Seuraa 

Hei, tällä palstalla tuntuu olevan monenlaisia ihmisiä hyvin erilaisissa vaiheissa, mutta hakisin kohtalotovereita, joiden kanssa vaihtaa ajatuksia..

Meille lapsi on ollut tervetullut kohta vuoden ajan, joka kieltämättä ei vielä ole vielä hälyttävä aika, mutta väistämättä huoli alkaa painaa. Olemme vähän vajaa kolmekymppinen aviopari ja olemme päättäneet hakeutua tutkimuksiin lähikuukausina. Toive perheenlisäyksestä on niin kova, että päätimme mennä tutkimuksiin yksityiselle, ainakin nyt aluksi. Aikaa ei ole vielä kuitenkaan varattu.. Monenlaisia tunteita liikkuu päässä..

Tässä ihan lyhyesti aluksi, toivoisin muita suunnilleen samassa tilanteessa olevia kirjottelemaan ajatuksiaan..olisi mukava vaikka vaihtaa ajatuksia kun tutkimusket lähenee tai ihan muuten vain..miehen kanssa pystyn puhumaan, mutta toistaiseksi ollaan haluttu olla hissukseen asiasta lähipiirissä. Ei tuu turhaa stressiä muiden taholta. Kohtalotoverit ois parasta juttuseuraa tässä kohtaa :)

Aurinkoista syksyä toivottelee Elena

Kommentit (4)

En suotta edes ala kirjoittaa tarinaani koska se on kuin kopio sinun tekstistäsi!

Me tosin olemme jo alkukesästä hakeutuneet Väestöliittoon ja nyt on clomit+metut menossa. =)

t. Raitis

Ymmärsinkö oikein, että ekaa lasta teillä toivotaan? Jos seura kiinnostaa, niin noista Ensikko-pinoista löytyy samassa tilanteessa olevia sikäli, että esikoista toivotaan. Toisilla on tutkimukset vasta käynnistyneet ja toisilla taas hoidot jo pitkällä. Aina kuitenkin tukea ja ymmärrystä löytyy! :)

Tervetuloa, jos siltä tuntuu!

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei taas, elikkäs ensimmäisestä haaveillaan meillä. Kierto heitellyt jonkin verran pillereiden lopettamisen jälkeen, mut ei yli kymmentä päivää ikinä. Suunnilleen ennustettavissa milloin menkat alkaa. Ekat puoli vuotta testailin ihan täpinöissäni olenko raskaana peräkkäisinä päivinäkin, nyt ei edes jännitä ku testaa. No ehkä vähän. Kai sitä vähän on alkanu suojaan ittee pettymisiltä ja olettaa jo valmiiksi, ettei kuitenkaan oo raskaana.

En ole testaillut ovulaatiota vielä, olen luottanut siihen, että aktiivisuus makkarin puolella riittää :) Ostin kuitenkin ekan ovulaatiotestin ja aion kokeilla sitä seuraavaksi. Nään, että ovuloinko ollenkaan...

Tiedättekö miten epäsäännölliset menkat pitää olla, että niihin määrätään jotain hormonia? Vai määrätäänkö sitä sitten vasta jos selviää, ettei ovuloi ollenkaan?

Elena

Meille toivotaan toista lasta. Ensimmäinen tärppäsi aikanaan ekasta yrityskierrosta. Toista on nyt yritetty melko tarkkaan tasan vuosi. Meillä ikää on 34 kummallakin, joten minua on alkanut huolestuttaa.

Itse olen nyt ottanut niskasta itseäni kiinni. Varasin ajan yksityiselle gynelle kuukauden päähän (en saanut aiemmin). Lisäksi varasin ajan työterveyslääkärille, joka on tuossa parin viikon päästä, ajattelin jos hän suostuisi antamaan lähetteen kilpirauhaskokeisiin (joitain sopivia oireita kilpirauhasen vajaatoimintaan on) ja ehkä progesteronikokeeseenkin (minulla on kovasti tiputtelua). Olisi nuo vastaukset sitten jo valmiina gynelle mentäessä. No viimeistään gyne nuo lähetteet varmaan sitten antaa.

Tilasin myös esitteen väestöliitosta ja sitä olen tässä selaillut. Aion kuitenkin ensin käydä tuolla gynellä ja katsoa voiko hän auttaa.

Oletko kuinka seurannut itseäsi, onko sinulla kuinka säännöllinen kierto ja oletko tietoinen milloin ovuloit?

Tsemppiä

Koralli

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat