Seuraa 

Huomenta! Aloittelen taas päivän pinoa, aamuvirkku kun olen. Yöt on yhtä tuskaa: jalat ja kädet puutuu, selkää särkee, pissalla täytyy käydä ainakin kolme kertaa yössä, nivusia vihloo... Nyt siis viikkoja 37 + 3. Esikoinen (4 v) syntyi rv 38 + 3, joten siihen on vielä viikko aikaa. Maanantaina on sitten vika neuvola, odotan ihan innolla, kun ultraavat ja ottavat mittoja vauvasta.

Tänään mennään äidin ja esikoisen kanssa Turun Messuille tappamaan aikaa. Oon tässä ruvennut miettimään, että olis kiva jos vedet menis jossain yleisellä paikalla :/ Täytyyköhän pakata varahame/-housut kassiin??? Onko jollain teistä käynyt niin aikaisemmissa raskauksissa? Mulla meni esikoisesta vedet sairaalan sänkyyn, muistan kuinka heräsin siihen lorinaan ja ihmeelliseen makeaan hajuun. Siitä sitten meni 13 t ja tyttö syntyi.

Ei tässä muuta tällä kertaa. Västikselle suuren suuret vauvaonnittelut!!!

-Omppumamma-

Kommentit (18)

Täällä ollaan, ei valittamista olosta, ei oireita siitä, että synnytys lähenisi.. Hieman niskaa kolottaa, olen tainnut nukkua jotenkin hassusti.

Lämmin on.. Aion ottaa tämän päivän rauhallisesti, kun eilen tuli rehkittyä siivouksen parissa..

Poistun linjoilta, kun ei sen kummempaa mainittavaa..

Onnea vauvansa saaneille!

Piiu ja vauva rv 38, tasan, la 24.8

Kiva saada lisää vauva uutisia!

Täällä masun kanssa vielä pyöriskellään. Aamulla oli tosi pirteä olo. Voi johtua viikonlopusta ja maanantai lähenee. Saa nähdä käynnistävätkö maanantaina vai mitä meinaavat. No saa ainakin kuulla mikä tilanne ja onko paikat miten auki.

Mummolassa ollaan, poika oli yötä sittenkin vielä täällä. Ja oli aivan hirveä ikävä.

Mutta nyt taidakin mennä ulos vähän leikkii poitsun kans:)

Hyvää viikonloppua eloisat:)

Niin ++++ meinas unohtua...

+ viikonloppu tulossa

++ maanantai lähenee

+++ on niin ihanan pirteä olo ja kävin leipomolta mansikka viinereitä nam:)

Iivokki 41+ poks

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sympatioita äidin terveysongelmien vuoksi. Toivottavasti kaikki lopulta hyvin.

IHmeellisen rauhallista, kun esikoinen vietiin yökylään mummolaan ja vain yksi nappiainen kotona. On kyllä onnettoman hullaantunut tuulettimiin: mummansa oli ostanut eilen ison tuulettimen ja poju parkui aamusta alkaen, miten IKÄVÄ hänellä on mummaa. Nyt kun pääsi leikkimään tuulettimella, ei tee muuta kuin hysterian vallassa painelee nappeja, tarkkailee tuulettimen liikkeitä ja siipien suhinaa, hyppii koko laihalla kropallaan innosta ja huutelee huikeita havaintojaan. Edes kahvipöytään sitä ei saatu, ja se on jo paljon se! Liikuttavaa, tuota poikien maailmaa on välillä niin hauska koettaa ymmärtää.. jA sitten tämä yksivuotias tyttö, jota ei ole ehtinyt kyllä yhtään ohjastaa perustyttömaailmaan, hullantuu pinneistä, raahaa nukkevauvaa kaikkialle mukaan, ja kiljuu nähdessään lehdissä äklöjä vaaleanpunaisia prinsessahuoneita, astuu pullealla jalallaan lehden kuvan päälle ja huutaa: " Mennään tonne! Mennään tonne!" aika lailla sisäänrakennettuja juttuja, näemmä.

Vitanova

Yö meni hienosti. puolen yön aikaan kävin nukkumaan ja heräsin vessaan ekaa kertaa vasta klo 5. Pisin pätkä siis mitä viime aikoina on saanut nukkua. Nyt pirteänä ja reippaana auton nokka kohti mummolaa minne mennään päiväksi lasten kanssa.

Noista joko-puheluista sen verran että mulle niitä ei ole tullut yhtään. Yksi kaveri on pistänyt tekstarin kun ei musta ollut kuulunut pitkään aikaan mutta muuten ei kukaan odota että tämä tulisi ennen laskettua aikaa.

Ja vesien menosta. En ole varautunut mitenkään että ne menisi jossain kun ollaan liikkeellä. Kolmessa aiemmassa raskaudessa vedet on menneet vasta kun kätilö on puhkaissut kalvot. Niin uskon että tälläkin kertaa menee.

Eipä täällä sitten mitään sen kummempia. Mukavaa päivää kaikille ja lisää vauvauutisia odottelemaan.

aliisa ja ylläri rv 38+4 (la 20.8.)

Omppumamma: kyllä käy ihan kateeksi tuo sun aamuvirkkuus ja energisyys...Ite olen miettiny samaa, että mitä jos veet poksahtaa johonki prisman lattialle :) Mitäs sitte...meenkö tyynenä vaan kassalle sen kärryn kans joka pursuaa ruokaa vai jätänkö sen siihen, mulla on yleensä mustat housut joista ei heti näkis että alle on tullu, ja aattelin että pitäiskö ihan varalta laittaa sidettä aina housuun ku lähtee jonnekki niin ei ihan heti tulis reisille :) kait se nyt jotaki pitää

Miksuliinu: Valitettavasti kyseinen öö kunnia taitaa kuulua mulle..yks viikko painoa tuli 1400g :/ vaikka mielelläni oisin sen sulle suonut :) Meillä lapset on samanlaisia...tätä on saanu piätellä koko kesän ja nyt synnytyksestä ei tietoakaan (ku nää supparit ja kivut eivät sitä taida enteillä tai ei ainakaan ole enteilly) ja sillon yleensä meillä tapahtuu ku kaikki on ihan sekaisin eli yleensä kaikki tapahtuu yhtäaikaa ku mihinkään ei olla varauduttu..eli sairaalakassia EI olisi saanu pakata valmiiksi jo viikkoja sitte vaikka terkka niin mua käskytti...

Iines: Onnea sulle ja perheellesi vauvan syntymän johdosta!

Niitä plussia...jaa

+ veli tulee tänään meille onpa ainaki nyt lapsille hoitaja tiistaille asti...mutta tuskinpa tarvitaan

++ eilen tuli katottua netin kautta pari synnärifilmiä...teki kyllä mieli peruuttaa koko juttu...eli plussaa siks ettei viime yönä " tarvinukkaan" lähteä ;) mutta samalla se sama fraasi että päivä lähempänä synnytystä ja vaavin tuoksua

+++ PERJANTAI

@piiu@: ite kans olen tuota vesien menoa ootellu, ois " kiva" kokea seki, esikolla oli ihan auki ja kalvot piti puhkasta oli niin sitkeät että..siskolla taas on menny veet kummaltaki lapselta..

Näitten kipujen ja suppareiden kanssa ku olen koko kesän kärvistelly toivon kans että tämä synnytys alkaa kans sitte rytinällä, esikolta samalla lailla kärvistelin ja yks yö vaan synnytys sitte tuli eteen heti karseilla suppareilla joita tuli jo 3min välein heti ja 5h kesti siitä alusta loppuun asti...eli toivon että en ole " turhaan" kärvistelly vaan että nää ois sitte pois itse toimituksesta :) Yöllä ravataan vessassa vähintään sen kolme kertaa ja tajuntoko mikkä supparit sen jälkeen aina saa ku tuo kohtu " tipahtaa" takasin...oon vielä niin sikeäuninen että en ihan heti herää vaikka rakko painaiski...väsyttää eli unta ei tule joko tarpeeksi tai laatu ei ole häävi..

Kovasti on huolia itellä muutenki ku äiti on menossa leikkuupöydälle kohta...imusolmukkeiden poisto kainaloista eessä, täytyy vaan toivoa että kaikki menisi hyvin ja kaikki saadaan pois... ;( eli aika jännä päivä eessä vielä..

Voihan hevonen tulihan taas tekstiä...sori...

Voidaanhan hyvin, jaksuja kaikille!

WANTED! eli onko oikeita suppareita näkyvillä... :) Palaillaan taas!

Nani76 ja Vilperi 38+6 (la 18.8)

Ja sitten: itselleni tuli yhtenä viikkona 1500g painoa lisää!! Seuraavalla viikolla mentiinkin sitten toiseen suuntaan, mutta joka tapauksessa: kyseinen " kunnia" taitaa kuulua minulle!

Olen miettinyt tuota vesienmenoa nyt ihan eri tavalla kuin esikoisen kanssa. En ymmärtänyt pelätä tai varustautua silloin mitenkään. Jos vedet olisivat menneet julkisella paikalla, siinä ei olisi yhdellä vaatteidenvaihdolla pitkälle pötkitty! Vettä nimittäin tuli (onneksi aamulla kotona) niin paljon ja jatkuvasti, että autoon kömmin pyyhkeiden päälle istumaan ja sairaalan wc:ssä kävin vähän kuivailemassa ennen kuin kehtasin edes osastolle mennä... Nyt en aio tehdä pitkiä julkisia reissuja yksin näin lasketun ajan jälkeen. Lähikaupassa piipahdin yksin tänään ja olin onnellinen, että taas selvittiin yhdestä kaupasta vettä valumatta...

Näillä helteillä vesienmenoa ei varmaan voisi millään peitellä. Mikään side ei olisi riittänyt ainakaan viimeksi!

Kiintoisaa, että vedet menevät itsekseen noinkin pienellä määrällä synnyttäjiä. Ehkä tämä suht' oireeton loppuraskauskin viittaisi siihen, että tuo sama vesienmeno toistuisi itsellä taas. Katsotaan nyt!

Piti kai taas muutakin kommentoida, mutta taaskaan en muista, mitä...

Lopettelen siis.

Hannele9 rv 40+2

Tässä uusin esittelypino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10994547&p=1&tmo...

Kävin nopeasti kirjoituksia läpi. En lukenut kunnolla kuulumisia, koska en jaksanut.. Mutta yritin poimia vauvauutisia esittelypinoon. Onnea tuhannesti kaikille vauvan saaneille!! Kaikille muille jaksamista mahan ja helteen ja kaikkien muiden vaivojen kanssa. Kirjoitin omaa synnytyskertomusta synnytys-puolelle.

Nani: Jaksamista äidin voinnin seuraamisen kanssa. Toivottavasti itse pääset myös pian synnyttämään. Me lähdettiin eilen ja synnyttäneiden osastolla oli paljon vähemmän porukkaa kuin silloin sunnuntaina kun sinne menin.

Meillä ihana poika on aika rauhallinen, vaikka osaakin omaansa vaatia. Hurjasti on viime aikoina syönyt ja imetys lähtenyt ihmeen hyvin käyntiin. Esikoinen on mustis, vaikka välillä on ihan aidosti innoissaankin vauvasta. Kotona on ihanaa olla sairaalaelämän jälkeen. Nyt täytyy kuitenkin mennä nukkumaan, että taas jaksaa.

Västis ja poika 5vrk

tuli juostua kaupungilla pari tuntia. kirjastoon pojan kirjastonkirjat, vähän shampoota kaupasta ja torilta hedelmiä ym niin ja vauvalle samanlainen vauvakirja (nalle puh) kuin pojallakin on.

ehkä vähän hullua tuolla mennä,ihan kun ei muuta olisi.hiki tuli =) mutta pitää toiminta mielen virkeänä,nyt kyllä ajattelin ihan VAAN LEVÄTÄ pari tuntia ja sitten pikasiivota tämän kodin.niin eilen hehkutin että pidän tänään oikein SIIVOUSPÄIVÄN mutta taitaa mennä pikakelaukselle mun siivoukset.

olen nyt joka päivälle sopinut ja miettinyt ohjelmaa =) jos vaikka sitten alkaisi syntymään,kun tuntuu ettei ehdi synnyttämään =)

viikonloppuna rannalle ja kyläilyä siskon perheen luona.

ensi viikolla tyttökavereiden kanssa kahvittelua ja kyläilyä parina päivänä, pojan parturi ja kaupungilla kiertely samaan syssyyn.ja jos sitä vaikka yhden koko päivän pystyisi lepäämään =)

ensi viikon jälkeen olen varmasti jo aika kypsä tätä raskautta ja toiveissa olisi se synnytys.mitä lähemmäs pojan laskettua aikaa menee rv 39+3 sen enemmän odotan syntymäpäivää. kuitenkin edelleen hermostuttaa ja jännittää, hui. toivottavasti menee yhtä hyvin kuin edellinen.

plussia

+ mukava päivä

++ mukavaa tekemistä tiedossa joka päivälle

+++ olo on hyvä

bonusplussa siitä ettei tule oikein negatiivisia asioita mieleen ollenkaan siis juuri TÄNÄÄN =)

neitiniiskunen rv 38+1 (la 23.8)

Falzille, Västikselle ja Iinekselle aj vielä niille, joita en ole musitanut mukaan kirjata! Hienoa, että näitä elokuun leijonia tupsahtelee maailmaan tasaiseen...

Itse kärvistelin tänään äitipolilla, ja olipa HELPOTTAVAA, kun tuttu lääkäri edellisestä raskaudesta ja pieleenmenneistä kokoarvioista otti homman tosissaan. Koko maha on nyt pelkkää vauvaa, vain kiristyksestä ohentunut, arpinen ohut nahkaseitti siinä verhona - jota ennen timmihköksi vatsakseni kutsuin!

Kalvoja irrotteli kovin ottein, kuten olin toivonutkin, ja ultrasi moneen kertaan saaden aina hiukan eri tuloksen. Reilusti yli nelikiloinen tämä nyt on, mutten kyllä luota siis tarkempiin arvioihin lainkaan. Jos ei kronklauksen vaikutuksesta (paikatkin kypsinä, kahdelle sormelle auki) viikonloppuna lähde tulemaan, niin sitten on vuorossa maanantaiaamuna käynnistys, jippii! Käynnistyksiä kammoan, mutta tässä vaiheessa jo tajuan, ettei nämä yleisesti ottaen ole ilman apua ulos ikuna tulleet, joten kai tässä on otettava kaikki vastaan.

Tänk positivt-osio:

+ lopulta helpottava kokemus äitipolilla takana

++ koko ajan supistelee enemmän tai vähemmän säännöllisesti

+++ Ens viikon alusta viimeistään oloni tulee kevenemään hitonmoisesti!!! JA ODOTETTU vimpula on toivon mukaan myös voimissaan kainalossani!

Tarttis varmaan vihdoin pakata se sairaalakassikin...

Vitanova rv 40+6

Ihan ekaksi kamalan paljon onnea kaikille vauvautuneille!!!! Falz, Kiurunkannus, Västis, Iines ja oliko vielä joku muu?

Itsellä jo kohta viikon ollut jatkuvasti menkkamaista jomotusta alavatsalla ja jo useampana päivänä tullut jotain limaa (ei veristä kuitenkaan..), mutta ei vielä kunnon suppareita.. Alkaisis nyt jo vaan syntyä!!!!!!!! Aivan valmis olisin jo luopumaan tästä valtavasta vatsastani jonka kanssa ei jaksa tehdä enää niin yhtään mitään..

Tänään kaupungilla näin naisen jolla oli pieni söpö juuri vauvamahaksi tunnistettava vatsa, sellaista mahaa ja sitä vaihetta raskautta minun tulee ikävä, ei tätä valtavaa valasoloa..!!!!!

Vähän mietityttää että koska tämä pieni mahtaakaan syntyä. Meillä on nimittäin kuopuksen 4-vuotis syntymäpäivät keskiviikkona ja vähän harmittaa jos juuri silloin joudun olemaan sairaalassa. Toivoisin että tämä ymmärtäisi syntyä jo nyt viikonloppuna tai sitten vasta ensi keskiviikon jälkeen!! Mutta eihän sitä koskaan voi tietää.. Toisaalta ihan kiva näin, pitää vähän jännitystä yllä!!!!! Nykyisin kun elämäsää tuntuu kaikki olevan niin suunniteltua, järjestelmällistä ja järkevää.. On edes jotain jonka luontohoitaa (yleensä jos vaan kaikki hyvin menee) tyylillään!!!

Niin noita plussia:

+Viikonloppu tulossa!! Ihanaa mies on päivät kotosalla!!!

++Olo kuitenkin ihan kohtalaisen pirteä, vaikkakin aika valasmainen..!!!

+++Kesä ja lämmin, mutta meillä kuitenkin vielä pysynyt lämpötila kotona sisällä ihan siedettävänä!! Ei ole tarvinnut yöaikaan kuumuden takia hikoilla (kyljen kääntämiset, vessa reissut yms. ovatkin jo sitten asia ihan erikseen..).

Voimia kaikille loppumetreille ja supituksiin!!!!!!

pönttö-örvelö rv 38+6 la 18.8

Täältäkin terkut äippäpolilta.Lähdin aamusta muksujen kans kaupalle käveleen,kun yhtäkkiä iski ihan järjetön kipu oikealle ylävatsaan.Just ja just sain kotia raahauduttua.Soitin polille,käskivät tulemaan.Kaikki oli ihan kunnossa,kivun syy ei selvinnyt kylläkään.Olisivat pitäneet mut siellä,mutta vakuutin pärjääväni ihan hyvin kotona..Koitin kyl vähän vihjailla käynnistyksestä,tuloksetta :/

Viikko sitten kohdun kaulakanavaa oli 3cm jäljellä,kohdunsuu kiinni.Nyt jäljellä 1,5cm ja 2 sormelle auki.Supistelee koko ajan ja Luoja yksin tietää miten toivon tämän vauvan jo syntyvän!Meinasin ens viikolla mennä valittelemaan oloani jollei parane yhtään tai ainakin soittaa.

Yöt menee vessassa juosten,n.tunnin saa nukuttua välissä.Ja ylösnousuhan on melkosta taiteilua.Mutta,en valita enempää,nyt plussia peliin:

+viikonloppu tulossa,mies kotona

++koulut alkavat maanantaina,arki alkaa taas

+++masuasukilla kaikki hyvin,vaikka äiti hieman kärsiikin

Ja lopuksi isot onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!!

MagicaL 40+1 (ei voi mennä pitkään enää!)

Kävin tänään äitipolilla, kun vauva ei liikkunut sitten millään. Onneksi kaikki oli kunnossa. Käyrälle piirtyi myös suppareita.

Olen myös parille sormelle väljästi auki ja kaula hävinnyt. Lääkäri irrotteli kalvoja ja yritti ärsyttää paikkoja. Epäsäännöllisesti supistelee ja alamasua jomottelee. En usko että tää tästä lähtis kunnolla käyntiiin.

Supistussäteitä sullekin! :-)

T: Ona rv 40+0

Jostain muuten luin, että 85% naisista lapsivesi menee vasta synnytyksessä.. Siis ihan salissa.. Itse lukeudun myös tähän enemmistöön.. Kolme kertaa siis käynyt niin.. Sitä saattaisi olla hieman ihmeissään, jos tällä kertaa tulisi poikkeus ja synnytys käynnistyisi vesien menolla.. =)

että meidän 2,5-vuotias neitomme on myös kovin kiinnostunut tuulettimista (kuten myös imureista, autoista ja palloista), tosin nykyään myös nukeista, hameista ja koruista. Kiinnostukseen liittyy selvästi pelkoakin tuulettimien ja imureiden ollessa kyseessä. Niitä, kuten myös painepesureita, ihaillaan K-raudan esitteessä ym., mutta kotona niitä kammotaan tosissaan...

Hannele9

Päästiinpäs tänne asti eli rv 40 saakka. Lapsemme ovat syntyneet rv 39+6 ja rv 36+1 eli tein omat ennätykset. :-) Saas nähdä kauan tämä vauveli viihtyy masussa. Synnytykseen viittaavia oireita ei ole. Ihan vähän on jomotusta alamasulla, mutta ei muuta kummallista.

Onnea taas kaikille jotka ovat vauvan saaneet. Elokuisillahan alkaa olemaan jo aika monta nyyttiä. Onneksi on vielä meitä raskaana oleviakin. ;)

Jännittävää nähdä miten tämä synnytys käynnistyy. Tuntuu niin oireettomalta, että taitaa alkaa synnytys kerta rytinällä. Toivottavasti en joudu käynnistykseen.

Voimia helteiden keskelle ja supistuksia ihan kaikille!!!

T: Ona rv 40+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat