Vierailija

Olen ajatellut lopettaa imetyksen, kun vauva täyttää 6 tai 7 kk. Nyt reilun 4 kk ja koko ajan ollut osittaisimetyksellä. Syyni haluuni lopettaa muutaman kuukauden päästä ovat: raskaat rinnat (yleensä kuppikoko C, nyt E, paino alkaa muuten olla normaaleissa lukemissa, mutta rinnat tuntuvat fyysisesti todella raskailta) sekä se, että ilmeisesti imetyshormonit vaikuttavat niin voimakkaasti, että vaikka henkisesti haluja seksiin onkin, fyysisesti se ei onnistu " loppuun asti" . Mitä ajattelet ideasta lopettaa imetys jo tuossa vaiheessa? (Lapsi juo mielellään myös pullosta.)

Kommentit (16)

Siis oletko itse kokeillut E-kupin rintoja hoikalla vartalolla? Tuntuu oikeasti fyysisesti rankalta. Ja mielelläni ottaisin miestänikin huomioon, sillä olisihan hänestä kivaa harrastaa kunnolla seksiä. Toki voin jatkaa imetystä, mutta en usko, että se palvelee meidän perheen kokonaisetua tuon hyödyllisen 6-7 kk jälkeen.

Ap

silloin voi ruveta antamaan jo lehmänmaitoa ilman korvikesähläystä välissä. Tämä on oma mielipiteeni ja näin teen omien lasteni kanssa. Sinä päätät itse milloin sinun on hyvä lopettaa. Nuo syyt, jotka luettelit, eivät kyllä vaikuta ihan järkevän aikuisen ihmisen ajatuksilta, mutta kuten sanottua, päätät aivan itse ja muiden mielipiteitä on tässä(kään) asiassa melko turha kysellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

monenlaisista mielipiteistänne! Näin ajattelinkin, että osa hyväksyy, osa tuomitsee. Siihen yritän varautua jo etukäteen, että monenlaisia kommentteja tulen varmasti saamaan.

Ap

aika imetykseen ja siinä lapsi on saanut hyödykseen kaikki imetyksen hyvät puolet.

Itselläni c-kuppi ja en todellakaan haluaisi isompia rintoja, joten kaikki lattarinnat jotka ette ymmärrä mikä tuska tuollainen povi on, olkaa hiljaa!

Ei kukaan järkevä ihminen vastaa noin tuollaiseen asiaan!!! =O

Osa äideistä ei imetä ollenkaan... ystäväni oli mm yksi näistä.

Minä imetin esikoista 2kk ja toista 5kk ja ne riittivät hyvin, ei kasvaneet kieroon!

Vierailija:

Lainaus:

Siis oletko itse kokeillut E-kupin rintoja hoikalla vartalolla?

Ap

Ja totta kai olen kantanut E-kupin rintoja hoikalla vartalolla. Tapanani ei ole kommentoida asioihin, joista en mitään tiedä.

Miksi ei.

Itse en pitänyt imettämisestä, ja lopetin kun lapsi 7kk, ja oli totutellut pulloon 3kk lähtien. Tein " velvollisuuden" , olin helpottunut kun sain lopettaa. Thats it!

rohkaisusta! Yritän olla perustelematta ja jos joku kysyy niin sanon vain, että en imetä enää. Piste. (Hassua muuten, että monilla muilla elämänalueilla sallitaan erilaiset ratkaisut, mutta äitien kesken usein ei.)

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat