Kokemuksia kohdun ulkoisesta raskaudesta?

Vierailija

Miten oirehtinut? Millä viikoilla? Kaikki kokemukset kiinnostaa..

Itsellä tilanne että viimeiset menkat alkaneet 2.6., 5.7. ei kohdussa näkynyt mitään ja r-testikin negaa. Tänään r-testi positiivinen.

Vauvalaskurin mukaan olisi jo 10. rv menossa, voisikohan olla kohdun ulkoinen??

Kommentit (8)

Vierailija

Voi olla että olet vasta tosi alussa tässä raskaudessa siksi ei ole näkynyt mitään ultrassa viimeksi.

Jos on kohdun ulkoinen raskaus niin minulla ainakin viilteli toiselta puolelta selkää ja alavatsaa ja muutaman päivän päästä kivut oli niin kovat että menin ambulansilla sairaalaan. vuotoa ei ollut ollenkaan.

Jos alkaa kivut tai kova vuoto niin mene heti lääkäriin.

tsemppiä, toivotaan että raskaus on oikeassa paikassa ja kaikki menisi hyvin.

Vierailija

Millä viikoilla sinulla alkoi nuo vihlonnat?

Tosiaan menkkojen mukaan lekurin mielestä tuolloin 5.7. kun olin ultrassa, olisi _jotain_ pitänyt näkyä, mutta ei niin ei. Voihan se olla, että hedelmöitys on tapahtunut sen verran myöhemmin, kuin olisi menkkojen mukaan voinut olettaa..

Vierailija

Voi hyvinkin olla, että raskaus on alkanut myöhemmin kuin luulet.

Mulla alkoi yks aamu kova vatsakipu, ensin ylävatsalla (jolloin luulin epätavallisen kovaksi närästykseksi) ja sitten levis alavatsalle. Sen jälkeen tuli huimaus ja menin sairaalaan. R-testi oli positiivinen, ja ultrassa todettiin kohdunulkoinen raskaus. Jouduin leikkaukseen ja olin menettänyt verta 2,5 litraa.

Mulla ei juurikaan ollut varoittavia oireita: Kuulemma olin edellisellä viikolla valitellut vatsakipuja (jotka meni ohi) ja n viikko ennen kuin kuukautisten piti alkaa, alkoi vuoto (jota siis luulin kuukautisiksi). Tarkkaa rv:a en osaa sanoa, kun kuukautiset tuli normaalisti, ehkä rv 6.

Vierailija

Minulla r-testi pos ja vähäistä veristä vuotoa. Kävin kontrollissa, kohdussa ei näkynyt mitään. Kirkas verinen vuoto jatkui ja lisääntyi. Ajoittaisia mahakipuja, jollloin jouduin makaamaan kippurassa. Kävin uudelleen samalla yksityislääkärillä ja terveyskeskuksessakin. Ei kuulemma hätää, normaali keskenmeno. Ajoittaiset vatsakipukohtaukset ja vuoto jatkuivat ja menin terveyskeskuspäivystykseen. Sieltä lähete sairaalaan, jossa vielä yöllä poistettiin munajohtimessa ollut raskaus ja noin 1l verta vatsaontelosta.

Koska alussa sinulla r-nega luulen, että raskaus oli siinä vaiheessa niin aluillaan, ettei kohdussa sen takia näkynyt mitään. Tuskimpa kohdunulkopuolinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat