Vierailija

aamulla: puuroa ja marjakeittoa, pari leipää päällyksineen, kahvia muutama kuppi ja 4 kevytkeksiä



välipala: 2 karjalanpiirakkaa munavoilla ja pateella



ruoka klo 14 riisiä ja lihakastiketta



että emme me ylipainoiset todellakaan MÄSSÄILE, repikää siitä

Sivut

Kommentit (44)

Ap:n aamupala on kyllä aika runsas. Ainakin nuo keksit voisi ihan heti jättää väliin. Lisäksi laita puuron sekaan esim. kauraleseitä (paljon kuituja) ja sen vuoksi voit jättää nuo leivät väliin.

Toinen vaihtoehto on tietysti, että syöt aamuisin ruisleipää, kevyesti margariinia ja päälle vihanneksi tai esim. kalkkunaleikettä.



Lisää kasviksia ruokavalioon, herkuttele rahkalla tms. Pidä vaikka kerran viikossa herkkkupäivä jolloin syöt YHTÄ herkkuasi sen verran kuin haluat, mutta älä käy älyttömästi mässäämään!



Aivan varmasti alkaa paino laskemaan. Olen itse painanut 112 kg pahimillani ja tiedän kyllä mitä pitää syödä pitääkseen yllä tuota kilomäärää!!!



Ehdotan sinulle, että merkkaat viikon ajan kaikki syömisesi ylös, IHAN KAIKKI! Sitten tajuat mitä ajan takaa!



Itse olen tiputtanut jo 15 kg kevään-kesän aikana ja aion jatkaa kunnes normaali paino on saavutettu! En ole herkuista luopunut, syön edelleen jätskiä, tikun tai tuutin, enkä koko pakettia. Syön myös suklaata - patukan- en koko levyä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ap vain muistaa aina pistää puolet salaattia sille ruokalautaselle ennen kuin laittaa muut ruuat. Lasi maitoa tai piimää kummallakin aterialla. Kannattaa syödä jokin makea jälkiruoka ruuan päätteeksi kuten sokeroimatonta hedelmäkeittoa, jogurtti tai marjoja.



Vältät sokeroituja mehuja ja syöt 3-4 tunnin välein. Korkeintaan 2 hedelmää päivässä eikä se ruokavalio mihinkään kaadu jos syö pätkiksen tai jäätelön välipalaksi iltapäivällä.


Jos ap olet tosissasi, ettet ymmärrä syöväsi valtavia määriä, on sinulla jo siinä iso ongelma. Itse en todellakaan ole hoikka, vaan läski. Olen kesän aikana laihtunut 10 kiloa ja vielä pitäisi ainakin saman verran laihtua, jotta olisin edes lähellä normaalipainoa.

eilen siis söin vielä klo 14 jälkeen kiinaliasen noutoaterian ja herneen palkoja muutama koura



ilalla grillattiin ja söin vaan kasviksi ja muutama iso viinilasi meni .



yöpalaksi poppareita



ap

Se nyt vaan on fakta ettei tuollainen kilomäärä ihan tavallisella syömisellä tule. Ehkä ihmisillä on jo vääristynyt millainen on normaali ruokavalio ja ruokamäärä. Ei sitä ruokaa ole tarkoitus mättää ähkyyn saakka, ja näläntunne ei ole ollenkaan paha asia. Myös jatkuva makeiden välipalojen puputtaminen vie tehokkaasti ruokahalun, ja sitten ihmetellään miksi lihotaan kun ei syödä mitään.



Tämä ei ollut mitenkään erityisesti ap:lle suunnattu kommentti, tämän nyt vaan olen huomannut kun olen katsellut lihavien ja normaalipainosten eroavaisuuksia.



Onko 37 ihan sekaisin vai miltä vuosisadalta sun ravitsemustietous on? 6 palaa leipää päivässä kuuluu vain rankkaa fyysistä työtä tekevän ihmisen ruokavalioon, ja sellaisia ihmisiä on koko ajan vähemmän. 6 palaa leipää vastaa kalorimäärältään esim. mun kokoisen ihmisen päivän ruokamäärästä kolmannesta ja ei ole mitään aikomusta syödä leipää tuota määrää. Ja kyllä, tästä kuudesta leipäpalasta on ollut juttua terveysalan lehdissä ja se myyttinen numero kuusi on kumottu ammattilaistenkin taholta.



Hedelmiä sen sijaan voi popsia varsin runsaasti, ei kuitenkaan kohtuuttomasti. 2 hedelmää päivässä on varsin mielenkiintoinen suositus, jonka laihduttaja voi skipata heti.

Aamupala: munalätty, real-pala, päällä voita ja tomaattia. Kuppi maitokahvia, hermsetas makeuttajana. Vähän pakastemustikoita.



Lounas: neljä broileritortillaa salsalla ja ranskankermalla, pepsi maxia.



Iltapala (tuon megasatsin jälkeen sulattelin koko päivän). Purkkihernekeittoa. Real-pala, tomaattia.



Pussi Dietorelleja. Ei tää ny ihan normaali päivä ollu



Terveisin 158 ja 61 kg

Kerro ainakin, syötkö klo 14 jälkeen vielä jotakin?

Entä syötkö vihanneksia?



Jos syöt enemmän, niin kerro, etkö oikeasti ole tajunnut syöväsi kahden edestä?



Jos ap ei vastaa, niin joku muu ylipainoinen voisi vastata - joku joka mieltää ap:n listan normaaliksi syömiseksi.

Mutta noin isoksi ihmiseksi syöt minusta aika vähän.



T. saman mittainen 45kg hoikempi



Joka on syönyt tänään:

Yhden tumman leivän salaatilla

Perunamuussia ja jauhelihakastiketta ja salaattia

Ja illalla nachoja ja salaattia ja jauhelihaa



ei muuta

Klo 14 jälkeen ei mitään? Ihme että jaksat seuraavaan aamuun. Itse syön aamupalaksi kaksi ruisleipää ilman päälysteitä, teetä ja joskus lisäksi hedelmän. Välipala on usein maustamatonta jugurttia hedelmillä/ marjoilla tai leipää ilman päälysteitä. Muut ruokailut aika normaalia runsailla kasviksilla hösytettynä. Olen silti ylipainoinen (tai no paino kyllä laskee tällä syömisellä... ).

syövät täysin väärin ja usein liian vähän. Mm itse en laihtunut ollenkaan päin vastoin lihoin kun säädin ruokailun minimiin... sitten tuli ahdettua turhiakaloreita kuten riisiä, perunaa , makaronia aivan liikaa lautaselle. Kun se oikea määrä on n. kourallinen.. Ja tosiaasia on että jo tahtoo laihtua niin syötävä on ja paljon mutta viisaasti ja useita kertoja päiväss. silloin elimistö rupeaa polttamaan rasvoja eikä rupea panttaamaan, kun luulee että tuli nälänhätä ja kun saa ruokaa vaikka kerranpäivässä kamalan satsin niin sitten muokkaa kehoon lisää rasvaa... niin se vaan menee.. Ite laihdutin vähentämällä perunaa, riisi,makaronia. ja lisäämällä mm. parsakaalia ruokavaljoon pottujen tilalle. Sokeriakaan ei tee niin mieli enään ELi siis ap. syö hyvintodennäköisesti liianvähän ja kun syö sitä tulee syötyä kuin olisi nälänhätä.

ja sille joka sanoo että monet ylipainoiset syö liian vähän niin se on niin puppua puppua, omasta mielestään ne vaan syö liian vähän siis määrällisesti mutta sitten mitä yksi suklaalevyn pala on jo vaikka kuin paljon kaloreita siis toi oli vain yksi esimerkki ja pari keksi vaikka neljä kertaa päivässä eihän se ole heidän mielestään yhtään paha ei ollekaan

Siis klo 14 mennessä syönyt KAIKEN TÄMÄN???

Et ehkä ihan tajua, että siinä on suunnilleen kaikki mitä päivän aikana tarvitset - vaikka varmaan syöt vielä toisen vastaavan määrän iltapäivän ja illan aikana. Ainoa mitä tarvitsee lisää on hedelmä ja jotakin vihanneksia. SIIS KOKO PÄIVÄNÄ.



Kommentoin vielä: aamupalasi on kahden ihmisen aamupala: annos puuroa + marjakeittoa JA leipäaamupala?? Ei tajua... Ja vielä keksejäkin!



Välipala aamupäivällä ihan turha - syö sen sijaan lounas vähän aiemmin. (Katso että annos on norm. kokoinen + kasviksia).



Karjalanpiirakat + munavoit + pateet = Kokonaisen TUHDIN aterian kalorimäärä. Eli se voisi kasvisten kanssa olla iltaruoka, päivällinen. Ei tod. mikään välipala.





Vierailija:

Lainaus:


aamulla: puuroa ja marjakeittoa, pari leipää päällyksineen, kahvia muutama kuppi ja 4 kevytkeksiä



välipala: 2 karjalanpiirakkaa munavoilla ja pateella



ruoka klo 14 riisiä ja lihakastiketta



että emme me ylipainoiset todellakaan MÄSSÄILE, repikää siitä




Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat