Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kahden lapsen äiti olla tyytyväinen itseensä mitoissa 164 cm ja 65 kg?

Vierailija

Kysyn, koska minua niin ahdistaa tämä ikuinen laihduttaminen tai laihduttamisen suunnittelu. Syön terveellisesti ja olen kaikin puolin terve ja fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta painoa vain on liikaa.

Sanokaa siskot, kauhistuisitteko jos tämän kokoinen ystävänne sanoisi, että on tyytyväinen itseensä eikä aio laihduttaa?

Kommentit (9)

Vierailija

LIEVÄ ylipaino on 25 ja sen yli menevä. Miksi ei normaalit mitat sulle kelpaa?? Onko alipaino parempi kuin normaalipaino? Vai onko normaali sulle lihavuutta??

En käsitä miksi lapset liittyy painoon! Haetko tekosyitä ettei sun " tartte olla" riuku? Tunnen monta hoikkaa äitiä -ja monta lihavaa lapsetonta naista. Ootko ollu ennen lapsia hoikka ja sulla mieliala huono kun joutuisi oikeesti liikkumaankin että pysyy kunnossa. Uutisisku: ihminen tarttee liikuntaa yhä kasvavassa määrin kun vanhenee, samalla tarttee antaa periksi ja kasvaa ryppyjensä kanssa.

Jos omatunto on pielessä niin kannattaisko tutkia sitä sisintä -ei painoa tai peiliä?

Ihmettelee 2 lapsen äiti

Vierailija

Paino on mulle oikeasti iso ongelma, koska jo alle kouluikäisenä kärsin ylipainostani (olin silloin oikeasti pullukka lapsi). Ala-asteella olin luokkani lihavin tyttö. Yläasteella ja lukiossa tunsin itseni mastodontiksi, ja olin silloin saman kokoinen kuin nyt.

Tunnen itseni edelleen valtavan isoksi, vaikka painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen, ja vaatekokonikin on 36-38. Täältäkin saa aina lukea, että naisen painon pitäisi alkaa vitosella.

En kehtaa edes käydä uimarannalla, koska minulla on kompleksi koostani.

Vaikka siis järjellä ajateltuna olen ihan normaalikokoinen.

Tämmöistä tässä oli taustalla.

ap

Vierailija

Itse olen yhtä pitkä, 164cm mutta mun ihannepainoni on 54kg. En todellakaan ole sitä mieltä, että kaikkien Suomen naisten tulisi olla samankokoisia kuin mitä itse olen.

Vierailija

En näe tarvetta laihduttaa, koska käyn lenkillä 4 kertaa viikossa ja fyysinen kunto on hyvä. Ruokavalio on kasvisvoittoinen, ja syön omasta mielestäni oikein terveellisesti. Ulkonäöstänikin pidän, ja ihan sumeilematta voin sen sanoa ääneen :)

Uusimmat

Suosituimmat