Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En ole paljoa matkustanut ja aina olen mennyt suorilla lennoilla. Nyt olisi tulossa matka jolla on kumpaankin suuntaan yksi vaihto. Meneekö minun matkalaukku (se joka ruumaan laitetaan) itsestään siihen toiseen koneeseen, vai pitääkö minun vaihtopaikassa noukkia se normaalisti jostain hihnalta ja viedä itse uuteen koneeseen? Kävi vaivaamaan tämä, en edes osaa sitä kieltä, jota vaihtopaikan maassa puhutaan, niin vähän hermostuttaa

Kommentit (7)

pitää täällä päässä kentältä vielä varmistaa sitten lähtiessä. Kiitoksia neuvoista. Ja tosiaan, hyvä että sanoit tuosta että laukku ei välttämättä tulekaan jatkolennolle, onneksi ei haittaa jos tulee sitten vaikka seuraavalla lennolla perässä kun olen aikaisin aamulla perillä. Päivällä tulee monta lentoa perässä niin kai se laukku johonkin niistä ehtii, kunhan otan tarpeelliset jutut käsimatkatavaroihin.

T:ap

Vierailija:

Lainaus:

Jos lennät Tukholman kautta, siellä usein joutuu ottamaan laukun hihnalta ja viemään sen eteenpäin seuraavaan koneeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Finnair kyllä siirtää matkalaukut jos on yksi yhtenäinen lentolippu eikä esim. ensin ostettu erikseen lentoa välille Helsinki - Lontoo ja sitten toista lippua välillä Lontoo - New York.

Lisäksi ennen Finnairia samaan käytäntöön oli siirtyneet lähes kaikki lentoyhtiöt.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta yleensä laukut tsekataan suoraan loppukohteeseen, voit varmistaa sen check-in:in yhteydessä.

Finnairhan tuossa joku kuukausi ilmoitti, ettei se enää siirrä laukkuja automaattisesti toisen yhtiön, tai toisen ryhmittymän lennoille, eli jos esim lennät Oulusta Helsinkiin Finnairilla ja sitten Lufthansalla Frankfurtiin, joudut hakemaan laukut linjalta ja tsekkaamaan lautu uudestaan.

Jos lennät Finskillä esim Lontooseen ja jatkat sieltä BA:llä San Franciscoon, siirtyy laukut automaattisesti ( tai ainakin pitäisiI jatkolennolle ja poimit sitten ne Friscossa kentällä.

Seuraat vaan kentällä ohjeita (esim. monitoreja) ja menet käsimatkatavaroinesi odottamaan jatkolentoa.

Varaudu siihen, että ruumaan menevät kamat saattavat jäädä jatkolennolta.

Mutta yleensä laukut tsekataan suoraan loppukohteeseen, voit varmistaa sen check-in:in yhteydessä.

Finnairhan tuossa joku kuukausi ilmoitti, ettei se enää siirrä laukkuja automaattisesti toisen yhtiön, tai toisen ryhmittymän lennoille, eli jos esim lennät Oulusta Helsinkiin Finnairilla ja sitten Lufthansalla Frankfurtiin, joudut hakemaan laukut linjalta ja tsekkaamaan lautu uudestaan.

Jos lennät Finskillä esim Lontooseen ja jatkat sieltä BA:llä San Franciscoon, siirtyy laukut automaattisesti ( tai ainakin pitäisiI jatkolennolle ja poimit sitten ne Friscossa kentällä.

Finnair ei aina siirrä vaikka olisikin liput samassa. Toisaalta esim. SAS siirtää vaikka jatkolento olisikin Finnairilla tai muulla toisen ryhmän koneella.

t: Paljon työkseen matkustava

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat