Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä nyt huonejärjestys sellainen, ettei ainakaan vanhempien makkariin oikein edes mahdu pinnasängyn lisäksi :/

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kylppärissä vauvan on lämmin olla vaipanvaihdon yhteydessä. Pesupaikka on vieressä, poikien pissakaari lentää suoraan kylppärin lattialle, mistä se on helppo huuhtoa. Ja en todella ymmärrä miten joku haluaa konttailla jossain lattialla tai sängyllä, kun vaippoja kuitenkin vaihdetaan 5 - 10 kertaa päivässä parin vuoden ajan.

Mutta kukin tyylillään. Minulle tuo kylppärin kaappi ja taso on tärkein varustehankinta vaunujen jälkeen.

Ilman ei oltais tultu! Itsellä ainakin selkä olisi vielä huonommassa kunnossa mitä nyt. Jatkuva vaipparumba kahden kanssa ilman hoitopöytää tms olisi kyllä tosi hankalaa. Minusta on kätevää, kun pyllypesun jälkeen saa samantien alustalle ja jos tarvii rasvoja tai muita on kaikki käden ulottuvilla, eikä tarvi kauempaa hakea. Toki vaippoja vaihdetaan, on aina vaihdettu, milloin missäkin, mutta varsinkin kakkavaippoja en muualla haluis edes vaihtaa. Tai ainakaan itse en ole niin näppärä vieläkään etten sotkematta alustaa vaippoja osais vaihtaa.

Kolmannen kanssa olisi kiva, jos olisi kkh jossa voisi vaihtaa vaipat, eikä tarttisi rumaa hoitopöytää hankkia ;)

Vierailija:

Lainaus:

Myin pois noin 2kk lapsen syntymän jälkeen ja toiselle lapselle en ostaisi. Vaipan sai yhtä hyvin vaihdettua sängyllä ja meidän ipana sai ainakin hikan siitä kylmästä muovista joka kerta. Sängyn lämmin päiväpeite oli parempi.

Turhake numero yksi ainakin minusta.

Ei ollut turhake. Selkävaivainen mieheni ei olisi kyennyt vaihtamaan vaippoja lattialla tai sängyssä. Ehdottoman tarpeellinen. Meillä hoitotaso oli työhuoneessa, lähellä vessaa (pieni vessa, ei mahdu hoitotaso sinne, pyykkikone on pesuhuoneessa, jossa ei ole lavuaaria, vaan vain suihku). Pyykkikoneen päällä kyllä periaatteessa voi ihan melkein yhtä hyvin vaihtaa vaipat.

Myin pois noin 2kk lapsen syntymän jälkeen ja toiselle lapselle en ostaisi. Vaipan sai yhtä hyvin vaihdettua sängyllä ja meidän ipana sai ainakin hikan siitä kylmästä muovista joka kerta. Sängyn lämmin päiväpeite oli parempi.

Turhake numero yksi ainakin minusta.

Mutta moni tuttuni on kyllä pärjännyt ilmankin.

Itse vaan olen niin järjestelmällinen ihminen, että senkin takia hoitotaso on hyvä juttu, kun siinä on kaikki vauvan tavarat lähettyvillä omilla paikoillaan siististi.

Varsinkin toisen lapsen kanssa,oli kätevä hoitaa vauvaa hoitopöydällä,jonne vauvasta erittäin kiinnostunut esikoinen ei ylettynyt. Nyt kun tämä kolmonen kohta syntyy,niin niitä yli-innokkaita apulaisia on sitten kaksi.

En ole kyllä minäkään koskaan kuullut,että joku vaihtaisi vaipat suoraan sen muovisen alustan päällä. Itse olen aina käyttänyt pyyhettä,kätevä heittää pyykkikoriin,kun likaantuu.

Minun selkäni kyllä kipeytyy jos usein sängyllä vaihdan vaippaa. Ja pissavahingotkin ovat ikävämpiä sängyllä. Tykkään kun kaikki tarvittava pikkusälä on siinä hoitopöydän luona, ei tarvitse lähteä etsiskelemään tarvikkeita mistään. Mutta toki vaipat saa vaihdettua muuallakin, itse pidän hoitopöydästä.

Sitten osasi seisoa jo kunnolla, siirryttiin housuvaippoihin ja vaihto tehtiin nin että lapsi seisoi itse.

2 v 4kk iässä osasi itse vaihtaa vaippansa. Kakat oli tejty jo puoli vuotta pottaan tässä vaiheessa.

Nyt 2 v 8 kk, päivä- ja yökuiva.

Meillä ei hoitopöytää ollut ja sängyn päällä tai pöydällä vaihdettiin. Myös sylissä saa vaipan vaihdettua, jos ei ole kakka. Ja kakkapyllyhän pestään hanan alla, ei hoitopöydällä yleensä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat