Vierailija

Lapseni on vasta muutaman kuukauden ikäinen vauva, mutta olen jo kauhukseni huomannut, että minulla on vaikeuksia lainata hänen lelujaan muille lapsille. Jotenkin en pidä siitä, että lelut ovat sitten toisen lapsen maitopulautuksessa tai kuolassa tai mikä pahempaa, kärsivät. Meillä oli vieraita, joiden 2-vuotias melkein onnistui jo tuhoamaan lapsemme leikkimaton ja olisi halunnut kokeilla kauko-ohjattavaa autoa, siihen emme sentään suostuneet.

Pidän itseäni järkevänä, anteliaana (lahjoitan mm. hyväntekeväisyyteen paljon rahaa) ja hyväsydämisenä. Silti huomaan kauhukseni itsessäni tällaista " itsekkyyttä" . Mies oli myös sitä mieltä, että jatkossa kalliita leluja ei laiteta esille, kun vieraita tulee. Olemme kyllä molemmat tavallista tarkempia kaikenlaisessa hygieniassa ja siisteydessä, joten osittain varmaan kysymys siitä.

Mietin toisaalta sitä, että eihän aikuistenkaan ole pakko lainata esim. autojaan toisille - ja sitten, jos toinen olisi kolhinut niin sanottaisiin vain, että " no, sellaista sattuu, älä välitä" . Lastenhan kuitenkin oletetaan usein vain hyväksyvän, että leluja lainataan ja vaikka menisi rikkikin niin " ei se mitään" .

Minkälaisia linjauksia muilla on ollut lelujen suhteen?

Kommentit (11)

mä ainakin ottaisin loukkauksena jos meille tultais omien lelujen kanss-eikö meidän lelut kelpaa, ovatko liian likaisia ... ihan outoa, en ole KOSKAAN törmännyt moiseen ajatukseen ettei kylässä saisi toisen leluilla leikkiä. toivottavasti ette ole meidän tuttuja... ei kyllä toiste kylään tultais jos alkais kamalasti rajoituksia olla lelujen suhteen.

Olemme kyllä käyneet kerran kylässä yhdessä paikassa, jossa lapset eivät talon leluihin saaneet koskea. Eipä tuo kyläily kauaa kestänyt, koska yleensä ei meillä ainakaan ole tapana ottaa omia leluja mukaan. (Tosin sylivauvalla on meillä aina oma purulelu tms. mukana)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Mutta toi rikkoutumisen pelko vaikuttaa erikoiselta. 2 vuotiasta voi ohjata leikeisä, ettei lelut mene rikki, mutta ei alle 3 vuotiaan edes pitäis saada vauvojen leluja rikki. Jos saa, niin ne on vauvallekin turvallisuusriski.

mutta nyt olen jo " rauhoittunut" eli ajan myötä kai siihen tottuu?!

Olen myös erittäin tarkka hyg. asioissa ja sitä olen vieläkin. Meillä kyllä sujahtaa aika äkkiä lelut pesuun, jos huomaan, että niitä on pidetty räkäisinä suussa tms.

Mutta toi rikkoutumisen pelko vaikuttaa erikoiselta. 2 vuotiasta voi ohjata leikeisä, ettei lelut mene rikki, mutta ei alle 3 vuotiaan edes pitäis saada vauvojen leluja rikki. Jos saa, niin ne on vauvallekin turvallisuusriski.

ajan vahtia ettei suuhun mene mitään toisen omaa. onnistuu ehkä ekan lapsen kanssa mutta aika harva varmaan jaksaa useamman kanssa olla koko ajan leluja pesemässä. ei se mustakaan suotavaa ole samoja leluja imeskellä mutta ei myöskään kovin vakavaa jos mäin pääsee käymään ja meidän lapsilla on tasan tarkkaan päässyt. mutta niin tai näin, kukin tyylillään.

missään tapauksessa, että meillä ei vieraat saisi leikkiä millään leluilla. Se olisi todella moukkamaista. Ehkä teemme samoin kuin joku vastaaja, että helposti rikkoutuvat ja superrakkaat lelut piilotetaan vierailun ajaksi.

Vauvallamme ei ole kauko-ohjattavaa autoa, vaan se on miehen.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat