Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Moi,

Mitä olette mieltä siitä, jos antaisi lapselle iso-isovanhemman nimen etunimeksi, vaikka hän on vielä elossa? Olisko se kunnianosoitus ko. henkilölle vai saattoa hautaan muisto" merkin" muodossa? Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi nimen laittaminen ei varmaan aiheuta moisia aatoksia. Muutenkin onko hassua, että suvussa olisi kaksi samannimistä?

Vaarini on 90-vuotias, hän on hyvin tärkeä henkilö minulle ja pidän hänen nimestään. Surullinen fakta kun on, että vaarini ei varmaan kovin montaa vuotta enää elä. Tiedän, että hän (tai mummuni) olisi joskus halunnut, että vaarin nimi olisi annettu jollekin veljelleni(serkulleni joksikin nimeksi. Olen aina ajatellut, että sillä tarkoitettiin aina toista nimeä.

Mitä mieltä olette?

T: RRossu

Kommentit (6)

" Mitä olette mieltä siitä, jos antaisi lapselle iso-isovanhemman nimen etunimeksi, vaikka hän on vielä elossa?"

Isoäitinä tai -isänä olisin vain imarreltu, jos minun nimeäni " uusiokäytettäisiin" . Olen ajatellut antaa lapselleni äitini nimen (en tosin 1. nimeksi). Se on kunnianosoitus ko. ihmiselle, ja periaatteessahan kunnianosoitukset olisi syytä antaa ihmisen itsensä eläessä, eikä vasta sitten kuin on liian myöhäistä.

Jos ei ole Suuri Salaisuus että haluatte antaa nimen pojallenne, niin voittehan aina kysellä lähisukulaisilta miten luulevat vaarin reagoivan. Tai miksei kysyä suoraan vaarilta!

Se on tosiaan kaksipiippuinen juttu, tuo kunnianosoitus. Koskaan ei tiedä jos henkilö loukkaantuukin, riippuu niin paljon ihmisestä ja millaisiin perinteisiin he uskovat. Kannattaa varmistaa jos mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moi,

Kiitos, moni oli vastannut. Selkeesti teidän mielestänne se ei olisi haittaa. On totta, että olisi fiksua kysyä asianomaiselta, mutta mielellämme pitäisimme asian Suurena Salaisuutena kuten suvussamme on tapana.

Kunnianosoituksena tosiaan ehkä itsekin sitä pitäisin muuten, mutta koska vaarini on näin vanha ja huonokuntoinen ja kaiken lisäksi hokenut kuulemma jo 60-vuotiaasta asti kuolevansa kohta, nii en ole ihan varma. Joten ei kai ole muuta konstia kuin kysyä asiaa vaarilta tai lähiomaisilta.

Kiitokset kannanotostanne!

T: RRossu

Useimmat ottavat sukulaiskaiman suosiolla vastaan. Jos väkisin haittaa etsii tulee mieleeni, että lapsestanne voi tulla pikku-x. Haittaako tämä on sitten taas teistä kiinni.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat