkään en ymmärrä muita käytäntöjä. Musta kertoo kyllä pelkkää huonoa ihmisistä jos on telkkari koko ajan auki! Miehen lapsuudenperheessä on ollut paljon tätä jatkuvaa aukipitämistä, mutta en kestä sitä älämölöä, eikä se tee yhtään hyvää lapsillekaan, niin ollaan yhteistuumin päädytty tähän käytäntöön.

Vierailija

Silloin, kun meillä oli telkkari, se avattiin yleensä vasta 21. Huomasimme kuitenkin, ettemme kaipaa sitä ollenkaan. Areenasta näkee uutiset ja lastenohjelmia, vuokraamosta saa leffoja.

Vierailija

Lapset katsovat vain lasten ohjelmia ja hauskoja kotivideoita. Aikuiset katsovat vain järkevimmän tarjonnan klo 20.30 jälkeen. En tajua muita käytäntöjä.

Vierailija

mies ja lapset voi kyllä jättää telkut auki vaikkeivat sitä enää katsoisikaan. Minua taas jatkuva telkkarin melu ärsyttää. Katson muutoinkin tv:tä vain lähinnä iltaisin, en juuri koskaan aamulla ja päivällä.

Uusimmat

Suosituimmat