Vierailija

Kuka ja miksi? Aiotko maksaa aikanaan lapsesi autokoulun/oletko jo maksanut? Miksi?

Minulle ei äiti maksanut, koska oli itsekin joutunut maksamaan itse eikä ollut ylimääräistä rahaa. Korttia en koskaan ajanut, enkä aja :) Lapsilleni en aio maksaa, ellei tässä jotain lottovoittoa pukkaa. Muutenkin yritän kannustaa lapsiani autottomuuteen!

Sivut

Kommentit (45)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

juu kyllä aion kustantaa omille lapsille ajokortin jos ja kun se vain on taloudellisesti mahdollista. ketuttaa niin paljon omien vanhempien temppu...

kuten siskolleni ja veljellenikin.

Itsestään selvä juttu meillä ja varmasti tulen maksamaan kortin myös omille lapsilleni jos minulla on silloin siihen varaa.

Toki autottomuus olisi hieno juttu!!!

Saa nähdä missä mallissa maailma on sitten 14 vuoden kuluttua kun ensimmäinen saa korttia alkaa ajelemaan.

Vierailija:

Lainaus:

Kesätyörahat hummasin ulkomaanmatkailuun. Aion lähitulevaisuudessa ajaa kortin. Ja maksan ihan itse ;-)

Lapsilleni aiomme mieheni kanssa maksaa ajokortin, 18-vuotissynttärilahjaksi.

Samoin maksoivat pikkuveljelleni.

Ja kyllä, jos vaan rahkeita on niin maksamme mekin lastemme autokoulut, jos kortin haluavat. Mun mielestä toi synttärilahjajuttu on ok, voihan siihen pyytää myös muita läheisiä osalllistumaan... Ja tämä siis niille, joilla on tapana juhlia synttäreitä etc...

Kaikkein köyhimpien perheiden lapset otti opintolainan tai jäivät ilman korttia. Ihan tavisperheetkin repivät ne rahat jostain ja eihän yksi ajokortti keski-ikäisille, velattomille duunarivanhemmille nyt ylivoimainen ponnistus ole. Maksaako se jotain 1000 Euroa nykyään? Kolmessa erässä reilut 300 Euroa kerralla. Suurimmalla osalla tuon ikäisten lasten vanhemmista (oletettavasti asuntolainat alkaa olemaan vähissä ja tulotkin paremmat kuin nuorena) tuollainen raha on maksaa aika helposti.

Maksan omilleni, jos rahaa on eli taloudellinen tilanne ei tästä huonone merkittävästi.

Tosin itsekin aion, tottakai, kustantaa lapselleni ajokoulun ja todennäköisesti vähintään avustamme asunnon kanssa - jollei meillä ole tarjota kämppää ainakin opintojen ajaksi.

t. pahapaha uraäiti

Heh l meilläkin isäni maksoi ensimmäisen ja sen ainoan sakon mitä olen saanut.

Maksoi ja olisin mielelläni antanut rahat mutta sanoi vaan,että se on jo kerran maksettu eikä sitä toista kertaa enää makseta :)

Kesätyörahat hummasin ulkomaanmatkailuun. Aion lähitulevaisuudessa ajaa kortin. Ja maksan ihan itse ;-)

Lapsilleni aiomme mieheni kanssa maksaa ajokortin, 18-vuotissynttärilahjaksi.

Mutta minä suoritin ajokortin opetusluvilla, en autokoulussa, isoisäni opetti. Ei tullut kortille hintaa kuin varmaan vähän toista tuhatta markkaa.

Ovatko siis useimmat käyneet ihan autokoulun? Minä kun kuvittelin opetusluvilla opettelun olevan yleistäkin, ainakin omassa tuttavapiirissäni tosi monia ovat vanhemmat (tai sisarukset tai puolisot) opettaneet.

Kotona ei meillä asiasta edes 18v puhuttu. Minä olin saanut käsityksen, että vanhemmat eivät maksa (maksoin itse kaikki vaatteenikin ym.) Vanhemmat puolestaan ilmeisesti luulivat, että en korttia edes lahjaksi halua, koska en asiasta puhunut.

Ajoin sitten kortin vasta, kun sitä todella tarvitsin eli 29-vuotiaana ennen ekan lapsen syntymää. Raskaana siis jo olin aika pitkälläkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat