Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni teistä käyttää sitä etupylly-nimitystä?

Vierailija

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minusta käyttämällä sanaa etupylly tytölle annetaan käsitys siitä, ettei hänellä edes ole sukupuolielimiä, ainoastaan kaksi pyllyä. !

Tyttö kyllä toetää mainiosti että hänellä on pimppi (jota myös joskus etupyllyksi kutsytaan).

Vierailija

Kun tyttö oli pieni, hän kutsui suurinpiirtein koko vaipan peittämää aluetta pyllyksi. Samoin kuin koko keskivartalon etupuoli oli maha.

Myöhemmin hän itse tarkensi tätä pyllyaluetta, niin että on etupylly ja takapylly. Etupyllyä (tytön oma keksintö) käytetään meillä siinä muiden sanojen seassa. Vai onko teillä kaikille asioille vain yksi ainoa sallittu sana? Eiköhän se seksuaalisuuden ja naiseuden häpeily ja halventaminen tule jostain muusta kuin yhdestä sanasta.

Vierailija

Mun mielestä kuvottava sana.

Pimppi/pimppa ja pippeli/pili on minusta oikeat nimitylset sukupuolielimille, jos lapsi on niin pieni, että oikeat nimet vagina ja penis tuntuvat hankalilta.

Minusta käyttämällä sanaa etupylly tytölle annetaan käsitys siitä, ettei hänellä edes ole sukupuolielimiä, ainoastaan kaksi pyllyä. Kuitenkin minun mielestäni tytön pitäisi teini-ikään mennessä oppia arvostamaan itseään seksuaalisena olentona ja ymmärtämään oman sukupuolielimensä arvon. Onhan naiselle vaginalla hieman eri merkitys kuin takapuolella!

Vierailija

Mä en ikinä sanoisi mun pojalle taikka tytölle, että äidillä on etupylly ja isillä pippeli. Kyllä ne vaan on pimppi ja pippeli. Kuvittelevatko teidän lapsenne, että kun he kasvavat tulee pojasta isä/mies ja hänellä on pippeli, mutta tytöllä on etupylly ja siksi hänestä tulee äiti/nainen.

Eikö teistä ole kummallista, ettei etupylly ole edes mikään oikea sana, vaan omituinen yhdistelmä etupuolta ja pyllyä (, joka terminä viittää suoraan takapuoleen).

Vierailija

jos ruumiinosaa pitää kutsua toisen ruumiinosan nimellä niin millä perusteella just toi pylly on valittu? miksei " alamaha" tai " haarakäsi" tms? miksei käsiä sanota yläjaloiksi, nilkkoja jalkaranteiksi, pyllyä takapimpiksi?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eiköhän se seksuaalisuuden ja naiseuden häpeily ja halventaminen tule jostain muusta kuin yhdestä sanasta.

Niin monilla eri sanoilla voidaan halventaa tytön sukupuolisuutta. Kukaan ei ole väittänyt, että vain yksi sana halventaisi, mutta tuollaisten termien käyttäminen vain ylläpitää halvennuksen kulttuuria. Jos olisit kunnollinen vanhempi, niin olisit korjannut lapsesi erehdyksen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat