Seuraa 

Moi!

Käyttääkö kukaan tai onko käyttänyt satulatuolia raskausaikana? Miten on sujunut?

Mulle tuli alkuraskaudesta sen vuoksi kerran verenvuotoa (lääkäri sanoi kohdun suun olevan niin herkkä) ja pelkäsin pitkään käyttää sitä. Nyt rv18 palaan kesälomalta töihin ja ajattelin ottaa sen taas käyttöön, jos vain kykenen. Satulatuoli on auttanut 100% niska- ja hartiasärkyihin. Kun käytän sitä näyttöpäätetyössä, kipuja ei siis ole lainkaan. Mutta kun olen käyttämättä, kivut palaavat alle viikossa.

Eilen oltiin esikoisen kanssa pyöräilemässä ja tosi usein piti nousta satulasta, kun kohtuun sattui. Siksi (ja tuon verenvuodon vuoksi) siis nyt pelkään aloittaa taas satulatuolin käytön tai edes testata sitä.

Kaikki käyttökokemukset otan kiitollisena vastaan!

Justus rv17+4

Kommentit (5)

Minulla myös satulatuoli käytössä koko raskausajan. Olin aloittanut jo ennen raskautta polvileikkauksen jälkeisiin alaselkävaivoihin.

Masun kasvaessa huomasin että satulatuoli jotenkin pitää omat lonkat mukavammin auki ja sikiön on kasvaessaan parempi liikkua. Jossain vaiheessa tuli häntäluu kipeäksi, mutta selvisin siitä kun muutin vähän tuolin istuinkulmaa.

Tavallista tuolia käytin silloin kun luin jotain pitkään ja saatoin silloin nostaa jalat toiselle tuolille tai pöydälle turvotuksen estämiseksi. Jos jouduin istumaan tavallisessa tuolissa pitkään, tuntui ettei veri kierrä jaloissa yhtä hyvin koska tuolin reuna painaa polvitaipeita ja alareisiä. Uskon että olen selvinnyt koko raskausajan ilman selkävaivoja suurimmaksi osaksi tuon satulatuolin ja mammajoogan venyttelyn ansiosta.

Nyt äippälomalla tuskailen tätä meidän tavallista tuolia koneen ääressä...

Hyvää ja selkävaivatonta odotusta

Calle rv38+1

Olen nyt istunut pari tuntia satulatuolilla ja olen ilokseni huomannut, että vauvamasu ei reagoi tähän mitenkään, ihan kun en olisi raskaana laisinkaan!

Peppu tässä kyllä vähän puutuu, mutta se on vain hyvä, niin tulee noustua jaloittelemaan useammin.

Meidän työpaikan fysioterapeutti ei suosittele satulatuolin käyttöä ainoana työtuolina. Pitäisi kuulema istua siinä vain osa työajasta ja suurin osa tavallisella. Olen kuitenkin ohittanut tämän suosituksen täysin jo ennen raskautta. En tosiaan ole nähnyt tässä mitään muuta huonoa kuin se alkuraskauden verenvuodon. Positiivisia asioita taas voisin luetella lukuisia!

Ennen raskautta tuoli painoi virtsarakkoa, joten pelkäsin sen nyt painavan vauvamasua, mutta pitää olla tarkkana oikeasta asennosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

istuin satulatuolissa koko raskausajan ja säästyin suurimmaksi osaksi kaikilta selkäkivuilta. Vaihdoin töissä satulatuoliin ennen esikoisen raskautta siksi, että olin kärsinyt juuri selkäkivuista.

Nyt toista odottaessani istun edelleen satulatuolissani, enkä vaihtaisi pois! Normaalituolissa istuessani saan heti kauheita selkävaivoja...

Tuolloin esikoista odottaessani kyselin lääkäreiltä tuota satulatuolin käyttöä ja olivat sitä mieltä, että mikäli tuntuu hyvältä, niin voi käyttää loppuun asti =)

Tsemppiä sinulle!

Nalle, poika 02/05 ja rv15

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat