Seuraa 

Väittelimme tästä miehen kanssa juuri viikonloppuna. Toivottavasti saan esitettyä asian suunnilleen ymmärrettävästi ;)

Kaikki lähti musiikista. Meillä on miehen kanssa keskinäinen sopimus, että toisen ihan megainhokkimusiikkia ei kuunnella kun toinen on läsnä (tai kuunnellaan kuulokkeilla). Tämä on varsin helppoa, koska 95% meillä on sama musiikkimaku.

Rakastamme tulevaisuus-spekulaatioita, ja mietimme, että entä jos poikamme kuuntelee jotain sellaista mitä me emme voi sietää. Ok. Omassa huoneessa voi kuunnella mitä lystää.

Onko pojalla kuitenkin oikeus vaatia meiltä (kohtuudella) samaa? Ettemme kuuntelisi sellaista mitä hän inhoaa.

Minusta on (kohtuudella siis), miehestä ei.

Tästä pääsimme varsinaiseen kädenvääntöön. Paljonko perheissä on vanhemmilla etuoikeuksia? Sanoivatko omat vanhempanne teille koskaan, että " niin kauan kun tässä talossa asut / minun leipääni syöt" tms.?

Etenimme keskusteluissamme kieltämisiin. Mies kieltää lapselta jotakin siksi, että on vanhempi ja tietenkin siihen liittyy myös jokin syy. Minä taas käytän vain muuta perustelua; turvallisuus-syy tms. En siis tuota " koska olen äitisi" -korttia.

Miten teillä muilla?

Missä määrin lapsella on sananvaltaa? Missä asioissa?

Kommentit (7)

Meillä ainakin kotona vanhempani joutuivat kuuntelemaan inhoamaansa musiikkia minun huoneestani oven läpi. Minä en luukuttanut heidän läsnäollessaan musiikkiani koko kämpässä, mutta eivät he minulle siitä yleensä hirveästi huomautelleet.

Sama pätee mun mielestä kaikkeen. Eivät vanhemmatkaan saa esim. vetää röökiä lastensa läsnäollessa, vaan koska ovat vanhempia ja se on heidän koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Painotus toki sanalla KOHTUUS. Kaikkea ei voi kieltää kukaan keneltäkään. Mutta kyllä minä voin esim. Dimmu Borgirin kuuntelun jättää kuulokkeisiin, jos lapseni ei siitä oikein välitä.

Mieheni kanssa tämä tässä pikaisesti keskusteltiin. Noi on sellaisia juttuja mun mielestä, että minäkin voin ihan hyvin kuunnella musiikkia myös kuullokkeista. Sekava sepustus, meillä on niin hyvä läppä kesken :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat