Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ihme tuttu, tulee yleensä silloin meille kyläilemään, kun itsellään on tarvis tarkkailla jotakin OMAAN sisustukseen liittyvää.

Nyt hänellä on alla olohuoneremontti ja tuli meille tuijottelemaan olohuonettamme " sillä silmällä" . Kyseli joka pikkuasiastakin, mistä mikin on peräisin ja kuinka saatu paikoilleen.... ihan kuin ekaa kertaa vasta kävisi meillä ja näkisi kaiken.

Tiedän kokemuksesta, että kun heille nyt seuraavaksi menen, näen kopion kodistamme periaatteella " samantyyppinen tavara aivan samassa paikassa" . Naureskelen siellä aina partaani, kuinka joku VOI olla niin NOLO! Luulee varmaankin, etten minä huomaa mitään ;)

Onko teillä vastaavia mielikuvituksen kukkasia kavereinanne?

Kommentit (20)

Meillä on suuri osa " sisustuksesta" sekalaisia ties mistä meillä päätyneitä huonekaluja, puolesta huoneista puuttuu verhot. Ja just nyt vielä osa tavaroista " keskellä" lattiaa pienen rempan takia. On ollut vähän liian vähän rahaa ja aikaa viime aikoina.

Jos olohuone olisi tismalleen samanlainen, en ymmärtäisi sitä. Mutta jos esim. kopioi verhojen mallin&pituuden, mutta ne ovat eri kangasta, niin ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kyllä se ottaa päähän, kun etsimällä etsitään samanTYYPPISTÄ kamaa. Mutta kopioijan lopputulos on kyllä aina huonompi/mauttomampi, niinhän se onneksi on.

tehnyt ottanut yhden meidän jutun ja tehnyt sen samalla lailla! En viitsi sanoa mikä se on, mutta että niin moni jo!

Vähän kyllä korpeaa kun ollaan sitten siellä kaverilla kylässä ja joku vieras kehuu sitä hänen minulta kopioimaansa juttua eikä sano että otti sen suoraan meiltä!

Minä mielelläni kopioisin mieheni siskon kodin sisustusta, mutta meillä vaan ei ole siihen mahdollisuutta (varallisuutta eikä niin paljon tilaakaan).... =/

Ainoa huone josta meillä voisin kuvitella jonkun jotain " kopioivan" on tytön (2v10kk) huone.. ihan vapaasti minun puolestani! =D

Pikkuhiljaa on ruvennut ärsyttämään. Alkoi keittiön pöydästä. Kysyi että, " haittaako jos ostan samanlaisen pöydän" ? No, eihän se vielä siinä vaiheessa haitannut. Nyt heillä on samantyylisest matot, sohvat ja kaapistot, jos jotin pikkueroa on, mutta värit samat.

Vaihdettiin muuten omat kalusteet muuton yhdeydessä kokonaan. Nyt on kaverinikin kyllästynyt omiin huonekaluihinsa. Eiköhän ne kohta ole samanlaisen kaltaisia ja värisiä kuin miellä?

Kukaan ei tietysti kiellä kopioimasta toisten tyyliä, mutta kyllä se mua ärsyttää. Pikkasen vois omaa mielikuvitustaan käyttää.

Minusta olisi vain imarreltua olla samanlaisessa kodissa kuin omani. Ärsyttää mieluumminkin kovin omasta maustani eroavat sisustukset!

Esim. tutuilla on Artekkia ja muuramea, en tajua mitä ne näkee niissä! (Hinnan?)

mutta ottaisin kohteliaisuutena jos joku kopioisi. Ja oikein kehun muille kyllä jos olen keksinyt jonkin hyvän ratkaisun, esim. säilytykseen tms. tarpeelliseen juttuun. Saa kopioida ihan vapaasti!

myös meitä. Ja kyllä, se ärsyttää aika paljon. Ja huvittaa. Kuinka joku kehtaa laittaa peilejä/valokuvia/tauluja samalla tavalla samaan paikkaan, samanlaista sisustuskamaa samaan paikkaan, täysin samantyylinen keittiö, makuuhuone ym. Ja ymmärrän, jos olisimme joitakin perus-sisustuslehti-sisustajia, mutta kun meillä on aikas persoonallinen oma tyyli (joka myös näkyy meistä ulospäinkin ihmisinä...) jonka kyllä muutkin myöntävät. (että ei nyt mitenkään omakehu haise)

ja kotoamme löytyy samantyylisiä tai samojakin huonekaluja ja muita. Ei se meitä haittaa, aikuisiahan me ollaan.

Sinuna olisin vaan hyvilläni jos olet sellainen guru, että sinua kannattaa kopioida.

Jotakin sieltä, toista täältä. Vaikeaa olla sisustuksen suhteen kovin omaperäinen. Jos joku tekisi samanlaisia ratkaisuja kuin meillä, niin olisin vain tyytyväinen, että ilmeisesti olen tehnyt itsekin hyviä valintoja.

Vierailija:

Lainaus:

tehnyt ottanut yhden meidän jutun ja tehnyt sen samalla lailla! En viitsi sanoa mikä se on, mutta että niin moni jo!

Vähän kyllä korpeaa kun ollaan sitten siellä kaverilla kylässä ja joku vieras kehuu sitä hänen minulta kopioimaansa juttua eikä sano että otti sen suoraan meiltä!

Tosi ärsyttävää. Yksi osti samanlaisen keittiöpöydän, pari kaveria vaihtaa sisustusta minun jälkeen samantyyliseksi. Se on NIIN ärsyttävää!

Jos haluat saada sisutuksestasi jotain mainetta, niin mene toki patentoimaan loistava ideasi...

Millaista ihmistä ärsyttää se, että hänen hieno sisutusratkaisunsa leviää muiden käyttöön? Eikö sen pitäisi olla imartelevaa...?

Miksi suurin murheesi on se, että SINUA ei kehuta sisutusratkaisusta vaan YSTÄVÄÄSI? Väliäkö sillä vaikka hän sen on kopioinut, ja ylipäätään mistä ITSE sait idean... Ettet vain kopionut jostakin?;)

Jos pelkää, että omat ideat miellyttävät toisia ja he ottavat niistä mallia omaan kotiinsa, on ongelma helppo ratkaista; älä koskaan kutsu ketään kotiisi!

Muuramea, Artekia, vaaleat paperinarumatot jne. Jos ystävieni kotona on samoja klassikkoja en ota itselleni sitä kunniaa, että olisi meiltä kopioitua. Onpahan vaan samanalainen maku. Eikä mitenkään erityisen omaperäinen. Tietenkin, jos menisi ihan siihen, että samanlaiset tekstiilit, jotkin pienet, erikoisemmat esineet, taideteokset tms. pitäisin sitä aika kummallisena. Mutta jos tosiaan on kyse jostakin tavallisista, monissa perheissä olevista asioista (huonekalut, tekstiilit, koriste-esineet tms), en voi kuin todeta oman keskivertoisuuden.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat