Vierailija

A) Tehdä lapsi, ja jatkaa töissä osa-aikaisena, kun lapsi n. reilu vuoden. tehdä oa-töitä noin vuoden ajan (lapsi esim. pph:lla), jonka jälkeen tehdä toinen lapsi, ja jäädä lasten kanssa kotiin 2-2,5 vuodeksi. Ikäeroa lapsilla 2,5 v.

B) Tehdä lapset putkeen, ja mennä töihin kun nuorin 1,5 v. Ikäeroa lapsille 1,5 v.

Mietin että miten jatkaisin, olen periaatteessa jonkinasteinen ura-äiti, jolla myös ammatillisia haaveita. En haluaisi olla työelämästä poissa 3 vuotta kauempaa kerralla. Koskaan ei tiedä miten lapset lähtevät alulle, joten eipä näitä asioita pysty suunnittelemaankaan.

Kommentit (9)

urapainotteinen, mene ehdottomasti välillä töihin. Muuten pääsi hajoaa kotona ja siitä ne lapset vasta kärsivätkin. Itselläni on lapset tehty ja haluttukin alle 2v ikäerolla, mutta esim. kolmatta en yhtä pian haluaisi. Itse olen onnekas, että lapsemme ovat kotona monta vuotta putkeen. Mies oli välillä muutaman kuukauden kotona ja minä lepuuttamassa itseäni töissä ja nyt taas olen hoitovapaalla.

Vaadi siis miestäkin olemaan kotona lasten kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta parempi saada lapset putkeen (jos se vain onnistuu) ja myös hoitaa heidät kotona yhtäjaksoisesti, kuin vaihdella jatkuvasti kotihoidon ja päivähoidon väliä.

Voisiko miehesi jäädä välillä kotiin hoitamaan lasta? Näin me olemme tehneet. Menin töihin tytön ollessa 8 kk ja mies jäi vuodeksi kotiin. Nyt minä olen taas vuorostani kotona. Jos kaikki menee hyvin, meille tulee keväällä vauva, ja lapsille ikäeroa juuri tuo 2,5 v. Näillä näkymin olen nyt kotona ainakin 1,5 -2 v. tästä eteenpäin, sitten katsotaan taas uudestaan.

Tai sitten ikäeroksi vähän enemmän ja silti ois putkeen kotona. Voisitko vaikka opiskella jotain alaasi liittyviä kursseja kotona olessa ja näin ylläpitää osaamistasi? Jos siis tulisikin isompi ikäero.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat