Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia tai tietoa mistä pienen vauvan yskiminen voisi johtua?? Vaiva ollut syntymästä lähtien,nyt pienokainen 7 viikkoa. Yskiminen kuulostaa koiramaiselta haukahtelulta ja on useimmiten itkun yhteydessä. Lääkäri ens kuun alussa ja silloin viimeistään tutkitaa. Neuvolassa olen asiasta puhunut ja siellä sanottiin että kurkunpää voi olla liian pehmyt ja että asia voi johtua siitä. Onko tietoa mistä voisi johtua??

Kommentit (3)

Vauva nyt kolme viikkoinen ja yskii välillä ja tuntuu että itkiessä olis henki ahtaalla. Ens viikolla neuvola, täytyy siellä kysellä. Meillä on astmaa vauvan sisaruksilla. Täytyy toivoa että tämä olis vaan pehmeyttä kurkunpäässä eikä astmaa.

Meidän vauva on 7 vk ja yskii myös. On aika alusta asti yskinyt, en muista ihan tarkaan kuin alusta ;). En ole edes maininnut neuvolassa asiasta. Lisäksi vauva hengittää valveilla ollessaan tosi tiheään. Siitä olen kysynyt neuvolasta ja käskivät seurata. Voiskohan tällä yskällä ja hengityksellä olla yhteyttä. Esim. syynä just tuo astma. Henki kulkee kyllä muuten hyvin. Olen ajatellut yskän johtuvan siitä, että se itkiessä ärsyttää kurkkua. Myös jos itkee oikein kovasti, niin naama menee vähän sinertäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pojan yskä alko vajaa 2viikkoisena ja loppu siihen kun sai ventoline/flixotideä ..siinä 3-4kk iässä (astmalääkkeet). . Nyt poika on pian 8kk ,iloinen ja reipas poika..

Lääkäri sanoi mulle että pitkään jatkuva yskä voi viitata astmaattiseen oireiluun , joka ei tietenkään tarkoita että vauvalla olisi koko elämän astma. Astmasta puhutaan vasta kun lapsi on leikki-ikäinen ja vauva-iän " astma" häviää yleensä ennen kouluikää ja sitä yleensä on vai kun tulee kipeäksi/siitepölyaikaan..ns. infektio astma. Meillä tämän astmakierteen /yskän/korvakierteen aloitti maitoallergia

Nyt on tuubit korvissa , apteekin maito ja hengitys näyttyää kulkevan hyvin. :) välillä jouduttiin ennen tuubitusta ottelemaan välillä ventolineä. saa nähdä miten käy kun talvi tulee miten käy kun alkaa flunssa aallot.

Popimpelipam:

Lainaus:

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia tai tietoa mistä pienen vauvan yskiminen voisi johtua?? Vaiva ollut syntymästä lähtien,nyt pienokainen 7 viikkoa. Yskiminen kuulostaa koiramaiselta haukahtelulta ja on useimmiten itkun yhteydessä. Lääkäri ens kuun alussa ja silloin viimeistään tutkitaa. Neuvolassa olen asiasta puhunut ja siellä sanottiin että kurkunpää voi olla liian pehmyt ja että asia voi johtua siitä. Onko tietoa mistä voisi johtua??

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat