Pottailusta! Nyt tarvitaan järeitä keinoja.

Vierailija

Voinko vain ottaa vaipan pois 3,5-vuotiaalta lapselta joka ei suostu potalle eikä pöntölle? Lempeitä keinoja on käytetty, mutta mikään ei auta. Onko nyt edessä kylmä peli, että tulkoot housuun kunnes oppii!

Kommentit (7)

Vierailija

Meillä on molemmilla lapsilla kannustanut tarrataulu vessan seinässä. Saa liimata tarran joka kerran kun onnistuu jotain pottaan tekemään.

Vierailija

mentiin lapsen kanssa yhdessä shoppailemaan hienoja pikkuhousuja. Lapsi sai siis itse valita monet. Lisäksi ostettiin kiilteleviä tarroja ja tarravihko, johon saa jokaisesta pottakäynnistä laittaa itse tarran. Näin meillä onnistui yhden jääräpään potalle opettaminen.

Vierailija

Ja keskustelu asiasta etukäteen. Palkintojuttu jotenkin eli esim. tarrataulu ja kun on saanut tarroja vaikka 10 pottakäynneistä niin saa valita jonkun lelun tms. kaupasta. Meillä meni näin - tai oikeastaan meillä riitti pelkät tarrat tms. yllätys mitä kaapista löytyi. Ihan siis mitä milloinkin. Joskus tarroja, joskus pieni karkkiaski, joskus joku pikkuruinen lelu.

Meillä ongelmana oli pottaan kakkaaminen ja siihen auttoi Muumi-pikkukirjat. Sellaiset ihan pikkuiset, ohuet - saa ainakin Citymarketista n. 1,90e/kpl.

Vierailija

Meillä toimi ainakin himpun verran alle 3-vuotiaalla.

Oltiin puhuttu asiasta jo pitkään. Lapsi ei suostunut millään menemään pöntölle.

Eräänä aamuna sitten sanoin, että nyt jatkossa vaippa vain uniajaksi. Eka tuli pissat housuun, mutta lapsi huomas sen heti ja halusi heti likaiset housut pois.

Lopulta suostui istumaan pöntölle supistajalla.

Kun pissasi pönttöön, hänet palkittiin valtaisalla kehuilla sekä palkinnolla (meillä toimi karkki).

Kun lähdetiin ulos, otin mukaan kasan puhtaita housuja ja kalsareita. Vahinkoja tuli, mutta sitä se elämä on.

Viikon päästä tilanne oli niin hyvällä mallilla, ettei lasta tarvinut enää muistuttaa vessasta. Osasi itse mennä hädän tullessa. Ei tarvinut enää edes palkita!

Vahinkoja edelleen toisinaan tulee, mutta niille ei voi minkään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat