Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Muutenkin olen aika aloitteleva opettaja vielä ja käytännöt hiukan hakusessa. Miten paljon itsestä kannattaa kertoa oppilaille? Miten oppilaisiin kannattaa käytännössä tutustua jne jne... Jaa vinkkisi ja hyvät toimintatapasi!

Kommentit (17)

Olen sanonut, että " nyt saatte kysyä, mitä haluatte, eri asia on, mihin sitten vastaan...." Yleensä kysymykset ovat asiallisia. Itse kuitenkin teet sen päätöksen, mitä itsestäsi kerrot ja mitä et. Itse olen aika avoin, ja hölötän kuulumiseni ehkä vähän liiankin herkästi. Toisaalta taas oppilaatkin uskaltavat näin avautua minulle.

Ja muista, että huumorilla tässä hommassa selviää pitkälle. Monet räjähdyshekät tilanteet laukeaa kunnon vitsillä tai tilannekomiikalla.

Ota oppilaisiin heti tiukka ote. Tee selväksi, että kaikenlaisten lippujen ja lappujen (joita lv:na saat kerätä usein) on oltava sovittuna aikana sinulla, muuten tulee tupenrapinat. Muuten joudut ruikuttamaan ja kerjäämään niitä päivä- tai viikkotolkulla.

Vanhempiin kannattaa olla herkästi yhteydessä. Muista myös positiivinen palaute vanhemmille! Itse olen sopinut vanhempainillassa, että sähköpostia käytetään mahdollisimman paljon yhteydenpitoon ja olemme keränneet kaikkien oppilaiden vanhempien sähköpostiosoitteet listaksi. Välillä olen lähettänyt joukkoposteja ja välillä taas henkilökohtaisia meilejä. Muista myös ne vanhemmat, jotka eivät käytä meiliä!

Mukavaa lukuvuoden alkua! Hyvin se menee, kun olet oma itsesi!

Terv. yläkoulun ope, seitsemäs lukuvuosi alkamassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En niiden esittelykierrosten takia välttämättä alkanut vihaamaan siihen käskenyttä opettajaa, mutta ei ne tunnit ainakaan rennoilta ja mukavilta tuntuneet.

Ennemminkin voisi toimia sellainen, että vaikka vieruskaveri tms. esittelee toisen. Varmasti tulisi monia hauskoja juttuja, jos ei nyt satu olemaan jotain paskiaiskiusaajaa luokassa joka haukkuu jonkun pystyyn. :S

Vierailija:

Lainaus:

En niiden esittelykierrosten takia välttämättä alkanut vihaamaan siihen käskenyttä opettajaa, mutta ei ne tunnit ainakaan rennoilta ja mukavilta tuntuneet.

Ennemminkin voisi toimia sellainen, että vaikka vieruskaveri tms. esittelee toisen. Varmasti tulisi monia hauskoja juttuja, jos ei nyt satu olemaan jotain paskiaiskiusaajaa luokassa joka haukkuu jonkun pystyyn. :S

vain nimellä esittäytyisin? Onko ihan pöhkö ajatus pyytää oppilaita kertomaan jotain itsestään, esim. harrastuksista, sillä lailla vapaamuotoisesti, ei mitenkään udellen?

Vierailija:

Lainaus:

vain nimellä esittäytyisin? Onko ihan pöhkö ajatus pyytää oppilaita kertomaan jotain itsestään, esim. harrastuksista, sillä lailla vapaamuotoisesti, ei mitenkään udellen?

Mä oon muuten Kati ... jou jou...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat