Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minusta kotiäitini ei yksinkertaisesti kannata olla, menettää liikaa eläketurvasta! Tekee aika loven jos on kymmenenkin vuotta kotona!

Sivut

Kommentit (32)

oeltko tarkastanut vakuutusyhtiön laskelmasta paljonko sinulle oikeasti kertyi eläkettä? Minkälaista summaa maksoitte?

Vierailija:

Lainaus:

Minun vuosituloni olisivat suunnilleen tuon verran jos menisin töihin. Jos tuo viesti yritti kannustaa töihin menoon niin vaikutus oli päinvastainen, olin jo aiemmin ajatellut että noin pienten tulojen takia ei kannata mennä duuniin kun ei se hetkauta meidän talouttamme millaan tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei saisi mitään. Lisäksi jos ko. summasta ostaisi itselleen ensin uuden asunnon, niin rahaa jäisi vähemmän. Oletko arvioinut, että pärjäät eläkeläisenä tai muutenkin ilman miehesi tuloja?

Jos miehesi kuolee, sinä saat pitää oman puoliskosi omaisuudesta, rintaperilliset perivät miehesi. Myös esimerkiksi aiempien liittojen lapset.

Mikäli mies kuolisi ennen minua, perisin hänet (ja hänellä on sen verran paljon omaisuutta että talouteni olisi turvattu). Niin kauan kun olemme yhdessä, mies elättää minut, myös eläkkeellä ollessaan.

Ja olen vielä ainakin vuoden tai kaksi. En pahemmin ajattele mitään eläkejuttuja, tai ainakaan sure niitä. Jos vielä nykyisen mieheni kanssa ole vanhana, niin sitä rahaa on ihan riittävästi.

Mulla on lisäksi omaisuutta, jonka voin muuttaa rahaksi. Mutta en näitä nyt niin paljon ajattele, päivä kerrallaan mennään. Kotona on ollut ihanaa ja vaikka rahaa olen menettänyt, niin se on ollut sen arvoista.

Rintaperilliset saavat osansa vain siinä tapauksessa että he sitä vaativat, se ei ole kovin todennäköistä kun kyse on alaikäisistä lapsista ja senkin jälkeen jos olemme sovussa niin tuskin he alkavat osaansa väkisin ottamaan.

Vierailija:

Lainaus:

Mikäli mies kuolisi ennen minua, perisin hänet (ja hänellä on sen verran paljon omaisuutta että talouteni olisi turvattu). Niin kauan kun olemme yhdessä, mies elättää minut, myös eläkkeellä ollessaan.

Rintaperillisille kaikki menee ilman testamenttia ja testamentinkin kanssa puolet!!Vierailija:

Lainaus:

alle 24-vuotiaana tehdystä työstä ei kertynyt eläkettä siihen aikaan kun olin alle 24v. Nykyään kertyy kaikesta.

Olen korkeakoulutettu mutta aina tehnyt opintojen ohessa töitä, 14-vuotiaasta alkaen.

Kotona olen ollut molempien lasten kanssa reilun vuoden.

Eläkkeestäni en tiedä yhtään, opiskelut venyivät kun tein samalla pätkätöitä. Välillä pari kuukautta taukoa ja taas kokopäiväisesti töihin opintojen kustannuksella. Jälkikäteen ei ehkä niin järkevää, sain kuitenkin työkokemusta ja lopulta vakituisen työpaikan. Suurin osa työkokemuksesta tullut silloin kun eläkettä ei vielä edes kertynyt...

että pärjään kyllä eläkkeellä, kun saan ison talomme perittyä

(jos siis olen silloin leski) mutta jos en niin miehen eläkkeellä kyllä eletään.

En murehdi tuollaisista, lapset ovat elämän rikkaus eikä mikään raha, mitä ihmettä teen tuhatlappusilla pyörätuolissa....

Maksan itselleni vapaaehtoista eläkettä saadakseni kurottua " vajeen" kiinni. Ja oli se kotonaolo kyllä jokaisen menetetyn pennin arvoista.

Sitä ennen opiskelin maisteriksi enkä ehtinyt olla juurikaan töissä, eli eläkekertymä tällä hetkellä on n. 27 E kuussa. Maksan eläkerahastoon 60 E kuussa, joten jotain sielläkin on, mutta pakko mennä töihin ja olla sielä pitkään että saa jotain kasaan. Vähän asia huolettaa jo nyt!

Siitä osan alle 23-vuotiaana ja osan opiskellut. Koko kotona olon ajan olen maksanut itselleni vapaaehtoista eläkevakuutusmaksua.

Ja vaikkei asia suoraan tähän liitykään, tulen saamaan isohkon perinnön, josta on apua sitten eläkeiässä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat