Seuraa 

Hei!

Täällä uusi mama joukkoon! Tein tämmöisen omavalvatisen ratkaisun, josta toivo en kenenkään pahoittavan mieltä ja aloitin nämä jutut uudelleen... meni sika kauan lukea tuo koko ketju läpi - toki siinä pääsin hyvin perille teidän jo kauemmin kirjoitelleiden jutuista ja fiiliksistä.

Odotan toista lastamme viikoilla 15+2, eli la menee sinne tammikuun loppuun. Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa, lapsi kyllä saapuu vasta lähempänä helmikuun puoliväliä ;-)

Täällä ei todellakaan vielä liikkeitä tunnu. Etuseinäistukan omaaville voin ammatin tuomalla kokemuksella kertoa, että kyllä se hyvin niitä tuntemuksia pehmentää alussa, eli ei tunnut potkut ja jumpat niin selvästi. Ylipäätään vauvan asento voi vaikuttaa tuntemuksiin. Ja eipä pienelläkään varmaan kaikki päivät ole samanlaisia, toisinaan ollaan aktiivisempia kuin jonain toisena päivänä.

Oma masu pullahti ehkä viikko sitten, tuli tuommoinen limppu tuohon etuvarustukseen :-). Tissit ei sitten ookkaan kasvaneet samaa tahtia kuin ensimmäisessä raskaudessa tekivät (sääli, kun olemassaan vain juuri ja juuri pieni B... ;-) ). Pahoinvointi on takana, oksentaa ei tarvinnut. Nyt helteillä hillitön suolanhimo, joka ei vaan tunnu laantuvan NaCl-ruokavaliosta huolimatta.

Masennuksesta olette puhuneet ihanan rohkaisevasti, se tsemppaa minua, joka en ensimmäisen synnytyksen jälkeisen masennuksen aikaan tunnistanut oireitani vakaviksi - ennen kuin jälkeen päin. enkä siis osannut hakea enkä saanut tarvitsemaani ammattiapua, vaan kärvistelin ja mies siinä sivussa. Jälkeen päin olen kokoenut aikamoisia syyllisyyden tunteita esikoiseni takia, miten hän kok äidin ensimmäisen puolen vuoden aikana, miten olen lpaseni traumatisoinut. Vaikuttaa, että 2-vuotias on kyllä perusluottamuksen onnistunut minuunkin hankkimaan ja itseluottamus on ak:llakin noussut siinä määrin, että uskalsimme toisesta lapsesta ruveta haaveilemaan. Ja pianhan se on totta!

Meille kaikille ihania hellepäiviä ja juuri teidät löytäneenä jään odottelemaan ja lukemaan näitä mukavia ketjuja!! Kuulutaan!

Kommentit (6)

Tervetuloa kaikki uudet tammitenavia odottavat!

VINKKI, jos et halua hankkia äitiyshousuja: BABY BELT!

Sellaisen löytää mm. täältä:

http://www.belua.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.fly...

Toinen loistava idea on masutuubi!

Sammermanni, ihmettelit sitä huonoa oloasi torkahtamisen jälkeen. Mulle tulee joskus oksettava olo, jos nukun väärässä asennossa ja kohtu painaa väärään paikkaan. Voisiko johtua sullakin tästä?

Mulla ei ollut ekassa raskaudessa ongelmia vaatteiden kanssa, kun maha ei juurikaan kasvanut ja olin yli puolet ajasta saikulla. Jos olisin ollut töissä, olisin kyllä kyllästynyt totaalisesti ainokaisiin siisteihin housuihini :).

Nyt nukkumaan!

Justus rv17+3

Heippa.

Olen ihan uusi TammiMamma08 ja ajattelin kysyä että mitä eroa on tällä" Tammitenavien 08 äideillä" ja sitten tolla toisella " TAMMIMAMMAT08" ?? että kummassa on järkevämpää kirjotella, vai pitääkö molempiin kirjoitella:)

Olen nyt 18+1 viikolla. olisi kiva saada vastausta että kuuluisin sitten oikeitten ihmisten joukkoon :))

T: äippä&pömppö

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Varmaan tuo helle vienyt kirjoitteluhalua muiltakin kuin itseltäni. Mutta tänään ja eilen oli tullut ihan mukavasti. Siten ajattelinkin kun joku ehdotti että pitäiskö tehdä viikonloppupino, et tässähän olis hyvä alku.

Minulla on nyt ensimmäistä kertaa istukka takaseinässä joten odottelen mielenkiinnolla josko pikkuisen liikkeet tuntuisivat vähän aikaisemmin. Ennen on saanut odotella sinne 19-20 viikoille. Kolmannelta jopa 22 viikolle mutta hän olikin hiljaisempi kaveri. Kyllä minulla vielä tulee huono olo jos en muista syödä mutta toki ruokailuväli on pidentynyt tosi paljon. Nyt viikkoja siis vasta vähän vajaa 15 kun laskettu aikani siirtyi sen kaksi viikkoa. Laskettu aikani on 4.2. mutta luulen (toivon kaikesta sydämestäni) että tämäkin vauveli tulee maailmaan parisen viikkoa ennemmin. Tietysti päättää jököttää mun kiusaksi masussa sinne helmikuun puoleen väliin. Olenpahan sitten viimeisin kärvistelijä täällä!

Vessassa käyn yöllä jos herään. Meillä saattaa noita yöherätyksiä tulla muiden lasten taholta useampi yössä mutta on öitä jolloin saan nukkua koko yön kuin tukki ja sit on kyllä pakko kiiruhtaa veskiin kun mies aamulla kuudelta lähtee töihin.

Maha on täälläkin sellainen ihana lättänä koko mahan alueella. Ei ollenkaan sievä vauvamaha vielä. Sais jo pullahtaa kunnolla ulos etten todellakaan näyttäisi koko kesän grillanneelta! Valitinkin lääkärille viime neuvolassa et maha on kyllä karmee jos vielä viikot vähenee pari viikkoa. Lääkärille on itselleen jäänyt ihan kivat vanteet raskauksista ja hän tuumasikin vain että no, mahan kans aina pärjää. PIeni vaivahan se toki on, monilla on paljon isommat huolet raskausaikana.

Nyt suuttuu tuo pikkusanteri. Aina se vaistoaakin että äiskä istuu ihan jouten! Mukavaa viikonloppua mahankasvattajille!

Iuiu ja masukki 14+jotain

..ja tervetuloa Elohaikara.

Tällä viikolla on kyllä maha pömpsähtäny. Maanantaina on neuvola ja silloin tuo puoliskonikin pääsee kuuleen sydänäänet =0)

Joku aika sitten vietin yön sairaalassa. Vatta oli ollu kovasti kipee oikeelta puolelta jo pari päivää ja päätin si lähtee päivystykseen. Kolme eri lääkäriä tutki asiaa, otettiin kokeita ja ultrakin tehtiin. Eivät päästäneet kotio koska halusivat poissulkea umpparin mahdollisuuden ja aamulla kokeet jatku. Multa löyty sit paha pissatulehdus, ja hyvä että syy löyty. Sain antibiootit ja systeemit.

Vastauksia galluppeihin:

nukkuminen - 1-2kertaa yössä joutuu nouseen vessaan.

liikkeet - ei viä mitään tuntemuksia, kai

hankinnat - ei mitään, ja pitkälti siksi kun laitettiin kämppä myyntiin niin tuntuu ettei huvita ostella mitään. Tänään tehtiin tarjous yhestä täysremontoitavasta omakotitalosta. Voi kun saatais se! Sit alkaa kyllä tietty ressaan että saadaanko oma koska myytyä, vai joudutaanko kuseen.. Työrintamallakin on kaikki ihan sekasin. Oon yrittäjä ja työtä on ajallisesti vähän mutta se on fyysisesti tosi raskasta. Kun tieto raskaudesta leviää, keikat taitaa loppua, mutta en kyllä varmaan voisikaan tätä äippälomaan asti tehä. Yhdeltä työtaholta oon tän joutunu oikein huolella salaan mutta kohta taitaa olla aika tulla kaapista ulos.

Monet muutkin asiat elämässäni on aikas mullinmallin mutta oikein ihmettelen miten on kuitenkin jotenkin niin seesteinen olo. Joku muu vois saada mahahaavan näistä..

pippalointi - edelleen ollaan joka viikonloppu oltu menossa, on ollu häitä, synttäreitä, tietty juhannus ja tammerfest, laivalla 2X.. Eikä loppua näy. Tulossa kahet synttärit, serkkubileet, vieraita ulkomailta..Yllättävän helppoo on ollu kattella toisten lotraamista kuivinsuin ja röökittä.

paino - ei oo tainnu nousta. Maanantaina sen näkee

MUUTES: onko kukaan tilannu näitä lehtiä kaksplus, vauva.. Onko ne hyviä ja mikä ois paras?

T: Xena77 ja tyyppi 15+4

Ja onnittelut raskaudesta =) Meitä tammimammoja alkaakin olemaan pian 100, oletko käynyt laittamassa tietosi listaan? Saattaa tosin mennä aikaa sen etsimiseen, viimeisestä päivityksestä on aikaa :/

Juu, viestipinot tuppaavat venyä aina kohtalaisen pitkiksi ja yleensä olemmekin poikkaiseet ne niin, että ma-to on omansa ja pe-su omansa. Kannattaa siis uutta pinoa avatessa laittaa otsikkokenttään esim. **Tammitenavat -08** pe-su, niin tietävät ihmiset sitten alkaa kirjoittamaan siihen pinoon.. Nyt ei valitettavasti niin käynyt, kun tämän viestin otsikko on ehkä vähän " hämäävä" ;)

Mutta kovasti tervetuloa vain ja toivottavasti kuulemme sinusta usein! =)

-Allu ja Pupu rv16+

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat