Vierailija

Aina siinä vaiheessa kun lisään jauhoja niin nään kuinka taikina alkaa lässähtään ja viimestään uunissa siitä tulee sellanen " kiinteä" ei sellanen kuohkee niinkun vaikka leipomomokkapalojen...

Kommentit (17)

mutta maitoa tulee 2 dl ja voisulaa 200 g, leivinjauhetta 3 tl. Muuten määrät samoja. Kuohkeata tulee, voisko tuo 1 tl enempi leivinjauh. vaikuttaa? Ja mun ohjeessa sanotaan, että jauhot ja maito lisätään vuorotellen, LOPUKSI vasta rasva.

Kuohkeuteen vaikuttaa myös se, miten kauan jaksat vatkata mun-sokerivaahtoa. Mitä kauemmin, sen parempi. Äitini joskus opetti, että vaahdolla pitäisi pystyä " kirjoittamaan" , eli jos teet vaikka lusikalla taikinasta kuvioita kulhossa olevan vaahdon pinnalle, niin ne kuviot pysyvät jonkin aikaa näkyvillä.

Toivottavasti oli jotain apuja!

Vierailija:

Lainaus:

4 munaa

3dl sok

5dl vehnäj.

4rkl kaakaojauhoja

2tl leivinjauhetta

2tl vanilj. sok.

150g sulatettua rasvaa

1,5dl maitoa

tällanen resepti on. Teen munavaahdon ja sit lisään jauhot maidon ja rasvan vuoronperään, sekotan puuhaarukalla. Eli varmaan teen sit just ihan väärin...

ap

ps. oon nyt tekemäs ja auta pian jos kerkeet=)

Näytti ainakin ehkä paremmalle tekovaiheessa... Laitoin leivinjauhetta " kertakiellonpäälle" ja nesteet lisäsin vasta lopuksi vuorotellen. katsotaan kuinka käy=) Kiitos kaikille asiaan paneutuneille! Munavaahtoa vatkaan yleensä aika kauan. Mulle on ohjeeksi joskus annettu, että sokeria ei saa tuntua ja ton kirjoitusjutunkin oon muuten joskus kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

4 munaa

3dl sok

5dl vehnäj.

4rkl kaakaojauhoja

2tl leivinjauhetta

2tl vanilj. sok.

150g sulatettua rasvaa

1,5dl maitoa

tällanen resepti on. Teen munavaahdon ja sit lisään jauhot maidon ja rasvan vuoronperään, sekotan puuhaarukalla. Eli varmaan teen sit just ihan väärin...

ap

ps. oon nyt tekemäs ja auta pian jos kerkeet=)

mä vatkaan eka munat ja sokerit ja sitten koneen pienimmällä teholla rasvan sekaan ja sitten puolet jauhoista ja maito ja loput jauhot ja aina on onnistunut

Noin niinkun ulkopuolisesti näytti oikein hyvälle ja hyvin kohonneelle, mutta katsotaan sit kun jäähtyy ja pääsee maistamaan=) nyt ainakin näyttää ihan hyvälle.

Muuten te jotka teette kanssa 4munasta sen niin minkä verran teille sitä tulee? Tuleeko koko pelti?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat