Mitä mä teen?! Vauva puree rintoja

Vierailija

Meillä on 6kk poika, joka on alkanut purra mun nännejä imettäessäni häntä. Pari kertaa on purrut niin että veri on vuotanut. Hänelle tuli hampaat jo pari kk sitten, mutta vasta nyt hän on alkanut purra. En tiedä liittyykö tämä mitenkään siihen, että on alkanut maistella kiinteitä... Ei kyllä niin kiinteitä että siihen pureskelua tarvitsisi, mutta...

Mutta mitä ihmettä voin siis tehdä? Mulla alkaa olla rinnat niin kipeät ja haavoilla, etten enää voi itkemättä imettää! :( Rintakumiakin olen yrittänyt nännin päällä pitää, mutta kun ne on jo haavoilla, ei se tunnu juuri auttavan. SATTUU ;(

Onko mitään keinoa millä helpottaa tilannetta? Olen jo alkanut miettiä koko imetyksen lopettamista :( En kyllä haluaisi.

Auttakaa!

jolle on tullut hampaat jo kohta pari kk sitten. Täysimetin lapsen puolivuotiaaksi, nyt on alkanut maistella kiinteitä. En tiedä liittyykö kiinteiden aloitus tuohon puremiseen miten

Kommentit (7)

Vierailija

joista jokainen on kokeillut hampaitaan rintaan jossain vaiheessa.

Olen tuossa asiassa kovettanut itseni ja imetyksen jatkuminen mielessä ottant tylyn linjan. Heti, kun vauva on purrut, olen kiljaissut kovaa (tosi kovaa), noussut istumaan (imetin makuuasennossa) ja todella vihaisesti sanonut vauvalle "Ei saa purra". Viimeisin oli niin itsepäinen, että jouduin vielä hieman puristamaan poskesta ta tarttumaan ranteeseen. Lisäksi olen aina imettäessä toistellut lempeästi kieltolausetta, ihan muistutuksena, ja etenkin jos vauva on vaikuttanut olevan purutuulella.

Menettely kuulostaa pahalta, mutta on tepsinyt muutamassa päivässä. Uskon, että kukaan vauvoista ei ole saanut minkäänlaisia traumoja (muuten kasvatus on lempeää) ja että jatkuneen imetyksen tuoma etu ja läheisyys korvaa tämän hieman kovistelevan kasvatuksen.

Vierailija

Aina kun puraisi niin kiljaisin, irrotin vauvan tissistä ja sanoin EI. Kyllä aika nopeasti oppi, vaikka etenkin isompana (1v) puri välillä ihan tahallaan, seurasi siis äidin reaktiota...

Vierailija

Tehokas ja toimiva keino oli pitää aina imettäessä yhtä sormeani (sormenpäätä siis) puolittain vauvan suussa, sopii siitä sivusta rinnan vierestä. Heti jos alkoi puremaan sain sen sormen tökättyä sinne sisemmälle suuhun niin ettei vauva ylettänyt puremaan rintaa enää. Toimi kahdella tavalla: ensinnäkin esti puremisen sillä hetkellä. Toisekseen jonkin aikaa tätä jatkettuani vauva ilmeisesti tylsistyi, kun ei enää tullutkaan äidiltä hassuja kiljahduksia, ja lopetti puremisen.

Vierailija

Itse olen pari kertaa kiljaissut kivusta lapsen purressa (primitiivireaktio jota olen kyllä pyrkinyt estelemään...), josta on seurannut se, että lapsi on katsonut minua kauhuissaan ja alkanut itkeä.

Kyllä olen vähän poskesta ottanut kiinni, ihan jo siksikin että avaa leukansa ja saan nännin suusta pihalle...

Itkettää ja harmittaa kun tissejä kolottaa ja lapsi vaan katsoo silmät pyöreinä kun äiti vollottaa...

Vierailija

Hei, pureminen loppuu ja lapsi irrottaa otteen rinnasta kun nipistät tai puristat kevyesti nenästä siten että lapsi ei saa ilmaa kuin suun kautta.

Meilläkin lapsi on purrut imettäessä, mutta ei ole koskaan ollut ongelma kun sen tosiaan saa heti loppumaan em konstilla.

T.imettäjä jo kolmatta vuotta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat