Vierailija

ns. muotitaudin. Haistakaa nyt jo v***U! jota tätä paskaa jauhatte. Luuletteko että kukaan haluaa vajota ihan vaan omasta vapaasta tahdosta sängyn pohjalle, menettää unensa, hermonsa saada kuolema-ajatuksia?itkeä vollottaa päivästä toiseen?? Joku helkkarin synkkä ja myrskyinen yö kun tämän tunteen saatte kokea niin tulkaa sitten kertomaan MUOTITAUDEISTA stna....

Kommentit (15)

Pistää vaan vihaksi että kun on itse toipunut vuoden masennuksesta (joka alkoi jo kauan sitten ennenkuin uskaltautui hoitoon )ja pääsemässä taas elämäkään kiinni niin joku kyseenalaistaa koko masennuksen että varmaanhan tässä on vaan huijattu ihan vaan huvikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kyllä moni ihminen itse asettaa itselleen paineita eli altistaa sille masennukselle. Toki ympäristökin niitä paineita luo, mutta omalla asenteellaan ja toiminnallaan voi kyllä ehkäistä paljon.

masennus on se kova koulu, jossa opitaan näkemään sen a) että asettaa itselleen paineita ja b) mitä paineita ne on. Siksihän sitä juuri ahdistui ja masentui kun ei ymmärtänyt noita asioita. Helppohan sitä on ulkopuolelta arvostella. Jos itse näet mitä joku ihminen tekee väärin, se ei tarkoita että ko. ihminen ymmärtäisi. Tai ainakaan ei ymmärrä niin täysin että kokisi tarpeelliseksi muuttua. Tai edes OSAISI muuttua.

Vierailija:

Lainaus:

Ja kyllä moni ihminen itse asettaa itselleen paineita eli altistaa sille masennukselle. Toki ympäristökin niitä paineita luo, mutta omalla asenteellaan ja toiminnallaan voi kyllä ehkäistä paljon.

että diagnoosina on masennus, koska ihmisillä on niin ilkeitä käsityksiä. Just kaikkia noita, että laiskuuttaanhan se nyt vaan makaa sängyssä, ottaisi itteään niskasta kiinni jne.

Mä olenkin " ottanut itseäni niskasta kiinni" , mutta toisin kuin monet luulevat, se ei tarkoita sitä, että lopettaa masennuksen ja alkaa vaan elää niinkuin terveet ihmiset. Se tarkoittaa sitä, että vihdoin uskaltaa hakea apua ja ottaa sitä vastaan ja työstää terapiaa ja muistaa lääkkeensä jne. Ja sekin on joskus tosi vaikeaa...

Sitä vain käytetään nykyään melko helposti tekosyynä mm. laiskuudelle tai ollaan heti " masentuneita" jos pari päivää on hiukan alakuloinen olo kun manikyyri meni pieleen (kärjistäen).

Se on hiton ikävää niitä kohtaan, jotka todella ovat masentuneita.

Tähän törmäsin itse esim. neuvolassa.

Lääkäri: " Kuinkas teillä on sujunut?"

Minä: " Ihan hyvin kiitos. Vähän väsyttää, vaikka vauva nukkuukin yöt"

Lääkäri: " Ai? Oletko kuullut synnytyksen jälkeisestä masennuksesta?"

Minä: " Juu, mutta en koe..."

Lääkäri: " Ihan rohkeasti asia esille vain. Kun et kerran imetäkään, niin voisin kirjoittaa resep..."

Minä: " Ei kiitos."

Enkä edes kärjistä. Moni ystävistäni on kokenut samaa. Mennyt lääkärille esim. flunssan takia, maininnut jotain opiskelupaineista tai univaikeuksista, niin heti ollaan tuputtamassa jos jonkinlaista pilleriä kouraan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat