Vierailija

Täältä av:lta ajattelin kysyä, koska täällä kaikki älykkäät ilmeisesti palstailevat... Löytyisikö täältä siis sellaista henkilöä, jolle työnhaku on a piece of cake, mitä kerrot itsestäsi haastatteluissa. Oletko ujo/ sosiaalinen? Kerro tarkemmin persoonastasi?

Sivut

Kommentit (47)

Tuo " headhunttaus" on nykyään yleistynyt voimakkaasti, kun valmiista ammattilaisista on monella alalla ainakin pientä pulaa. Nyt puhun hyvin yleisestä alasta eli eri kaupallisista asiantuntijaduuneista. Ja tosiaan enne headhuntattiin vain johtajia, mutta nyt se on hyvin yleistä ihan päällikkö-/asiantuntijatasollakin. Itsellenikin tulee useita puheluita vuodessa ja nykyinen duuni on myös tuota kautta hankittu. Toki puhelun jälkeen joutuu vielä kovaan karsintaan ja testeihin, mutta esikarsinta on jo tehty.

CV:sta ja työnteon aloituksesta:

Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin tuo " yh:n lapsi" vai mikä se nikki nyt olikaan. Työnteko kannattaa aloittaa varhain, joka ikisestä työstä on jatkossa hyötyä. Uskokaa tai älkää, mutta se, että on 15-vuotiaana ollut varastossa hommissa tai kaupankassalla, niin takuulla hyödyttää jatkossa.

Hyvin useinhan ihmisillä on kovin korkea koulutus, mutta työkokemus on alkanut vasta reilu parikymppisenä. Silloin usein työntekijätaso jää ikuisesti vieraaksi, mistä ei ainakaan etua ole. Lisäksi varhainen työnteon aloitus on hyvä signaali työnantajalle. Kokemus on monipuolista, mutta ennen kaikkea tuo viestii ASENTEESTA, jota ei tutkinnoillakaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kuinkahan laadukasta työhistoriaa on ikuisuuden työskennelleellä 24-vuotiaalla. Laitatko ihan kaikki listana CV:seen vaikka kyseessä oli mikä työ. Minä puolestani mainitsen vain työn kannalta oleelliset työt enkä brassaile sillä että on kova tekemään mitä vain

t. aina töissä ollut

Mutta pääasiassa mä haen sellaisia duuneja joihin mä tiedän yltäväni. 15 vuotisesta työkokemuksesta ja kaksoiskoulutuksesta on myös hyötyä.

Ja parhaathan ei hae, ne rekrytään kilpailijoilta kovaan hintaan.

Vierailija:

Lainaus:

Ja parhaathan ei hae, ne rekrytään kilpailijoilta kovaan hintaan.

Headhunttaus taitaapi olla melko harvinaista kuitenkin. Kyllä ne " parhaatkin" hakevat töitä. Harvassa paikassa se " paraskaan" ihan ilman testejä ja haastatteluita otetaan tuosta vaan naps töihin.

valitsen sellaiset motivoituneet yksilöt, jotka vaikuttavat oikeasti kiinnostuneilta

a) eivätkä lähde heti seuraavaan lafkaan, jolloin tavallaan koulutus on mennyt meidän firman kannalta hukkaan

b) ei liian puhelias, jolloin työtehtävät tulee hoidettua (suunnittelutyö)

listana CV:hen, vaan mainitsen työhistorian lopussa (siis vanhimman merkittävän työsuhteen jälkeen) tehneeni monenmoista työtä jo sitä ennenkin (ja lyhyt lista niistä).

Työhistoriani 24-vuotiaana DI:n paperit kädessä piti sisällään mm. kansanedustajan avustajan viran eduskunnassa, järjestelmäasiantuntijan työn isossa IT-alan yrityksessä, tutkijanviran (ja sitä ennen tutkimusapulaisen työn) korkeakoululla. Mikä näissä sinun mielestäsi on niin kovin huvittavaa? :-O

Terv. se aiempi yksinhuoltajan " menestyjälapsi"

Luultavasti siksi että vaikutan fiksulta -tasapainoiselta, energiseltä ja määrätietoiselta. Hassua sinänsä, etten edes ole kaikkea tuota.

Kuka siis valitaan, jos kaikki kolme ovat avoimia, positiivisia, puheliaita...?

Tietenkin se, jolla menee henkilökemiat yhteen rekrytoijan kanssa parhaiten. Pystyykö siihen vaikuttamaan?

Lisäksi kun on töissä, missa tahansa, niin suhdeverkosto vain kasvaa.

Monessa tapauksessa myös on ura urennut ihan johtotehtäviin asti sillä kesätyöntekijällä, joka on ns. " hanttihommista aloittanut" . Työ ja opiskelukokemuksen myötä.

Aika turha kuvitella, että niitä huippuopiskelijoita tullaan kotoa huippuvirkoihin hakemaan, jos mistään ei ole työkokemusta & sen kautta saatua suhdeverkostoa.

Vierailija:

Lainaus:

Työnteko kannattaa aloittaa varhain, joka ikisestä työstä on jatkossa hyötyä. Uskokaa tai älkää, mutta se, että on 15-vuotiaana ollut varastossa hommissa tai kaupankassalla, niin takuulla hyödyttää jatkossa.

Hyvin useinhan ihmisillä on kovin korkea koulutus, mutta työkokemus on alkanut vasta reilu parikymppisenä. Silloin usein työntekijätaso jää ikuisesti vieraaksi, mistä ei ainakaan etua ole. Lisäksi varhainen työnteon aloitus on hyvä signaali työnantajalle. Kokemus on monipuolista, mutta ennen kaikkea tuo viestii ASENTEESTA, jota ei tutkinnoillakaan saa.

En ole koskaan edes vastannut työpaikkailmoitukseen. Olen saanut töitä ihan vaan soittamalla ja samaten töitä on tultu tarjoamaan. Enkä ole alisuorittaja, vaan olen kysellyt esim. koulutusta vastaavaa työtä heti ekana opintovuonna jne. Ja saanut sitä!

jos sitä tarkoitat. Ihan sivusta lueskelen. Itselläni on kyllä vähän samanlainen tausta eli olen aloittanut työnteon aikaisin ja katson siitä kyllä olleen hyötyä aina.

Syynä ainakin:

- hyvä koulutus ja kokemus työn laatuun nähden (eli en hae, mitä vaan)

- olen hyvin työllistävällä alalla

- olen sosiaalinen ja huumorintajuinen. Osaan lukea tilannetta haastattelussa eli jos huomaan vaikka haastattelijan olevan muodollisen kohtelias, niin mukautan juttuni siihen suuntaan ja kehun hyvänä puolenani tasaista ja kunnioittavaa käytöstä työkavereita kohtaan.:) (tuo on kyllä totuuskin)

Viimeksi keväällä hakiessa töitä sain kehut siitä, että olin haastatelluista mukavin.:)

tosin kaikkia en ole ottanut vastaan :-)

Olen sosiaalinen ja avoin. huumorintajuinen mutta osaan olla asiallinen oikeissa tilanteissa. Hyvin koulutettu ja älykäs tietenkin ;-)

Ehkä kuitenkin paljon on merkitystä myös sillä, että olen lähtöisin köyhästä yksinhuoltajaperheestä, jossa on opetettu tekemään töitä kaiken eteen. Olen tehnyt töitä 14-vuotiaasta lähtien saadakseni jotain " ylellisyyksiä" (=uudet farkut, leffalipun jne.) enkä ole koskaan vieroksunut mitään työtä. Minulla oli jo 24-vuotiaana valmistuessani hyvin pitkä CV työhistorian osalta.

Lisäksi olen aina työpaikallani valmis uusiin haasteisiin. Tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.

Tämän nykyisen (unelma)työn sain lopulta kaikista 40:sta hakijasta kuulemma sen vuoksi, etä oli osannut kysellä hyviä kysymyksiä hhaastattelussa. Kuulemma näki heti että minussa on ainesta ja intoa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat