Vierailija

mutta niitä "tissitakiaisia" voi olla vaikeaa, jopa mahdotonta, jättää kenenkään hoitoonkaan. Tai sitten voisi jättää vain lyhyeksi aikaa, jolloin joka tapauksessa pitäisi lähteä aikaisin pois.

Esimerkiksi omista lapsistani toinen oli vauvana sellainen, ettei kelpuuttanut pulloa lukuisista yrityksistä huolimatta, enkä olisi voinut jättää häntä 3-kuisena hoitoon kuin yhden syöttövälin ajaksi.

Kommentit (10)

miksi pitää nyt juuri sitten mennä naimisiin tai siis järjestää hääjuhla - odota pari vuotta, niin ystäviesikin lapset ovat tarpeeksi isoja juhlimaan mukana, tai pärjäävät kotona hoitajan kanssa. voisithan järjestää hääsi sellaisessa paikassa jos ehdottomasti haluat ystäväsi mukaan, jossa lapsiperheet voisivat yöpyä, lapset voisivat nukkua sinun hankkimasi hoitajan kanssa, ja ystäväsi voisivat juhlia kanssasi yömyöhään vaikka käymällä imettämässä välillä. ... itse jätin hyvän ystäväni häät käymättä, koska 3kk ikäisen vauvan kanssa valvoessani en halunnut mennä 700km päähän juhliin, joissa olisin ehtinyt osallistua puoliunessa vain vauvan päiväunien ajan. kaikkien vauvat eivät voi olla puolta vuorokautta pulloruokinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En käsitä tätä. Omat häämme ehdittiin juhlia siten, että lähdimme niistä juhlista kuuden maissa viettämään omaa aikaa ja vieraat poistuivat sitten omaan tahtiinsa sen jälkeen. Alkoholia ei häissämme tarjoiltu, koska sitä emme itsekään käytä (emmekä ole lestoja, kaukana siitä). Ja voittehan järjestää jatkot ystävien kanssa, jos he voisivat sopia miehensä tai vaimonsa kanssa että he hoitavat ja tutumpi osapuoli on mukana juhlissa, jos kerran häistä täytyy ryyppäjäiset järjestää. Niitähän ei ole mukava juhlia jos kaikki ovat selvin päin liikkeellä eikä tapahdu mitään kännimokia kenellekään.

olen itse perheellisenä ihmisenä aina ihmetellyt lapsettomia-häitä. meillä on itsellämme kaksi pientä lasta ja ei tulisi mieleenkään ottaa heitä häihin mukaan, ihan jo itsemme takia. ehkä isommat lapset voisimme ottaa, mutta tuollaisten pienten kanssa on todella hankalaa olla juhlissa ja oma rentoutuminen menee kyllä harakoille.

olenkin kiltisti mukisematta mennyt ystävieni häihin ilman lapsia, olivat häät sitten lapsettomat tai kaikille suunnattu. eräs ystäväni on myös tehnyt samoin, että ei ole koskaan ottanut lapsiansa häihin vaan on lähtenyt juhlimaan miehensä kanssa rauhassa. nyt sitten on meidän häämme joulukuussa ja tämä ystävä ilmoitti ottavansa 2,5v ja 3kk vanhat lapsensa sinne mukaan.siis miksi? mitä pahaa minä olen tehnyt, että juuri minun häihini heidät pitää ottaa mukaan? sehän tarkoittaa sitä, että tämä hyvä ystäväni häipyy juhlista aikaisin ja ei jää kanssamme juhlimaan häitämme.

minua harmitta tosi paljon ja aloin nyt pelkäämään että myös muut ystävämme tekevät samanlailla. ystävillämme on paljon alta vuoden ikäisiä tissi-takiaisia joten mitähän siitä juhlasta tulee kun kaikki mammat tulee vauvojensa kanssa sinne ja lähtevät nukkumaan seitsemältä :( harmittaa niin kauheasti, että tekisi mieli muuttaa alkuperäistä ideaa ja pitääkkin lapsettomat häät!

olisiko kenelläkään mitään ideoita, että miten kutsussa voisi mainita ystävällisellä sävyllä lasten olevan tervetulleita MUTTA että olisi mukavaa jos aikuiset juhlisivat kanssamme tuona tärkeänä päivänä yöhön asti!

Olisko ap sitten tyytyväinen, jos vanhemmilla ei ole mahdollisuutta laittaa lapsiaan juhlien ajaksi hoitoon, että he jäisivät kokonaan pois häistä?

Kumpi on parempi:

1) vanhemmat tulevat lastensa kanssa, kun eivät saa järjestettyä lastenhoitoa vai

2) vanhemmat lapsineen jäävät kotiin ja muistavat sua suuren päiväsi kunniaksi kortilla.

Olen itse ollut vauvan kanssa häissä ja me lähdimme kyllä kotiin vasta 01-02 välillä. Lapsi nukkui nätisti vaunuissa. En ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset lähtevät joka paikasta lasten takia kotiin, kyllähän ne lapset nukkuu missä vain jos ovat siihen tottuneet.

Mulla taas on lapsi, joka ei nuku missään muualla, kuin omassa sängyssään. Ja sinnekin nukahtaa kamalalla tappelulla. Usko pois, koetin kyllä nukuttaa pienempänä vaunuihin ja rattaisiin, sillä olisin halunnut ottaa osaa asioihin, joista ei olisi tarvinnut poistua kuuden aikaan, jotta voisi viedä lapsen kotiin nukkumaan. Mutta... Huusi sitten väsymyksissään vaikka 4 tuntia, eikä varmasti nukkunut vaunuun.

koskaan tommosista lapsettomista häistä vielä kuullukaan. Aika oudolta kuulostaisi mun ystäväpiirissä. Kukin juhlii ihan sen verran pitkään kuin jaksaa ihan oman harkintansa mukaan lastensa ehdoilla tai ilman.

Ihan siitä syystä en tulisi että rahani eivät riittäisi hankkia teille häälahja, itselleni juhlavaatteet ja vielä lapsen vahti, joka esim. mll:n kautta maksaa noin 10€ tunti.

Me oltiin keväällä oman 3 kk ikäisen kanssa häissä n. 10-11 asti illalla ja mieheni jäi vielä senkin jälkeen. Vauva nukkui silloin vaunuissa, josta nostin sen autoon.

Mulle sattui myöskin tissitakiainen esikoiseksi enkä muutenkaan hormonihöyryissä olisi jättänyt vauvaa hoitoon kenellekään tuon ikäisenä. Nyt kyllä voisin jättääkin ihan hyvin.

Vaan etpä mitenkään pysty ohjailemaan toisten käyttäytymistä. Jos olet ihmiset kutsunut perheineen, niin olet kutsunut. Jos haluat juhlia heidän kanssaan ilman lapsia, niin sitten järjestät vaikka erikseen sellaiset juhlat. Kannattaa varmaan valita sellainen ajankohta, että useimmilal ei ole sylivauvoja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat