Vierailija

Ne joilla syystä tai toisesta on mies muualla ja olette lasten kanssa iltoja paljon yksin, mitä teette?

Aika ei kulu ei millään ja hermot menee, koko päivä pitää jaksaa aamusta iltaan lasten kanssa. Usein. Aamuisin on leikkipuistotoimintaa ja muita äitejä, iltapäivät on tuskaisia helteillä varsinkin ja illalla ei jaksa enää mitään ajatella.

Kommentit (4)

ollaan lasten kanssa pihalla, meillä on ihan hyvä piha jossa aina paljon porukkaa. jos lapset leikkivät siinä keskenään, itse saatan pihalla ollessani lukea, soitella kavereille tms. Joskus käydään pikku kävelyillä, pyöräilemässä, puistossa, leikitään kotona, pyydetään kavereita kylään. joskus hypätään autoon ja mennään kylään, kaupoille, kirpputorille, kotieläinpihalle tms. joskus katsotaan lasten elokuva, leivotaan, tai sitten vain ollaan tekemättä mitään sen kummempaa. hyvä keino saada hetki omaa aikaa on laittaa kylppärin lattaille sanomalehteä, riisua lapset alushousuisilleen ja antaa iso kasa paperia ja sormivärejä. Lapset 5 ja 2 v.

lapseni ovat 2 ja 4v ja asumme vielä syrjässä muista lapsiperheistä vaikka kaupunkibussi kulkee läheltä pari kertaa tunnissa. Yleensä illat olemme ulkona, mahdollisesti lämmitetään sauna tai kelistä riippuen käydään lenkillä

tai katsotaan sisällä jokin elokuva tai askarrellaan. Meillä on iso aidatu piha, jossa leikkivälineitä ja leikkimökki lapsille, joten se helpottaa ajan kulumista.

Kerran pari viikossa lämmitettään ulkosauna ja lapset saavat molskia siellä puoli tuntia omissa ammeissaan ja itse nautin löylyistä. Välillä tietty kyllästyttää, mutta ei voi mitään. Mies 3-4 yötä viikossa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oliskin oma piha ja oma saunakin vielä.

Onhan meilläkin mökki, ja sinne tänäänkin haluttaisi lähteä, mutta jos saisi miehen huomenna kun se tulee kotiin, mukaan. Muuten olen pari ylimääräistä päivää yksin lasten kanssa vielä.

Olen ollut kaksin lapsen kanssa hänen syntymästään lähtien, nyt 4v., ja koskaan ei ole ollut tekemisen puutetta. Ei ole tullut mieleenkään, että olisi tylsää. Pikemminkin päinvastoin, vuorokauden tunnit eivät tunnu riittävän.

Lapsen kanssa touhuamisen lisäksi riittää siivoamista, ruuanlaittoa, harrastuksia jne. ja tietenkin kyläilyt ystävien luona. Siinä on jo hurjasti ohjelmaa illoiksi ja viikonlopuiksi.

Kannattaa ystävystyä sellaisten äitien kanssa, jotka myös ilman miestä, tai mies illat poissa kotoa, niin voi kyläillä ja puistoilla myös iltaisin. Eikä kaikki äidit halua nyhjätä sen miehen kanssa iltoja kotona, vaikka sellainen löytyisikin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat